H Βentley αποχαιρετά τον W12 με μια ακόμα ισχυρότερη εκδοχή του

Τέλος εποχής για τον θηριώδη W12 κινητήρα των 6,0 λίτρων η παραγωγή του οποίου θα διακοπεί τον Απρίλιο του 2024. Μέχρι τότε η Bentley τον αποχαιρετά με όχημα την Batur η οποία εφοδιάζεται με μία ακόμα ισχυρότερη παραλλαγή του

H Βentley αποχαιρετά τον W12 με μια ακόμα ισχυρότερη εκδοχή του

Τέλος εποχής για τον θηριώδη W12 κινητήρα των 6,0 λίτρων η παραγωγή του οποίου θα διακοπεί τον Απρίλιο του 2024. Μέχρι τότε η Bentley τον αποχαιρετά με όχημα την Batur η οποία εφοδιάζεται με μία ακόμα ισχυρότερη παραλλαγή του

Η εποχή της ηλεκτροκίνησης αλλάζει αναπόφευκτα το τοπίο των κινητήριων συνόλων, με τους πλέον θηριώδεις και ενεργοβόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης να αποσύρονται σταδιακά, στο βάθος της σκηνής ως μουσειακά είδη.

Αυτό θα συμβεί σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα και με τον W12 κινητήρα της Bentley ο οποίος όπως ανακοίνωσε η βρετανική φίρμα θα ολοκληρώσει την παραγωγή του τον Απρίλιο του 2024. Μέχρι τότε ωστόσο ο θηριώδης διπλά υπερτροφοδοτούμενος των 6,0 λίτρων αποκτά μια τελευταία, ακόμα ισχυρότερη έκδοση η οποία θα εφοδιάσει την ακριβοθώρητη Batur, εξασφαλίζοντάς της απόδοση 750 ίππων και 1.000 Nm ροπής.

Να σημειωθεί καθώς έχει και αυτό την αξία του ότι τα συγκεκριμένα μεγέθη υπερβαίνουν τις υποσχέσεις που είχε δώσει η Bentley κατά την αποκάλυψη της Batur τον Αύγουστο του 2022 καθώς τότε η βρετανική φίρμα είχε αναφερθεί σε ισχύ 740 ίππων.

Η επιπλέον ισχύς εξασφαλίστηκε χάρη στην αξιοποίηση ενός νέου συστήματος υπερτροφοδότησης με πιο αποδοτικό design το οποίο «συνεργάζεται» και με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Τα turbo λειτουργούν επίσης σε χαμηλότερες θερμοκρασίες ενώ τις αλλαγές ολοκληρώνει φυσικά μια νέα χαρτογράφηση του συνόλου.

Η συγκεκριμένη ισχυρότερη εκδοχή του W12 θα αποτελέσει αποκλειστικό προνόμιο της Batur η οποία θα κατασκευαστεί σε μόλις 18 αντίτυπα, τα οποία φυσικά έχουν ήδη βρει τους ιδιοκτήτες τους. Παρ΄όλα αυτά, οι ηπιότερες εκδοχές του W12 των 660 ίππων θα εξακολουθήσουν να είναι διαθέσιμες σε περιορισμό αριθμό για τις κορυφαίες εκδόσεις των Bentayga, Continental GT, Flying Spur καθώς και εκδόσεις τους με την υπογραφή του οίκου Mulliner. Αυτό βέβαια θα ισχύσει μέχρι τον Απρίλιο του 2024 οπότε και ο συγκεκριμένος κινητήρας θα πάψει να αποτελεί επιλογή.

«Η εκδοχή των 750 ίππων που δημιουργήθηκε για την Batur σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για την οποία όσοι εργάστηκαν θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως υπερήφανοι. Όταν η παραγωγή του κινητήρα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο της επόμενης χρονιάς, σκοπεύουμε να διατηρήσουμε και να αξιοποιήσουμε εκ νέου το υψηλής ειδίκευσης ανθρώπινο δυναμικό που κατασκευάζει χειροποίητα τον κάθε κινητήρα», δήλωσε σχετικά ο επικεφαλής της Bentley, Andrian Hallmark, επιβεβαιώνοντας κατά κάποιο τρόπο την αναπροσαρμογή της γραμμής παραγωγής προκειμένου να υποδεχτεί υβριδικά σύνολα.

Για την ιστορία, ο W12 κινητήρας ξεκίνησε να παράγεται το 2003, μετά την απόκτηση της Bentley από τον όμιλο VW. Στα 20 χρόνια πορείας του, κατασκευάστηκαν περίπου 100.000 σύνολα με προορισμό διάφορα μοντέλα της γκάμας της Bentley. Για τη διαδικασία παραγωγής και εξέλιξης του, αξίζει να σημειωθεί ότι χρειάζονταν περίπου 6,5 ώρες από 30 ανθρώπους προκειμένου μία και μοναδική μονάδα του W12 να αποτελέσει πραγματικότητα χωρίς να υπολογίζονται οι ώρες έρευνας και εξέλιξης που με τα χρόνια βελτίωναν τόσο τα μεγέθη ισχύος όσο και την αποδοτικότητά του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!