Η κινεζική HiPhi θα εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά

Η νεοσύστατη κινεζική εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων HiPhi θα εμπορεύεται αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το τέλος του 2023.

Η κινεζική HiPhi θα εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά

Η νεοσύστατη κινεζική εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων HiPhi θα εμπορεύεται αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το τέλος του 2023.

Η πιο καινοτόμος νεοσύστατη εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας επιβεβαίωσε ότι θα πουλάει αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το τέλος του 2023. Η HiPhi θα διαθέτει τα δύο πρώτα της αυτοκίνητα, το HiPhi Z και το HiPhi X, στη Γερμανία και τη Νορβηγία από το τέλος του τρέχοντος έτους. Κόμβοι της HiPhi -αντί για παραδοσιακές εκθέσεις- να ανοίγουν στο Όσλο της Νορβηγίας και στο Μόναχο της Γερμανίας.

Το πρώτο μοντέλο που θα φτάσει στην Ευρώπη θα είναι το SUV HiPhi X, αντίπαλος -από άποψη τοποθέτησης- του Model X της Tesla, που μόλις έλαβε την έγκριση μεμονωμένου οχήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το HiPhi Z, ένα sedan που αποτελεί αντίπαλο της Porsche Taycan, θα φτάσει περίπου την ίδια περίοδο.

Η HiPhi αποκάλυψε επίσης στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης το τρίτο της μοντέλο, το HiPhi Y, ένα μικρότερο crossover που στοχεύει ιδιαίτερα στην Ευρώπη και την ευρύτερη επέκταση της μάρκας. Τα μοντέλα HiPhi είναι υψηλής τεχνολογίας premium αυτοκίνητα που δεν μοιάζουν με τίποτε άλλο στο δρόμο.

Με τις έντονες γραμμές και τις χρωματικές αντιθέσεις που χρησιμοποιούνται στο αμάξωμα, το χαμηλό μοντέλο Z διαθέτει επίσης πάνελ φωτισμού στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου, τα οποία θα δημιουργούν ένα φωτιστικό θέαμα όταν είναι ακίνητο. Οι προβολείς προβάλλουν επίσης την ίδια εικόνα. Στο εσωτερικό, η οθόνη infotainment περιστρέφεται ώστε να ρυθμίζεται η γωνία της προς τον οδηγό ή τον συνεπιβάτη.

Τα γραφικά στην οθόνη infotainment έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με κορυφαίους σχεδιαστές ηλεκτρονικών παιχνιδιών και θα ελέγχουν το άνοιγμα των θυρών και των παραθύρων, καθώς και άλλες λειτουργίες. Η ποιότητα και οι χώροι στο εσωτερικό είναι εντυπωσιακοί.

Το SUV HiPhi X είναι ελαφρώς πιο συγκρατημένο, αλλά με ένα δικό του εξωστρεφές χαρακτηριστικό: πίσω θύρες δύο τμημάτων, διαχωρισμένες οριζόντια. Το κάτω μέρος ανοίγει προς τα πίσω και φτερά οροφής που ανασηκώνονται, για να μπορούν οι επιβάτες να εισέλθουν στο αυτοκίνητο χωρίς να σκύψουν το κεφάλι τους. Βοηθούν επίσης την πρόσβαση για μια προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων.

Το HiPhi X τροφοδοτείται από μια μπαταρία 97 kWh με δύο ηλεκτροκινητήρες 305 ίππων, έναν σε κάθε άξονα. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι ο χρόνος επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα είναι 3,9 δευτερόλεπτα και η αυτονομία αγγίζει 650 χλμ., αν και αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός αυτός επιτεύχθηκε στο κινεζικό περιβάλλον δοκιμών.

Ο CTO της HiPhi, Mark Stanton (πρώην διευθυντής μηχανολογίας της JLR), με μια σειρά από προϊόντα της Jaguar και της Land Rover στο βιογραφικό του, ήταν υπεύθυνος για την εξέλιξη των αυτοκινήτων και υπόσχεται ότι η HiPhi θα αποδείξει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να είναι διασκεδαστικά.

Παρότι τα αυτοκίνητά του θα συγκριθούν με μοντέλα όπως η Porsche Taycan, ο Stanton δεν περιμένει ότι ο ίδιος τύπος αγοραστών θα ενδιαφερθεί για αυτά: «Κάποιος που θέλει μια Porsche θα θέλει πάντα μια Porsche. Οι πελάτες μας στην Κίνα είναι νεότεροι -ή νέοι στην καρδιά- και πραγματικά τεχνολογικά καταρτισμένοι». Το HiPhi X είναι αυτή τη στιγμή το SUV πολυτελείας με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα.

Το νέο HiPhi Y, που θα καταφθάσει στην Ευρώπη κάποια στιγμή το 2024, υιοθετεί παρόμοια διαμόρφωση με το X, με πίσω πόρτες που ανοίγουν σε δύο στάδια, αλλά το κάτω μέρος ανοίγει κανονικά, δηλαδή προς τα εμπρός. Θα χρησιμοποιεί μια εξέλιξη της ίδιας πλατφόρμας με τα μοντέλα X και Z, οπότε αναμένεται μέγιστη αυτονομία περίπου 595 χλμ.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!