Υψηλή συγκέντρωση αστέρων στο νέο κύκλο δοκιμών του EuroNCAP

Δέκα συνολικά αυτοκίνητα πήραν μέρος στις νέες δοκιμές πρόσκρουσης της ανεξάρτητης ευρωπαϊκής αρχής με τις Mercedes-Benz, ΒΜW, Mazda, VW, Seat αλλά και BYD να προσθέτουν πεντάστερες διακρίσεις στο ενεργητικό τους και δύο αυτοκίνητα των Citroen και Renault Mobilize να καταγράφουν τετράστερη επίδοση

Υψηλή συγκέντρωση αστέρων στο νέο κύκλο δοκιμών του EuroNCAP

Δέκα συνολικά αυτοκίνητα πήραν μέρος στις νέες δοκιμές πρόσκρουσης της ανεξάρτητης ευρωπαϊκής αρχής με τις Mercedes-Benz, ΒΜW, Mazda, VW, Seat αλλά και BYD να προσθέτουν πεντάστερες διακρίσεις στο ενεργητικό τους και δύο αυτοκίνητα των Citroen και Renault Mobilize να καταγράφουν τετράστερη επίδοση

Ιδιαιτέρως πολυσυλλεκτικός όσο και πολυπληθής υπήρξε ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης της ανεξάρτητης ευρωπαϊκής αρχής όπου αξιολογήθηκαν δέκα αυτοκίνητα με την συντριπτική πλειονότητα να αποσπά την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων.

Αναλυτικότερα, πεντάστερα αναδείχθηκαν η Mercedes EQE η οποία μάλιστα απέσπασε και την ειδική μνεία EuroNCAP Advanced για το σύστημα υποβοήθησης Highway Assist, το crossover Αtto 3 της κινεζικής BYD η οποία προσφάτως εγκαινίασε ένα νέο άνοιγμα στην ευρωπαϊκή αγορά καθώς και τα Mazda CX-60, BMW Χ1 και Σειρά 2 Active Tourer, Seat Ibiza και Arona και VW Golf.

Σε ότι αφορά την ειδική μνεία της αμιγώς ηλεκτροκίνητης Mercedes EQE η οποία προσθέτει μια ακόμα πεντάστερη διάκριση στο ηλεκτρικό portfolio της γερμανικής φίρμας, o EuroNCAP σημειώνει ότι η συνδυαστική λειτουργία των συστημάτων Active Distance Assist Distronic και Active Steering Assist που κωδικοποιείται ως Active Emergency Stop Assist είναι το πρώτο αντίστοιχων δυνατοτήτων και προδιαγραφών που δοκιμάζεται από την ανεξάρτητη αρχή, εξασφαλίζοντας στο τετράθυρο ηλεκτρικό μοντέλο την μεγαλύτερη βαθμολογία που έχει καταγραφεί ποτέ στην κατηγορία αξιολόγησης συστημάτων υποβοήθησης.

Σημειώνεται ότι το εν λόγω σύστημα, εφόσον ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται, μπορεί, να οδηγήσει το αυτοκίνητο ασφαλώς αρχικά στην λωρίδα μικρότερης ταχύτητας και στην συνέχεια να το ακινητοποιήσει.

Όπως σημείωσε ο γενικός γραμματέας του EuroNCAP, Michiel van Ratingen «Μπορεί η πλήρως αυτόνομη οδήγηση να απέχει ακόμα από την εφαρμογή της, ωστόσο τα θεμέλια έχουν τεθεί όπως αποδεικνύεται από υψηλών προδιαγραφών συστήματα υποβοήθησης όπως αυτό της Mercedes. Τους δίνω συγχαρητήρια για τη βαθμολογία σε αυτήν την κατηγορία αλλά και για το γεγονός ότι  αποσπούν την τέταρτη πεντάστερη διάκριση για φέτος».

Εξίσου εντυπωσιακή για διαφορετικούς λόγους ήταν και η πεντάστερη επίδοση του κινεζικού crossover BYD Atto 3 το οποίο, μετά τα Wey και Ora της επίσης κινεζικής Great Wall που πήραν μέρος στον προηγούμενο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης, αποσπώντας εξίσου την κορυφαία διάκριση, βάζει το δικό του λιθαράκι στην ενίσχυση της αξιοπιστίας των προϊόντων με προέλευση την αχανή ασιατική χώρα.

Για εκείνους που δεν έχουν προλάβει να εξοικειωθεί με την BYD, το Atto 3, ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover με μήκος 4,455 μέτρα αποτελεί την αιχμή του δόρατος της κινεζικής φίρμας για την διείσδυσή της στην ευρωπαϊκή αγορά «πολιτικών» αυτοκινήτων με ηλεκτρική τεχνολογία, με δεδομένο και ότι η BYD που δραστηριοποιείται στη γηραιά ήπειρο από το 1998 είναι περισσότερο γνωστή στα καθ΄ημάς για τα λεωφορεία της.

Αναμενόμενα πεντάστερες αναδείχθηκαν η νέα BMW X1 αλλά και η Σειρά 2 Active Tourer, εμφανίζοντας παρόμοια υψηλές βαθμολογίες σε όλες τις κατηγορίες αξιολόγησης, αλλά και χάρη στην εξέλιξή τους, συνεχίζοντας την παράδοση των προκατόχων τους παρά τα αυστηρότερα πρωτόκολλα που εφαρμόζονται από το EuroNCAP, από τις αρχές της χρονιάς.

Αντιστοίχως υψηλές ήταν και οι βαθμολογίες του νέου Mazda CX-60 που με βάση την ακριβή διατύπωση του EuroNCAP «άξιζε πραγματικά» την πεντάστερη διάκριση.

Σε ό,τι αφορά το VW Golf 8, χάρη σε προσθήκες όπως ο κεντρικός αερόσακος, οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας, το σύστημα ενεργής υποβοήθησης και αποτροπής συγκρούσεων σε διασταυρώσεις και το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού που συνοδεύουν την προσφάτως ανανεωμένη εκδοχή του, συνέβαλαν και στην «ανανέωση» της κορυφαίας διάκρισης που είχε επιτύχει και το 2019 όταν πρωτοεμφανίστηκε η όγδοη γενιά του.

Τα δύο μοντέλα της Seat, Arona και Ibiza απέσπασαν επίσης υψηλές βαθμολογίες και την πεντάστερη διάκριση, και παρόλο που όπως σημειώνει ο EuroNCAP δεν διαθέτουν κεντρικό αερόσακο κατάφεραν, χάρη στις συνολικά καλές επιδόσεις του σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες να συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πεντάστερα.

Αντιθέτως με τέσσερα αστέρια αξιολογήθηκαν τα κινεζικής προέλευσης και κατασκευής αλλά με γαλλική υπηκοότητα Citroen C5 X και το ηλεκτροκίνητο Mobilize Limo του ομίλου Renault. Όπως σημειώνει ο EuroNCAP, τα δύο μοντέλα έχασαν την πεντάστερη διάκριση παρά την συνολικά καλή τους επίδοση εξαιτίας κάποιων ελλείψεων στο βασικό εξοπλισμό αλλά και στην οριακή βαθμολόγηση τους σε ορισμένες από τις δοκιμές που αφορούν τα ενεργά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης.  

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!