Η κορεατική φίρμα δίνει, μέσω μιας σειράς διαφωτιστικών εικόνων, μια πρώτη γεύση από τη νέα γενιά του Hyundai Kona η οποία αναμένεται να πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα της στις αρχές του 2023, διαθέτοντας μεγαλύτερες διαστάσεις, μια πλήρως ανανεωμένη σχεδίαση καθώς και σημαντικές αναβαθμίσεις σε όρους εξοπλισμού αλλά και τεχνολογίας.
Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι η ευρύτητα των επιλογών του σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα καθώς το Kona, υπήρξε από τα πρώτα μοντέλα που ήταν διαθέσιμο σε συμβατικές, με κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά mild hybrid εκδόσεις, υβριδική αλλά και ηλεκτροκίνητη, συγκριτικό πλεονέκτημα που αναμένεται να διατηρήσει και στη νέα, δεύτερη γενιά του.
Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία που θα αλλάξουν και μάλιστα σημαντικά, το πρώτο και κύριο είναι οι διαστάσεις του νέου Κona που θα αυξηθούν με το crossover να οριοθετεί ορθολογικότερα την θέση του στην γκάμα της Hyundai ανάμεσα σε Bayon και Tucson. Eιδικότερα, το μήκος του Kona έχει αυξηθεί κατά 15,0 εκατοστά φτάνοντας πλέον τα 4,355 μέτρα.
Για λόγους σύγκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο μέγεθος υπολείπεται κατά μόλις 7,0 εκατοστά σε σχέση με το μήκος του πρόσφατου KIA Niro. Ταυτόχρονα, αυξημένο είναι και το πλάτος κατά 2,5 εκατοστά.
Ως αποτέλεσμα του αυξημένου μήκους, το μεταξόνιο έχει επίσης αυξηθεί κατά 6,0 εκατοστά, στοιχείο που συνδυαστικά και με το αυξημένο πλάτος και τη νέα διάταξη αναμένεται να έχει ευεργετική επίδραση τόσο στον θάλαμο επιβατών όσο και την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, όπως ισχυρίζεται η Hyundai που προς το παρόν δεν δίνει στη δημοσιότητα τα σχετικά μεγέθη.
Σημαντικές είναι οι αλλαγές και σε όρους αισθητικής με το Kona να αποκτά μια πιο τολμηρή εμφάνιση που αξιοποιεί τις μεγαλύτερες διαστάσεις του προς όφελος μιας συνολικά πιο επιβλητικής και άμεσα αναγνωρίσιμης εικόνας. Να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού της Hyundai, η σχεδίαση της νέας γενιάς του κορεατικού μοντέλου, ξεκίνησε «αντιστρόφως», με την ηλεκτρική έκδοση και στη συνέχεια με τις συμβατικές εκδόσεις.
Στα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν είναι η νέα όψη του με κυρίαρχη τη νέα γραμμή LED που διατρέχει το πλάτος του καπό. Η Hyundai την ονομάζει Seamless Horizon Lamp και θα είναι ενιαία στις συμβατικές εκδόσεις ενώ θα υιοθετεί το γνωστό μοτίβο pixel στις υπόλοιπες. Στην πιο μυώδη και δυναμική σιλουέτα συντείνει και η χαρακτηριστική χάραξη των μπροστινών φτερών που αναμιγνύονται με το μπροστινό τμήμα και συνδυάζονται με διογκωμένους θόλους οι οποίοι φέρουν πιο ορατά προστατευτικά και φιλοξενούν τροχούς 19 ιντσών.
Όπως γνωστοποιεί η Hyundai, δημοσιοποιώντας και την πρώτη σχετικά εικόνα, εκτός από την ηλεκτροκίνητη και τις υβριδικές εκδόσεις, το νέο Kona θα εξακολουθήσει να επωφελείται και από τη σπορ προσανατολισμού έκδοση N Line η οποία ξεχωρίζει από το μαύρο φινίρισμα στους εξωτερικούς καθρέφτες, το μεγαλύτερο spoiler, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες αλλά και την μικρότερη απόσταση από το έδαφος.
Ιδιαίτερα σημαντικές είναι και οι αναβαθμίσεις που έχουν συντελεστεί στο εσωτερικό. Η πρώτη και μοναδική εικόνα που δίνει στη δημοσιότητα η Hyundai δίνει μια συνολικά πιο προσεγμένη και upmarket αίσθηση που βασίζεται στην χρήση ποιοτικότερων υλικών σε πιο σύγχρονους χρωματισμούς.
Στα ιδιαίτερα στοιχεία που ξεχωρίζουν συγκαταλέγεται η επιλογή της Hyundai σε σχέση με την σχεδίαση των αεραγωγών που διατρέχουν ένα μεγάλο μέρος της επιφάνειες του ταμπλό δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους. Κυρίαρχη είναι και η αναβάθμιση της ψηφιακής τεχνολογίας με τις δυο οθόνες των 12,3 ιντσών και 10,25 ιντσών για το infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων αντίστοιχα, να δίνουν τον τόνο της βελτίωσης. Μια προσεκτική παρατήρηση αποκαλύπτει ότι οι σχεδιαστές της Hyundai έχουν μετακινήσει τον επιλογέα από την κεντρική κονσόλα, κοντά στο τιμόνι απελευθερώνοντας χώρο που προφανώς θα αξιοποιηθεί για αποθήκευση.
Προς το παρόν η κορεατική φίρμα δεν δίνει στη δημοσιότητα στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Kona ωστόσο με δεδομένο ότι η νέα γενιά του πραγματοποιεί την μετάβαση στην πλατφόρμα K3, που φιλοξενεί και το νέο KIA Niro, μπορεί να υποθέσει κανείς ορισμένα από αυτά.
Έτσι, το Kona αναμένεται να προσφέρεται σε ήπια υβριδική έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρου, full hybrid με επίκεντρο τον κινητήρα του 1,6 λίτρου αλλά και φυσικά, αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Στις υβριδικές εκδόσεις του Kona δεν αναμένεται να περιλαμβάνεται πλέον plug-in υβριδική έκδοση με την έμφαση να δίνεται πλέον στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση η οποία αναμένεται να επωφεληθεί από μια μεγαλύτερη μπαταρία σε συνδυασμό με βελτιωμένη τεχνολογία διαχείρισης ενέργειας που θα έχουν ως αποτέλεσμα αυξημένη αυτονομία.