Lotus Type 133: Το αντίπαλο δέος της Porsche Taycan

Μετά την υπερβατική Evija και το πιο προσγειωμένο αλλά επίσης υψηλών επιδόσεων Eletre, η Lotus ετοιμάζει το επόμενο ηλεκτρικό της βήμα με την μορφή ενός τετράθυρου μοντέλου με υψηλές αξιώσεις

Lotus Type 133: Το αντίπαλο δέος της Porsche Taycan

Μετά την υπερβατική Evija και το πιο προσγειωμένο αλλά επίσης υψηλών επιδόσεων Eletre, η Lotus ετοιμάζει το επόμενο ηλεκτρικό της βήμα με την μορφή ενός τετράθυρου μοντέλου με υψηλές αξιώσεις

Η Lotus συνεχίζει την ηλεκτρική επανεφεύρεση του εαυτού της εν όψει της νέας εποχής που ανατέλλει, εξελίσσοντας μετά τις Evija και Eletre, ένα νέο τετράθυρο και επίσης αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο προς το παρόν φέρει την κωδική ονομασία Type 133.

Aν και όταν η συζήτηση έρχεται στην Lotus, το πρώτο πράγμα που θα σκεφτεί κανείς δεν είναι σίγουρα ένα τετράθυρο μοντέλο, η αλήθεια είναι ότι η βρετανική φίρμα έχει ιστορία στην κατηγορία με πιο προφανή συνειρμό τη Lotus Carlton της δεκαετίας του ’90.

Βέβαια, η Type 133 δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ως φυσική συνέχεια του συγκεκριμένου project καθώς η πρόθεση όσο και η στόχευση είναι εντελώς διαφορετικά.

Στο προκείμενο, μια προσεκτική παρατήρηση στις λεπτομέρειες του επίμαχου δοκιμαστικού πρωτότυπου αποκαλύπτει μια ανάλογη αεροδυναμική εμμονή και προσέγγιση με την Eletre με την οποία η Type 133 θα μοιράζεται την ίδια τεχνολογική αφετηρία.

Στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν μια ενεργή, μηχανική γρίλια η οποία ανοίγει όταν απαιτείται επιπλέον ψύξη. Η γρίλια περιστοιχίζεται από διαιρούμενα φωτιστικά σώματα με το δεύτερο «σετ» να τοποθετείται στο καπό και να υιοθετούν μοτίβο «L».

Κάπως αναμενόμενα το τετράθυρο αμάξωμα δεν ευνοεί την συνήθη τακτική της Lotus να «τοποθετεί» ένα περίτεχνο «κύκλωμα» από κανάλια αέρα που στοχεύουν στην μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και την «καθοδήγηση» της ροής αέρα.

Παρ΄όλα αυτά η Τype 133 διαθέτει δύο μικρούς τριγωνικούς αεραγωγούς στα άκρα του προφυλακτήρα οι οποίοι προφανώς φροντίζουν να κατευθύνουν τον αέρα μέσα από τους θόλους και προς τα πίσω. Αυτό που επίσης διακρίνεται είναι οι αισθητήρες LiDAR στην οροφή καθώς και κάποιοι ακόμα στα πλευρά που συνηγορούν στην παρουσία ενός συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης ακόμα και επίπεδου 4.

Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζει το ενεργό spoiler καθώς και ένα σετ φωτιστικών σωμάτων που αναμένεται να αντικατασταθούν στην πορεία από μια ενιαία λωρίδα LED.

Από την Eletre αναμένεται να προέλθει η έμπνευση και για το εσωτερικό το οποίο αναμένεται να υιοθετήσει ένα εξαγωνικό τιμόνι και άφθονες οθόνες με κυρίαρχη μια OLED 15,1 ιντσών για το infotainment που θα βασίζεται στο νέο λειτουργικό των Βρετανών, Hyper OS, με 5G, ασύρματη συνδεσιμότητα και τη δυνατότητα Over-The-Air-Updates. Όπως ισχύει και για το μοντέλο που η Type 133 φιλοδοξεί να φέρει σε δύσκολη θέση, το εσωτερικό της αναμένεται να υιοθετήσει μια τετράθεσια διάταξη.

Στην αθέατη πλευρά της Type 133 αναμένεται να βρεθεί η Electric Premium Architecture όπου βασίζεται και η Eletre. Αυτό σημαίνει ότι σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό σύνολο θα αποτελείται, στη βασική του διαμόρφωση, από δύο ηλεκτρικά μοτέρ με συνδυαστική ισχύ 600 ίππων. Φυσικά κάθε άλλο παρά θα μπορούσε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο και μιας κορυφαίας έκδοσης με 905 ίππους στα πρότυπα της Eletre R.

Aνεξαρτήτως ισχύος, το τετράθυρο μοντέλο αναμένεται να υιοθετήσει μπαταρίες 112 kWh. Στην περίπτωση της Eletre, εξασφαλίζουν αυτονομία 600 χλμ. Με δεδομένη ωστόσο την πιο αεροδυναμική υπόσταση της Type 133, οι αντίστοιχες τιμές στην περίπτωση του τετράθυρου μοντέλου θα φλερτάρουν με τα 650 χλμ. Παράλληλα, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η παρουσία κυκλώματος 800 Volt το οποίο θα επιτρέπει την επαναφόρτιση σε ταχυφορτιστή DC με τάση έως 350 kW. Η δυνατότητα αυτή θα μεταφράζεται στην δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας των μπαταριών έως το 80% σε 20 λεπτά.

Με δεδομένο ότι η Lotus παραδοσιακά έδινε έμφαση στην δυναμική οδική συμπεριφορά έναντι των αμιγών επιδόσεων, οι μηχανικοί της βρετανικής φίρμα αναμένεται να πράξουν το ίδιο και στην περίπτωση της Type 133 με την συνδρομή περίτεχνων ηλεκτρονικών συστημάτων μεταξύ των οποίων οι ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι, η τετραδιεύθυνση, η ρυθμιζόμενη αερανάρτηση όπως ακριβώς ισχύει και στην Eletre.

Σε ό,τι αφορά την ονομασία του μοντέλου δεδομένα θα αρχίζει από «Ε» όπως ισχύει για όλα τα ηλεκτρικά της Lotus με την βρετανική φίρμα να έχει ήδη κατοχυρώσει τα διακριτικά «Εthos» τα οποία αναμένεται να βρουν θέση στο νέο ηλεκτρικό sedan.

Αποκλειστική συνεργασία AutoExpress

Απόδοση: Nατάσσα Τσεγρένη

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!