Αudi Q8 e-tron: Η ανανέωση της πρωτοπορίας

Η γερμανική φίρμα παρουσιάζει την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου που αποτέλεσε εφαλτήριο για την ηλεκτρική αντεπίθεσή της, εξασφαλίζοντας του ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία αλλά και ένα νέο όνομα

Αudi Q8 e-tron: Η ανανέωση της πρωτοπορίας

Η γερμανική φίρμα παρουσιάζει την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου που αποτέλεσε εφαλτήριο για την ηλεκτρική αντεπίθεσή της, εξασφαλίζοντας του ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία αλλά και ένα νέο όνομα

Το e-tron υπήρξε το μοντέλο που το 2018 ανέλαβε να δώσει τις πρώτες συστάσεις για την ηλεκτροκίνηση δια χειρός Audi. Πλέον, υποδέχεται την ανανεωμένη εκδοχή του η οποία, εναρμονίζεται με την ονοματοδοσία των ηλεκτρικών Audi προσθέτοντας τα διακριτικά Q8 στo e-tron τα οποία αποδίδουν στο ευμέγεθες SUV, τον τίτλο που του αναλογεί ως του κορυφαίου της ολοένα και πιο πολυπληθούς γκάμας των ηλεκτρικών SUV της γερμανικής φίρμας.

Όπως ισχύει για το σύνολο των SUV της γερμανικής φίρμας, το Q8 e-tron θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδοχές αμαξωμάτων, την πιο παραδοσιακή και τετραγωνισμένη SUV έκδοση και την coupe SUV, Sportback.

Στο προκείμενο, αφετηρία για την γκάμα αποτελεί η έκδοση 50 Sport η οποία επωφελείται από μια μεγαλύτερη μπαταρία 95 kWh η οποία με τη σειρά της εξασφαλίζει αυτονομία από 490 χλμ. για την SUV έκδοση και 505 χλμ. για την Sportback. Η ισχύς της έκδοσης διαμορφώνεται σε 250 kW (254 ίπποι) και 664 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα τόσο για την SUV όσο και για την coupe SUV έκδοση.

Ψηλότερα στην γκάμα, οι εκδόσεις 55 και SQ8 αξιοποιούν μια ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία με χωρητικότητα 114 KWh. H αυτονομία της έκδοσης 55, απόδοσης 300 kW (305 ίπποι) διαμορφώνεται σε 600 χλμ. για την Sportback και σε 581 χλμ. για την SUV.

Η αυτονομία της ισχυρότερης S έκδοσης των 370 kW (375 ίπποι) σε 494 χλμ. για την απλή έκδοση και σε 513 χλμ. για την Sportback. Να σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα μεγέθη υπερβαίνουν κατά περίπου 117 χλμ. την αυτονομία του προηγούμενου e-tron S. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις η έκδοση 55 υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα ενώ η κορυφαία S σε 4,5 δευτερόλεπτα. Με εξαίρεση την S η οποία εφοδιάζεται με τρία ηλεκτρικά μοτέρ, και εξασφαλίζει μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις εμφανίζουν μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τις συστάσεις της Audi, η αυξημένη αποδοτικότητα έχει επιτευχθεί χάρη, στη νέα χημική σύσταση των μπαταριών, το βελτιωμένο λογισμικό διαχείρισης ενέργειας, τη βελτιστοποιημένη διάταξη των συστοιχιών καθώς και τις επιπλέον περιελίξεις στο πίσω μοτέρ οι οποίες αυξάνονται από 12 σε 14, λειτουργώντας ευεργετικά για τα μεγέθη ροπής.

Σε ό,τι αφορά την διαδικασία επαναφόρτισης αξίζει να σημειωθεί ότι η βασική έκδοση 50 μπορεί να αναπληρώσει την ενέργειά της με τάση έως και 150 kW σε ταχυφορτιστή DC ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις επιτρέπουν τάση έως και 170 KW. Ως αποτέλεσμα, η αναπλήρωση της ενέργειας απαιτεί 28 λεπτά στην πρώτη περίπτωση και 31 λεπτά στη δεύτερη με τη συνδεση σε ταχυφορτιστή. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν φορτιστή AC 11 kW η σύνδεση του οποίου σε οικιακό δίκτυο συνεπάγεται φόρτιση διάρκειας εννέα ωρών και 15 λεπτών για την πλήρη επαναφόρτιση της βασικής έκδοσης 50.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Q8 e-tron θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού για τις εκδόσεις 50 και 55. Εφαλτήριο αποτελεί η έκδοση Sport η οποία περιλαμβάνει τροχούς 20 ιντσών, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, ηλεκτρική θύρα αποσκευών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, σύστημα διζωνικού κλιματισμού και επαγωγικής φόρτισης κινητών. Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση εκτροπής από την λωρίδα κυκλοφορίας καθώς και το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και περιμετρικής θέασης.

Το επίπεδο εξοπλισμού S-Line προσθέτει στα παραπάνω ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, προφυλακτήρες με διαφορετικό φινίρισμα, φιμέ τζάμια, σπορ καθίσματα και τριάκτινο τιμόνι με το λογότυπο S. Φυσικά, διατίθεται προαιρετικά και το πακέτο Black Edition το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από λεπτομέρειες αντίστοιχης απόχρωσης εντός και εκτός.

Η κορυφαία έκδοση Vorsrpung περιλαμβάνει τροχούς 22 ιντσών, το λογότυπο της έκδοσης στα μπροστινά φώτα, κάμερες αντί εξωτερικών καθρεπτών, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, καθίσματα Super Sport με το λογότυπο S, λεπτομέρειες από ανθρακόνημα στο εσωτερικό και δερμάτινο θερμαινόμενο τιμόνι. Στον εξοπλισμό συγκαταλέγονται επίσης ηχοσύστημα B&O, σύστημα περιμετρικής θέασης, τετραζωνικό κλιματισμό, ενεργό cruise control και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης. Την εκτενή λίστα συμπληρώνει η πανοραμική ηλιοροφή ως standard.

Oι εκδόσεις που εφοδιάζονται με αερανάρτηση επωφελούνται επίσης από αναχαρτογραφημένα ESC και σύστημα διεύθυνσης που υπόσχονται να ενισχύσουν την ευελιξία με τη συνδρομή και των βελτιωμένων μερών της ανάρτησης.

Σε σχεδιαστικό επίπεδο, οι κύριες παρεμβάσεις εντοπίζονται στο μπροστινό τμήμα που εναρμονίζεται με τις νεότερες εξελίξεις της ηλεκτρικής γκάμας της Audi. Υπό αυτό το σκεπτικό, η γρίλια παραπέμπει στο e-tron GT, ενώ χαμηλότερα, η κεντρική εισαγωγή αέρα ενσωματώνει περίγραμμα σε μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα. Την εικόνα συμπληρώνουν τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα matrix LED ή LED στις εκδόσεις που βρίσκονται κοντά στη βάση της γκάμας και πλέον συνδέονται από μια οριζόντια γραμμή LED. Σύμφωνα με την Audi, οι συνολικές διαφοροποιήσεις στο μπροστινό τμήμα και στο αμάξωμα έχει μειώει τον αεροδυναμικό συντελεστή από 0.26 σε 0.24 στην Sportback έκδοση και από 0.28 σε 0.27 στην SUV έκδοση.

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, οι βελτιώσεις είναι στοχευμένες χωρίς να αλλάζουν ριζικά την γνώριμη εικόνα ενώ σε όρους πρακτικότητας τo πορτμπαγκάζ του SUV ξεκινά από τα 569 λίτρα στην παραδοσιακή έκδοση και από 528 λίτρα στην περίπτωση της Sportback. Σε κάθε περίπτωση, η Audi έχει αυξήσει την «περιεκτικότητα» σε ανακυκλωμένα υλικά στην κατασκευή ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο το λογότυπο της Audi στη γρίλια όσο και τα διακριτικά της έκδοσης στη δεύτερη κολώνα αποτελούν προϊόντα τρισδιάστατης εκτύπωσης.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!