Η επιστροφή του Wankel με το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, το Plug-in υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, που κάνει πρεμιέρα στις Βρυξέλλες, έχει ως γεννήτρια έναν περιστροφικό κινητήρα και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 85 χιλιόμετρα.

Η επιστροφή του Wankel με το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, το Plug-in υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, που κάνει πρεμιέρα στις Βρυξέλλες, έχει ως γεννήτρια έναν περιστροφικό κινητήρα και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 85 χιλιόμετρα.

Μετά από, σχεδόν μια δεκαετία, που σταμάτησε η παραγωγή του RX-8, η Mazda επαναφέρει τον περιστροφικό κινητήρα wankel σε μια παρουσίαση που πραγματοποιείται στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Το αυτοκίνητο που αποτελεί το… όχημα για την υλοποίηση αυτής της αναβίωσης, δεν είναι κάποιο ανάλογα σπορ μοντέλο, αλλά το crossover, Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV.

Πρόκειται για μια ξεχωριστή εκτέλεση, σε σχέση με τα συνηθισμένα Plug-in Hybrid μοντέλα, αφού ο περιστροφικός κινητήρας που χρησιμοποιείται λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια για την μπαταρία. Τη δύναμη στους κινητήριους τροχούς στέλνει ο ηλεκτρικός κινητήρας, με την μπαταρία που χρησιμοποιείται και βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, να είναι 17,8 kWh, με την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία να αγγίζει τα 85 χιλιόμετρα.

Ο κινητήρας βενζίνης των 830 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό έχει υψηλή σχέση συμπίεσης 11,9:1 και αποδίδει 75 ίππους και 116 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., χωρίς όμως, όπως προαναφέραμε να κινεί τους τροχούς. Η περίπτωση θυμίζει το νέο Nissan Qashqai e-Power, με τη δύναμη που πάει στους τροχούς να προέρχεται αποκλειστικά από τον ηλεκτρικό κινητήρα, που αποδίδει 125 kW (170 ίππους) και 260 Nm ροπής.

Με τον περιστροφικό κινητήρα να λειτουργεί ως γεννήτρια, το νέο MX-30 e-Skyactiv R-EV έχει συνολικά μεγάλη αυτονομία, που φτάνει, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, τα 600 χιλιόμετρα. Αυτό οφείλεται στο μεγάλο για τα δεδομένα των μοντέλων του είδους, δοχείο καυσίμου, που είναι τοποθετημένο εμπρός από τον πίσω άξονα και έχει χωρητικότητα 50 λίτρα.

Τα 85 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας είναι αρκετά για να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης εντός της πόλης, σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία. Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος φόρτισης με wallbox 11 kW είναι μία ώρα και 40 λεπτά. Επιπλέον, με 36 kW μπορεί να ανακτήσει ενέργεια από 20% έως 80% σε μόλις 25 λεπτά της ώρας.

Το νέο MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι και σβέλτο, αφού απαιτεί μόνο 9,1 δευτερόλεπτα για το σπριντ από 0-100 χλμ/ώρα, με τη μέγιστη ταχύτητα να είναι περιορισμένη, για λόγους αποδοτικότητας, στα 140 χλμ./ώρα. Το βάρος του μικρού Plug-in hybrid μοντέλου είναι 1.703 κιλά, όπως ανακοινώνει η Mazda, με την κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται στο 1 λτ./100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 21 γρ,/χλμ.

Ενδεικτικά η τιμή του στην Γερμανία είναι 35.990 ευρώ, που είναι ίδια  με αυτή του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι πέντε, με την κορυφαία να έχει την ονομασία Edition R και τιμή 45.040 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!