Η Mercedes-AMG GT πρώτης γενιάς έχει αποσυρθεί από την αγορά, αλλά και θα επιστρέψει το 2023, καθώς οι κατασκοπευτικές μας φωτογραφίες απαθανάτισαν το ολοκαίνουργιο μοντέλο δεύτερης γενιάς σε χειμερινές δοκιμές. Ακριβώς όπως και ο προκάτοχός της, το νέο μοντέλο θα εξελιχθεί από την AMG για να διασφαλιστεί ότι δεν θα απογοητεύσει στον τομέα των επιδόσεων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η AMG έχει επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στη νέα, παρόμοιου μεγέθους SL. Ωστόσο, η επόμενη AMG GT θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με τη νέα SL, οπότε μπορούμε να περιμένουμε κάποια κοινά χαρακτηριστικά όσον αφορά τους κινητήρες και την τεχνολογία που θα διαθέτουν.
Η AMG GT θα αναμετρηθεί και πάλι με την Porsche 911, και όπως συμβαίνει και στην περίπτωση της τελευταίας, θα δούμε πολλές εκδόσεις του νέου σπορ αυτοκινήτου της Mercedes, με εξαίρεση ένα cabrio μοντέλο, επειδή η γερμανική μάρκα θα διατηρήσει την AMG GT μόνο ως coupe για να τη διαφοροποιήσει περαιτέρω από την SL. Έχουμε ήδη δει την εισαγωγική έκδοση, ένα κάπως πιο σκληροπυρηνικό μοντέλο GT S και αυτό που θα μπορούσε να είναι ένα κορυφαίο GT R. Όπως συμβαίνει και με άλλα μοντέλα της AMG, η πρώτη έκδοση της νέας AMG GT πιθανότατα θα λάβει την ονομασία «Edition 1».
Κάθε αυτοκίνητο δοκιμών που έχει εντοπιστεί μέχρι στιγμής δείχνει ότι το ανασχεδιασμένο αμάξωμα διαθέτει ένα πιο επιθετικό προφίλ, σε συνδυασμό με ένα έντονα κεκλιμένο πίσω τζάμι. Τα φουσκωμένα πλαϊνά είναι επίσης εμφανή από αυτά τα καμουφλαρισμένα αυτοκίνητα προπαραγωγής, ενώ η AMG GT θα διατηρήσει το χαρακτηριστικό μακρύ καπό της καθώς και τη μάσκα Panamericana. Μπορούμε να δούμε δύο εκδόσεις απολήξεων της εξάτμισης. Το νέο εισαγωγικό μοντέλο είναι εξοπλισμένο με τέσσερις στρογγυλές απολήξεις, ενώ η GT 63 και η Edition 1 χρησιμοποιούν τέσσερις τραπεζοειδείς απολήξεις.
Στις τελευταίες φωτογραφίες μας, το νέο μοντέλο δοκιμάζεται σε δύο παραλλαγές: την GT 63 με V8 κινητήρα και μια νέα εισαγωγική έκδοση, με την ονομασία GT 53 ή GT 55, ανάλογα με τον κινητήρα που θα χρησιμοποιεί. Το πρώιμο αυτοκίνητο δοκιμών διαθέτει ένα πιο επιθετικό εμπρός μέρος, με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και εμπρός αεροτομή.
Αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα μοντέλο GT S ή ακόμα και ένα GT R, καθώς οι μεγαλύτεροι τροχοί και η σταθερή πίσω αεροτομή υποδηλώνουν σίγουρα ένα πιο σκληροπυρηνικό αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο δοκιμών χωρίς πίσω αεροτομή διαθέτει ένα καπάκι υποδοχής βύσματος φόρτισης στο πίσω μέρος, επιβεβαιώνοντας λίγο-πολύ μια παραλλαγή με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.
Το εισαγωγικό σημείο της νέας γκάμας AMG-GT θα μπορούσε να είναι μια GT 53 με έναν 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα με υβριδικό σύστημα, δανεισμένο από τη Mercedes AMG GT 53 4-Door. Στο τετράθυρο super sedan, η διάταξη παρέχει 435 ίππους, που συμπληρώνονται από έναν ηλεκτροκινητήρα που παράγει 22 ίππους.
Πάνω από αυτό, περιμένουμε να δούμε μια GT 55 με έναν πιο ήπια ρυθμισμένο 4λιτρο V8 από τη Mercedes-AMG SL 55, με 475 ίππους. Το σίγουρο είναι ότι η AMG GT 63 θα υιοθετήσει μια έκδοση αυτού του V8 με δυνητικά περισσότερους από 610 ίππους, για να διαφοροποιηθεί αρκετά από την έκδοση 63 της νέας SL. Όπως έχει ήδη επιβεβαιωθεί για το νέο ανοιχτό μοντέλο της Mercedes, μια E-Performance plug-in υβριδική έκδοση V8 θα πρέπει επίσης να εμφανιστεί στη νέα γκάμα της GT, με περισσότερους από 810 ίππους.
Χάρη στη νέα πλατφόρμα MSA με μεγάλη περιεκτικότητα σε αλουμίνιο, που έχει σχεδιαστεί για να δέχεται το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC+ της Mercedes, η επόμενη AMG GT είναι πιθανό να ξεφύγει από την παράδοση του απερχόμενου μοντέλου με κίνηση στον πίσω άξονα και να μεταδίδει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς.
Όπως και σε άλλα τετρακίνητα μοντέλα της AMG, αυτή η ρύθμιση θα προσφέρει μια πιο οδηγοκεντρική εμπειρία, ευνοώντας τον πίσω άξονα. Οι παράμετροι του συστήματος θα αλλάζουν ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, ενισχύοντας την ευελιξία και τη σταθερότητα. Αναμένεται επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης καθώς και προσθήκη της προσαρμοστικής ανάρτησης Active Ride Control της AMG.
Το εσωτερικό της επόμενης AMG GT θα ανανεωθεί πλήρως, κληρονομώντας ενδεχομένως στοιχεία από την καμπίνα της SL, συμπεριλαμβανομένης μιας οθόνης αφής 11,9 ιντσών. Η νέα εφαρμογή Mercedes Track Pace θα περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να καταγράφουν δεδομένα όταν οδηγούν στην πίστα.
Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της AMG, Jochen Hermann, έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι η επόμενη GT δεν θα προσφέρεται σε μορφή roadster, με τη νέα SL να καλύπτει αυτή την αγορά. Εκτιμάται ότι η GT δεν θα κληρονομήσει τη διάταξη 2+2 της SL και θα παραμείνει διθέσια.