Abarth F595 με κινητήρα από την Formula 4

Το F595 με τους 165 ίππους είναι ό,τι περιμένουμε από ένα αυτοκίνητο που φέρει το σήμα με τον σκορπιό

Abarth F595 με κινητήρα από την Formula 4

Το F595 με τους 165 ίππους είναι ό,τι περιμένουμε από ένα αυτοκίνητο που φέρει το σήμα με τον σκορπιό

Το γράμμα “F” στο όνομα του F595, του νέου μοντέλου αποτελεί ευθεία αναφορά στη Formula 4, της οποίας η Abarth είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής κινητήρων, με τον 1.4 T-Jet. Αποτελώντας ιδανικό πεδίο εξέλιξης για νέους οδηγούς, η Formula 4 βασίζεται στη φιλοσοφία της «Formula Italia», του θεσμού που δημιουργήθηκε το 1971 με στόχο οι νέοι οδηγοί να αποκτήσουν πρόσβαση με σχετικά χαμηλό κόστος στον κόσμο των μονοθέσιων αγωνιστικών αυτοκινήτων και να έχουν την ευκαιρία να παλέψουν για το απόλυτο όνειρο τους, να βρεθούν στο μαγικό κόσμο της Formula 1.

Το νέο F595 απευθύνεται σε όσους αναζητούν την οδηγική απόλαυση, αλλά και την άνεση των σύγχρονων συστημάτων πολυμέσων. Ο κινητήρας  προδιαγραφών Euro-6D Final προσφέρει υψηλή απόδοση και αξιοπιστία. Ο στροβυλοσυμπιεστής της Garrett συνδυάζεται με λόγο συμπίεσης 9:1 και χάρη στη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού του θαλάμου καύσης, η ισχύς των 165 ίππων συνδυάζεται με 230Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 2.250σ.α.λ., με την απόδοση να δίνει έντονο το παρόν μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Το αποτέλεσμα είναι η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 218 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά υπάρχει και η επιλογή αυτόματου κιβωτίου με paddles πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις και στις δύο περιπτώσεις είναι παραπλήσιες, με την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,3 και 7,4 δευτερόλεπτα με το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα. Το Abarth F595 εφοδιάζεται με την εξέλιξη της εξάτμισης Record Monza, η οποία πλέον διαθέτει κάθετες απολήξεις, δύο από κάθε πλευρά που προσφέρουν τον ήχο που θα περίμενε κανείς από ένα Abarth. Η ενεργή βαλβίδα της εξάτμισης ενεργοποιείται από ένα κουμπί στο ταμπλό, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ ενός πιο διακριτικού μπάσου ήχου, ή τον τυπικό βρυχηθμό της Abarth που ξεσηκώνει.

Διαθέσιμο σε εκδόσεις hatchback και cabrio, το νέο Abarth F595 χαρακτηρίζεται από τα στοιχεία σε χρώμα Rally Blue, όπως τα καλύμματα των καθρεπτών και τα εμπρός και πίσω αεροδυναμικά βοηθήματα. Οι μαύρες ματ ζάντες των 17 ιντσών και φυσικά το λογότυπο F595 συμπληρώνουν την εικόνα. Αντίστοιχα δυναμικό είναι και το εσωτερικό, με τον οδηγό να έχει την επιλογή μεταξύ των σπορ καθισμάτων της Abarth, ή την ακόμα πιο «αγωνιστική» επιλογή των καθισμάτων της Sabelt.

Στο νέο F595 όλες οι επιλογές σε τεχνικό επίπεδο έχουν ένα σκοπό, την μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση. Στην πίσω ανάρτηση η επιλογή των αμορτισέρ της Koni με τεχνολογία FSD βελτιώνει το κράτημα, τη σταθερότητα, αλλά και την συμπεριφορά του αυτοκινήτου ακόμα και σε συνθήκες υψηλής πίεσης. Με την επιλογή “Scorpion mode” από το ταμπλό, η πιο άμεση παροχή της ροπής, η ακόμα πιο ακριβής αίσθηση του τιμονιού και η «κοφτερή» απόκριση στο γκάζι δημιουργούν ένα «πολεμικό» σκηνικό. Νερό στη φωτιά ρίχνει το σύστημα πέδησης της Abarth που αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς με διάμετρο 294χλστ. εμπρός και 240χλστ. πίσω.

 

Εκτός από την οδήγηση, τον ευχάριστο χαρακτήρα του μοντέλου συμπληρώνει το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect, με την οθόνη υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών και τη δυνατότητα λειτουργίας mirroring με κινητά μέσω των εφαρμογών  Apple CarPlay και Android Auto.

Οι συμμετοχές στα πρωταθλήματα με τα μονοθέσια που κινούνται από τους κινητήρες της Abarth συνεχώς αυξάνονται. Κατά μέσο όρο περισσότεροι από 28 οδηγοί συμμετέχουν σε κάθε αγώνα, με τον μέγιστο αριθμό να έχει καθοριστεί στα 34 μονοθεσία. Η Abarth προσφέρει τους κινητήρες της στον Ιταλικό θεσμό τα τελευταία 8 χρόνια, ενώ στο Γερμανικό τα τελευταία 7 χρόνια. Με τη δημιουργία της το 2014 πάνω σε μια ιδέα του Προέδρου της FIA, κ. Jean Todt, η Formula 4 επέλεξε εξαρχής την Abarth ως τον τεχνικό συνεργάτη της για την προμήθεια κινητήρων. Λόγω της εξαιρετικής αναλογίας κιλών/ίππο, ο ισχυρός και αξιόπιστος κινητήρας T-Jet απόδοσης 160 ίππων εφοδίασε τα μονοθέσια της Tatuus. Οι επιδόσεις είναι ανάλογες των προσδοκιών, με την μέγιστη ταχύτητα να προσεγγίζει τα 240χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα να διαρκεί 5 δευτερόλεπτα. Η υψηλή αξιοπιστία εκτός από το χαμηλό ποσοστό εγκαταλείψεων εξασφαλίζει και μικρότερο κόστος για τις ομάδες. Από το 2014 περισσότεροι από 350 οδηγοί έχουν αγωνιστεί στον Ιταλικό και το Γερμανικό θεσμό, μερικοί εκ των οποίων, όπως ο Lance Stroll ,που ήταν ο πρώτος πρωταθλητής του θεσμού το 2014 και ο Mick Schumacher, πρωταθλητής της Formula 2 το 2020, να φτάνουν στη Formula 1.

Στον Ιταλικό θεσμό του F.4 Championships Powered by Abarth, συμμετέχει με την ομάδα της CRAM Motorsport και ο νεαρός ταλαντούχος Έλληνας οδηγός, Τζώρτζης Μαρκογιάννης.

Η παράδοση της «Formula Italia»

Το 1971, η Italian Automotive Sports Commission (CSAI) συνεργάστηκε με τη Fiat για τη δημιουργία ενός νέου πρωταθλήματος ειδικά για νεαρούς Ιταλούς οδηγούς και στόχο την παροχή ενός μονοθεσίου χαμηλού κόστους. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, η Abarth συγχωνεύθηκε με τη Fiat και το πρωτότυπο μονοθέσιο, που σχεδιάστηκε από τον Mario Colucci υπό την επίβλεψη του Carlo Abarth, ονομάστηκε Abarth SE025. Εφοδιασμένο με τον τετρακύλινδρο κινητήρα της Fiat που χρησιμοποιούσε και το 124 Sport, χωρητικότητας 1.6 λίτρων και διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, το μονοθέσιο ήταν στημένο πάνω σε ένα ανθεκτικό σωληνωτό πλαίσιο με ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια του οδηγού. Όλα τα μηχανικά μέρη επιλέχθηκαν από τον ίδιο τον Carlo Abarth και προέρχονταν από μοντέλα παραγωγής των Fiat, Lancia και Abarth. Ένας από τους πρώτους δοκιμαστές του νέου μονοθεσίου ήταν ο Artuto Merzario, ο «Καουμπόι» της Alfa Romeo. Η Formula Italia γνώρισε αμέσως την επιτυχία. Η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που οι πρώτες παραδόσεις έγιναν στα μέσα Μαΐου του 1972 και το αγωνιστικό ντεμπούτο πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιουνίου του 1972 στην πίστα της Monza, όπου ο Paolo Bozzetto κατέκτησε τη νίκη. Μέχρι και το 1979 πολλοί νέοι οδηγοί έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο θεσμό και κάποιοι από αυτούς έφτασαν μέχρι και την Formula 1, όπως οι Bruno Giacomelli, Riccardo Patrese, Siegfried Stohr και Piercarlo Ghinzani.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!