Αλλαγή φρουράς από την 1η Ιανουαρίου 2023 στην κεφαλή του συνδέσμου κατασκευαστών αυτοκινήτου της Ευρώπης (ACEA), καθώς, τον ρόλο του προέδρου θα αναλάβει ο επικεφαλής της Renault, Luca de Meo.
Με αφορμή την εκλογή του στον θώκο του ACEA το πολύπειρο στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει υπηρετήσει για πάνω από 30 χρόνια σε θέσεις ευθύνης στις σημαντικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, έδωσε το πλαίσιο της νέας του ευθύνης με μια σειρά διαφωτιστικών δηλώσεων σε σχέση με τα τρέχοντα ζητούμενα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Κοιτάζοντας μπροστά, η Eυρώπη χρειάζεται να εφαρμόσει γρήγορα μια πολιτική που να στηρίζει απολύτως τους στόχους για την απανθρακοποίηση και να μας δίνει τη δυνατοτητα να αντιμετωπίσουμε τον συνεχώς εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό. Καλωσορίζουμε τον ευρωπαϊκό νόμο για τις πρώτες ύλες ο οποίος θα αναλάβει να στηρίξει την οικονομική ευρωστία της γηραιάς ηπείρου και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η βιομηχανία μας έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας προϊόντα υψηλής αξίας και θέσεις εργασίας στην Ευρώπη. Οι προδιαγραφές Euro 7 στην παρούσα μορφή τους θα αφαιρέσουν ανθρώπινο δυναμικό και οικονομικούς πόρους από την ηλεκτροκίνηση την στιγμή μάλιστα που άλλες περιοχές του κόσμου δημιουργούν ένα ελκυστικό επενδυτικό περιβάλλον για την αυτοκίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων. O ACEA θα εξακολουθήσει να επιδιώκει την ισορροπία ανάμεσα σε ό,τι είναι καλό για το περιβάλλον, για την ευρωπαϊκή οικονομία αλλά και την κοινωνία».
Ο Luca de Meo θα διαδεχθεί στην κεφαλή του ACEA τον επικεφαλής της BMW, Oliver Zipse ο οποίος ολοκλήρωσε τη διετή θητεία του στον ευρωπαϊκό σύνδεσμο όπως προβλέπει το καταστατικό.
Αναμενόμενα ο O. Zipse σε ένα σύντομο σημείωμα εν είδει απολογισμού αναφέρεται στις ιδιαίτερες προκλήσεις, επαναλαμβάνοντας τα αιτήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας για ευρωπαϊκή νομοθεσία που να ευνοεί την εξέλιξη της τεχνολογίας.
«Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από την πανδημία Covid, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση, παράγοντες που έχουν έντονο αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Παρ’ όλα αυτά η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία υπήρξε ένα σημαντικό στήριγμα της βιομηχανικής δραστηριότητας στην Ευρώπη σε δύσκολους καιρούς. Ταυτόχρονα, επιδιώξαμε να επιστήσουμε την προσοχή σε θέματα που αφορούν την νομοθεσία σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, καλώντας προκειμένου η τεχνολογία να αποτελέσει τη βάση για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο απερχόμενος πρόεδρος του ACEA.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ACEA εκπροσωπεί 16 κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη αν και δεν διανύει την καλύτερη περίοδό του με δεδομένο ότι ο όμιλος Stellantis έχει αποχωρήσει ήδη από τον σύνδεσμό ενώ την ίδια πρόθεση έχει εκφράσει και η Volvo που προς το παρόν εξακολουθεί να αποτελεί μέλος του.