Επιστρέφει με το MX-30 PHEV ο περιστροφικός κινητήρας της Mazda

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας θα γίνει το όχημα για την επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα με αφετηρία μια plug-in υβριδική έκδοσή του η οποία θα είναι διαθέσιμη και στην Ευρώπη από την προσεχή άνοιξη

Επιστρέφει με το MX-30 PHEV ο περιστροφικός κινητήρας της Mazda

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας θα γίνει το όχημα για την επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα με αφετηρία μια plug-in υβριδική έκδοσή του η οποία θα είναι διαθέσιμη και στην Ευρώπη από την προσεχή άνοιξη

To ΜΧ-30 ανέλαβε να συστήσει την ηλεκτροκίνηση δια χειρός Mazda, ωστόσο, σύντομα, θα αποκτήσει και μια νέα plug-in υβριδική έκδοση που, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, θα αναλάβει να συστήσει εκ νέου τον διάσημο περιστροφικό κινητήρα των Ιαπώνων.

Για την ιστορία, ο περιστροφικός κινητήρας πρωτοεμφανίστηκε το μακρινό 1967 με αφετηρία το Cosmo Sport διανύοντας 40 και πλέον χρόνια ζωής καθώς το τελευταίο μοντέλο που επωφελήθηκε από το συγκεκριμένης τεχνολογίας και διάταξης κινητήρα ήταν το RX-8 το 2012. Ο κινητήρας εφευρέθηκε από τον γερμανό μηχανικό Felix Wankel στις αρχές της δεκαετίας του ’50, με το σκεπτικό των υψηλών επιδόσεων και μιας συμπαγούς διάταξης. Ο στόχος επετεύχθη ωστόσο οι χαμηλές επιδόσεις του Wankel κινητήρα σε περιβαλλοντικούς όρους τον οδήγησαν προσφάτως στη λήθη.

Αυτό πρόκειται να ξαναλλάξει πολύ σύντομα καθώς η Mazda ανακοίνωσε ότι προετοιμάζει την επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα ο οποίος, σύμφωνα με τις συστάσεις, «αναγεννήθηκε για την ηλεκτρική εποχή» και θα αποτελέσει μέρος ενός plug-in υβριδικού συνόλου που θα εφοδιάζει μια νέα, αντίστοιχη έκδοση του ΜΧ-30.

Βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών, ο νέος περιστροφικός κινητήρας θα αναλάβει στην παραπάνω plug-in υβριδική κατασκευή τον ρόλο της γεννήτριας, παράγοντας την απαιτούμενη ενέργεια για το ηλεκτρικό μοτέρ και δεν πρόκειται να αποτελέσει την κινητήριο δύναμη για τους τροχούς. Ακόμα και έτσι όμως, ο Wankel θα επιστρέψει κάτω από καπό του MX-30 κάτι που σε ό,τι αφορά την Ευρώπη αναμένεται να συμβεί από την προσεχή άνοιξη.

Παράλληλα με την ανακοίνωση της νέας plug-in υβριδικής έκδοσης με επίκεντρο τον περιστροφικό κινητήρα η Mazda αποκάλυψε και τα διακριτικά που θα σηματοδοτούν την συγκεκριμένη έκδοση του MX-30 τα οποία παίρνουν την μορφή του χαρακτηριστικού τριγώνου Reuleaux που εκπροσωπεί τον περιστροφικό κινητήρα και,  στην προκειμένη περίπτωση, θα ενσωματώνει ένα e, παραπέμποντας στην ηλεκτρική τεχνολογία του συνόλου.

Σε ό,τι αφορά την plug-in υβριδική έκδοση του MX-30, δεδομένα θα προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία από τα 200 χλμ. του ηλεκτρικού ΜΧ-30 καθιστώντας την έκδοση πιο ελκυστική.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!