Νέα προσέγγιση από τη Nissan στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης

Η Nissan παρουσίασε την τεχνολογία «X-in-1», σύμφωνα με την οποία, τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και e-POWER της εταιρείας θα μοιράζονται πανομοιότυπα βασικά εξαρτήματα, μειώνοντας το κόστος εξέλιξης και κατασκευής, με απώτερο στόχο στην εξίσωση της τιμής πώλησής τους με μοντέλα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Νέα προσέγγιση από τη Nissan στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης

Η Nissan παρουσίασε την τεχνολογία «X-in-1», σύμφωνα με την οποία, τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και e-POWER της εταιρείας θα μοιράζονται πανομοιότυπα βασικά εξαρτήματα, μειώνοντας το κόστος εξέλιξης και κατασκευής, με απώτερο στόχο στην εξίσωση της τιμής πώλησής τους με μοντέλα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Nissan παρουσίασε σήμερα τη νέα της προσέγγιση στην εξέλιξη ηλεκτροκίνητων συστημάτων, την οποία ονομάζει «X-in-1». Σύμφωνα με την προσέγγιση αυτή, τα βασικά εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συστημάτων e-POWER (που αποτελούν μία ξεχωριστή προσέγγιση υβριδικού συνόλου από την ιαπωνική εταιρεία), θα είναι κοινά και αρθρωτά, με αποτέλεσμα τη μείωση -σε σύγκριση με το 2019- κατά 30% του κόστους εξέλιξης και κατασκευής, έως το 2026.

Μέσω της προσέγγισης «X-in-1», η Nissan στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών συστημάτων e-POWER. Η Nissan έχει εξελίξει ένα πρωτότυπο σύστημα μετάδοσης κίνησης «3-σε-1», το οποίο κάνει αρθρωτή τη διάταξη του κινητήρα, του μετατροπέα από συνεχές σε εναλλασσόμενο ρεύμα και του μειωτήρα, που ρυθμίζει τις στροφές. Το σύστημα αυτό προορίζεται για χρήση σε ηλεκτρικά οχήματα. Ένα πρωτότυπο «5-σε-1», το οποίο προσθέτει άλλους δύο κρίκους στην αρθρωτή αλυσίδα, τη γεννήτρια και τον ενισχυτή, προορίζεται για χρήση σε οχήματα e-POWER.

Η προσέγγιση «X-in-1», η οποία καλύπτει τις παραλλαγές «3-σε-1», «5-σε-1» και άλλες πιθανές παραλλαγές, έχει αναπτυχθεί για να επιτρέψει την παραγωγή βασικών εξαρτημάτων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και υβριδικών e-POWER στην ίδια γραμμή. Το 2010, η Nissan έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που διέθεσε μαζικά στην αγορά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Nissan Leaf. Το 2016, λάνσαρε το μοναδικό σύστημα κίνησης e-POWER, που παρέχει την ίδια οδηγική απόλαυση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς είναι 100% ηλεκτροκίνητο, αλλά δεν χρειάζεται φόρτιση, καθώς χρησιμοποιεί βενζίνη ως πηγή ενέργειας για να φορτίζει τη μπαταρία.

Η προσέγγιση «X-in-1» στην ανάπτυξη ηλεκτροκίνητου συστήματος μετάδοσης κίνησης παρέχει διάφορα πλεονεκτήματα. Η μείωση του μεγέθους και του βάρους της μονάδας βελτιώνει τις επιδόσεις του οχήματος και ελαχιστοποιεί τον θόρυβο και τους κραδασμούς. Ο πρόσφατα εξελιγμένος κινητήρα μειώνει τη χρήση σπάνιων βαρέων ορυκτών στοιχείων στο 1% του συνολικού βάρους, ή λιγότερο.

Η κοινή χρήση και η αρθρωτή διαμόρφωση των βασικών εξαρτημάτων βελτιώνει την αποδοτικότητα παραγωγής και μειώνει το κόστος του συστήματος κίνησης κατά περίπου 30%. Η Nissan στοχεύει να εξισώσει την τιμή των μοντέλων με σύστημα e-POWER με αυτή των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2026.

Σύμφωνα με το μακροπρόθεσμο όραμά της, Nissan Ambition 2030, η ιαπωνική εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει τη γκάμα της με 27 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 19 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, έως το 2030.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!