Peugeot: Με 5 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025

Στα πλαίσια του προγράμματος E-Lion, η Peugeot σκοπεύει τα επόμενα δύο χρόνια να παρουσιάσει αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των 308, 308 SW και 408, καθώς και δύο ολοκαίνουργια ηλεκτρικά μοντέλα, βασισμένα στην επερχόμενη πλατφόρμα STLA της Stellantis.

Peugeot: Με 5 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025

Στα πλαίσια του προγράμματος E-Lion, η Peugeot σκοπεύει τα επόμενα δύο χρόνια να παρουσιάσει αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των 308, 308 SW και 408, καθώς και δύο ολοκαίνουργια ηλεκτρικά μοντέλα, βασισμένα στην επερχόμενη πλατφόρμα STLA της Stellantis.

Με το φετινό concept Inception, η Peugeot υπαινίχθηκε τη νέα της προσέγγιση ως κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τώρα, η γαλλική εταιρεία αποκάλυψε συγκεκριμένα σχέδια, καθώς οδεύει προς το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, πέντε νέα ηλεκτρικά Peugeot θα φτάσουν στις εκθέσεις, μαζί με νέους ήπια υβριδικούς κινητήρες σε όλη τη γκάμα, στα πλαίσια μίας γραμμής προϊόντων που η μάρκα αποκαλεί «E-Lion».

Το σχέδιο E-Lion αποτελείται από τρεις στόχους: φέτος, κάθε μοντέλο της γκάμας θα διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και κάθε Peugeot θα είναι διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο έως το 2025. Το 2030, η εταιρεία θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των νέων μοντέλων που θα βασίζονται στην επερχόμενη πλατφόρμα STLA.

Επίσης, ετοιμάζονται αναβαθμίσεις για τα υφιστάμενα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με νέους ήπια υβριδικούς κινητήρες 48 Volt που θα κυκλοφορήσουν φέτος σε ολόκληρη τη γκάμα, εκτός από τα van της Peugeot και το 508. Αυτοί βασίζονται σε βενζινοκινητήρες 100 και 136 ίππων, οι οποίοι ενισχύονται από έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων που ενσωματώνεται σε ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μέσα στην πόλη, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να αναλάβει εξ ολοκλήρου τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να είναι εφικτή η αθόρυβη ηλεκτρική λειτουργία.

Τα νέα μοντέλα e-308 και e-308 station wagon θα έρθουν το 2023, μαζί με αυτά τα υβριδικά, και θα βασίζονται στην τρέχουσα πλατφόρμα EMP2 της εταιρείας. Ωστόσο, η Peugeot θα εισάγει νέα τεχνολογία μπαταρίας και κινητήρων για να προσφέρει 158 ίππους και πάνω από 400 χλμ. αυτονομίας. Η φόρτιση της μπαταρίας 54 kWh του e-308 από 20% έως 80% θα διαρκεί λιγότερο από μισή ώρα. Μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του 408 coupe-SUV βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη, και πιθανότατα θα δανειστεί το σύστημα κίνησης από το e-308, αν και με μια μικρή μείωση της αυτονομίας λόγω του μεγαλύτερου fastback αμαξώματος.

Peugeot

Στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Peugeot θα κυκλοφορήσει στους δρόμους με τη μορφή του e-3008. Με δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών συστημάτων κίνησης, συμπεριλαμβανομένης μιας τετρακίνητης έκδοσης με δύο ηλεκτροκινητήρες. Το οικογενειακό crossover με βάση την πλατφόρμα STLA Medium θα μπορεί να διανύσει έως και 700 χλμ. με μία μόνο φόρτιση. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσει ένα νέο e-5008, το οποίο θα βασίζεται επίσης σε πλατφόρμα STLA της Stellantis.

Η ανακοίνωση της Peugeot για το E-Lion περιλαμβάνει επίσης μια εικόνα 7 ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να προϊδεάσει για μια νέα σειρά μοντέλων παραγωγής, τα οποία θα κυκλοφορήσουν από τα μέσα της δεκαετίας και έπειτα. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι τα αμιγώς ηλεκτρικά 308 και 508, μαζί με το μοντέλο που ενδέχεται να αποτελέσει μια έκδοση παραγωγής του concept Inception.

Το αυτοκίνητο επίδειξης Inception θα χρησιμεύσει στην πραγματικότητα ως έμπνευση για όλα αυτά τα επερχόμενα αυτοκίνητα, τα οποία θα διαθέτουν την ίδια σχεδίαση ρύγχους καρχαρία, φωτιζόμενα λογότυπα και προβολείς LED που μοιάζουν με κυνόδοντα, όπως στο concept. Η πλατφόρμα STLA Large του Inception θα στηρίξει επίσης τα Peugeot παραγωγής, τα οποία θα μπορούσαν να προσφέρουν έως και 680 ίππους και 800 χλμ. αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση.

Peugeot Inception concept

Η τεχνολογία 800 Volt της πλατφόρμας επιτρέπει την προσθήκη 18 χλμ. αυτονομίας σε μόλις ένα λεπτό, αν και η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει το μέγιστο ρυθμό φόρτισης. Το νέο κύμα ηλεκτρικών οχημάτων της Peugeot θα περιλαμβάνει επίσης την αναθεωρημένη εσωτερική διάταξη i-Cockpit της γαλλικής εταιρείας, με επίκεντρο ένα παραλληλόγραμμο τιμόνι «Hypersquare» και μια οθόνη οργάνων Halo Cluster.

Τέσσερα πάνελ αφής σε κάθε γωνία του Hypersquare επιτρέπουν στους οδηγούς να χειρίζονται τις κύριες λειτουργίες με τα χέρια τους στο τιμόνι, ενώ η ανασχεδιασμένη διάταξη χρησιμοποιεί την τεχνολογία φωνητικού ελέγχου και χειρονομιών STLA Smart Cockpit της Stellantis. Το Hypersquare λειτουργεί μέσω steer-by-wire, επιτρέποντας την αναδίπλωσή του και για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4.

Στην προσπάθεια της Peugeot να γίνει ουδέτερη σε εκπομπές άνθρακα έως το 2038, η Peugeot θα ενσωματώσει ανακυκλωμένα υλικά και εναλλάξιμα εσωτερικά διακοσμητικά για να επεκτείνει τον κύκλο ζωής των οχημάτων της, με μεγαλύτερα περιθώρια εξατομίκευσης στο εσωτερικό. Υποσχέθηκε επίσης ότι οι ενημερώσεις over-the-air θα ανανεώνουν τακτικά την τεχνολογία των αυτοκινήτων της.

Peugeot e-308

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!