Bizzarrini Giotto: Ιταλικό hypercar με V12 της Lamborghini

H Bizzarrini Giotto χρησιμοποιεί έναν V12 της Lamborghini και είναι εμπνευσμένη από την κλασική 5300 GT.

Bizzarrini Giotto: Ιταλικό hypercar με V12 της Lamborghini

H Bizzarrini Giotto χρησιμοποιεί έναν V12 της Lamborghini και είναι εμπνευσμένη από την κλασική 5300 GT.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Bizzarrini επέστρεψε, και μας έδωσε μια πρώτη ματιά στο ολοκαίνουργιο αυτοκίνητό της, την Giotto. Από αυτά τα teaser και τα σκίτσα, η νέα Giotto μπορεί να μοιάζει φουτουριστική όπως και πολλά άλλα σημερινά hypercar, αλλά η εταιρεία λέει ότι είναι «αναμεμειγμένο με τα βασικά στοιχεία του σχεδιαστικού DNA της Bizzarrini».

Αυτό το DNA προέρχεται κυρίως από το πιο διάσημο αυτοκίνητο της Bizzarini, την 5300 GT. Ο ιδρυτής της εταιρείας Giotto Bizzarini, εργάστηκε στην Alfa Romeo και τη Ferrari (όπου σχεδίασε την 250 GTO) πριν μετακομίσει στην Iso Rivolta. Εκεί, μαζί με τον θρυλικό σχεδιαστή αυτοκινήτων Giorgetto Giugiaro, εργάστηκαν επάνω στο αγωνιστικό αυτοκίνητο Iso Grifo A3C του 1963, της οποίας η έκδοση παραγωγής θα γινόταν αργότερα η Bizzarrini 5300 GT Strada.

Ο Giotto Bizzarrini ζει ακόμη και σήμερα, αλλά δεν συμμετέχει στην πρόσφατη αναγέννηση της ομώνυμης μάρκας. Η Pegasus Automotive Group, μια εταιρεία εμπορίας πολυτελών αυτοκινήτων από την Ελβετία, είναι πλέον ιδιοκτήτρια της Bizzarrini και προσέλαβε τον Giorgetto Giugiaro για να δημιουργήσει τη νέα Giotto.

Ο Giugiaro δήλωσε: «Το να έχεις την ευκαιρία να σχεδιάσεις ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο για την Bizzarrini είναι προνόμιο. Τα δύο ονόματα ενώνουν σχεδόν έξι δεκαετίες ιστορίας και μια σειρά από εμβληματικά πλέον σχέδια. Δημιουργήσαμε κάτι που είναι και αναγνωρίσιμο ως Bizzarrini και απόλυτα σχετικό, για μια εντελώς νέα εποχή αυτής της λατρεμένης ιταλικής μάρκας».

Κάτι που δένει απόλυτα με την κληρονομιά της Bizzarrini στη Giotto, είναι η χρήση ενός V12 κινητήρα της Lamborghini. Αν και η 5300 GT χρησιμοποιούσε έναν V8 5,4 λίτρων της Chevrolet, ο Bizzarrini εργάστηκε στον πρώτο κινητήρα V12 της Lamborghini, που χρησιμοποιήθηκε από την 350 GT του 1963 μέχρι και την Murcielago.

Η δεύτερη γενιά αυτού του V12 χρησιμοποιήθηκε στην Aventador και, δεδομένου ότι ο Bizzarrini δεν κάνει καμία αναφορά σε υβριδικό σύστημα, αναμένεται ότι η Giotto θα λάβει τις προδιαγραφές του ατμοσφαιρικού κινητήρα 6,5 λίτρων που χρησιμοποιεί η Lamborghini στην Ultimae 780 ίππων και στη νέα Countach, σε συνδυασμό με ένα κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Η εταιρεία αναφέρει ότι ο V12 είναι «σχεδιασμένος για να ανταποκρίνεται στις ειδικές για την Bizzarrini επιδόσεις, την οδηγική συμπεριφορά, τη συμμόρφωση με τις εκπομπές ρύπων και τους συναισθηματικούς στόχους».

Η 5300 GT είχε τον κινητήρα εμπρός, ενώ η νέα Giotto τον έχει τοποθετημένο στη μέση. Εντούτοις, ακόμα και με τις διαφορετικές διατάξεις, κάποια σχεδιαστικά στοιχεία έχουν διατηρηθεί. Υπάρχουν διπλοί αεραγωγοί στο καπό, όπως στα παλιά αυτοκίνητα της Bizzarrini και ενσωματωμένοι λεπτοί προβολείς LED. Η τριγωνική δεύτερη κολόνα του 5300 GT επιστρέφει με το σήμα «Bizzarrini» και το πίσω κρύσταλλο θυμίζει επίσης το παλιό αυτοκίνητο.

Η Bizzarrini αναφέρει ότι οι δοκιμές της νέας Giotto θα ξεκινήσουν το 2024 και μπορούμε να περιμένουμε ότι θα αποκαλυφθούν περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!