Ferrari Purosangue: Το ιταλικό SUV των 400.000 ευρώ

Έπεσε και το τελευταίο κάστρο, με τη Ferrari να παρουσιάζει το πρώτο SUV στην ιστορία της, την Purosangue, που θα εφοδιάζεται με V12 κινητήρα και θα στοιχίζει περίπου 400.000 ευρώ.

Ferrari Purosangue: Το ιταλικό SUV των 400.000 ευρώ

Έπεσε και το τελευταίο κάστρο, με τη Ferrari να παρουσιάζει το πρώτο SUV στην ιστορία της, την Purosangue, που θα εφοδιάζεται με V12 κινητήρα και θα στοιχίζει περίπου 400.000 ευρώ.

Η νέα Ferrari Purosangue είναι «ένα μοντέλο διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο» όπως υποστηρίζει η ιταλική φίρμα, δια στόματος Benedetto Vinga. «Είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που δημιουργεί μια νέα κατηγορία», τόνισε επίσης ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari. Δεν δείχνουν να συμβιβάζονται με τον όρο SUV, που μάλλον δεν τους αρέσει.

Στην πράξη, η Purosangue είναι το πρώτο τετράθυρο, τετραθέσιο μοντέλο της μάρκας, με την πρόσβαση στις πίσω θέσεις να γίνεται μέσω μιας ηλεκτροκίνητης πίσω πόρτας. Ωστόσο, με μήκος 4,973 μ. και ύψος 1,589 μ. είναι ελαφρώς πιο μικρή σε μήκος και ύψος από μια Lamborghini Urus, αν και η Lamborghini είναι σημαντικά πιο πρακτική, με χώρο αποσκευών 616 λίτρα, σε σύγκριση με τα 473 λίτρα της Ferrari.

Κάτω από το μακρύ καπό σε σχήμα αχιβάδας, που ανοίγει από πίσω προς τα εμπρός, βρίσκεται ένας νέος V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας που αποδίδει 725 ίππους και 716 Nm ροπής, χωρίς καμία ηλεκτρική βοήθεια. Είναι τοποθετημένος πολύ πίσω στο διαμέρισμα του κινητήρα και κοντά στη μέση του εμπρός μέρους, προκειμένου να υπάρχει καλή κατανομή βάρους. Από την άλλη, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, -με τις 7 πρώτες να έχουν κοντή κλιμάκωση- είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος, ενώ έχει τη δυνατότητα να στείλει δύναμη -αν αυτό χρειαστεί- και στους εμπρός τροχούς.

Έχοντας τη μεγαλύτερη καθαρή απόσταση από το έδαφος από κάθε άλλη Ferrari και με νέες ρυθμίσεις στο σύστημα πρόσφυσης, η Purosangue πάει και πέρα από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. «Μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις εκτός δρόμου, αλλά δεν είναι Jeep» δήλωσε ο Gianmaria Fulgenzi, διευθυντής ανάπτυξης προϊόντων της Ferrari. Ούτε έχει τη δυνατότητα ρυμούλκησης, αν και θα υπάρχουν λύσεις εμπορίου για τη μεταφορά σκι ή ποδηλάτων πάνω στο αυτοκίνητο.

Η Ferrari επιμένει ότι να προωθεί την Purosangue ως ένα σπορ αυτοκίνητο. Επικεντρώνεται στις επιδόσεις ανακοινώνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 310 χλμ./ώρα, με ένα πλαίσιο ειδικά σχεδιασμένο, τετραδιεύθυνση και ελεγχόμενη ανάρτηση από το πιο πρόσφατο 48βολτο σύστημα της Ferrari, που μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά και οροφή από ανθρακονήματα που μειώνει όσο το δυνατόν πιο χαμηλά το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Επίσης, οι θέσεις των επιβατών είναι χαμηλά τοποθετημένες, σε μια όμορφα κατασκευασμένη καμπίνα, που μπορεί να διακοσμηθεί με διάφορα υλικά και χρώματα, ανάλογα με την επιθυμία κάθε ιδιοκτήτη. Η θέση οδήγηση είναι… Ferrari, και εμπνευσμένη από την SF90 Stradale, με σπορ τιμόνι που διαθέτει το Manettino με πέντε ρυθμίσεις, ενώ εμπρός από αυτό βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, εκεί όπου κυριαρχεί το στροφόμετρο. Μια άλλη ψηφιακή οθόνη είναι τοποθετημένη και εμπρός από τον οδηγό, προκειμένου να τον βάζει στη… δράση.

Αν και η πρόσβαση στις πίσω θέσεις είναι σχετικά δύσκολη, με στενό άνοιγμα θυρών, μόλις περάσεις στο εσωτερικό, ο χώρος είναι άπλετος, τόσο για τα πόδια, όσο και για το κεφάλι, υποστηρίζοντας τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα που θέλει να δώσει στην Purosangue η Ferrari.

Στην περίπτωση που η Purosangue χρησιμοποιούσε συμβατικές πόρτες, θα έχει μεγαλύτερο μήκος και πιθανότατα δεν θα είχε την τέλεια κατανομή βάρους 49/51 εμπρός/πίσω που διαθέτει τώρα, ενώ θα επηρεάζονταν και το στιλ, αλλά και η αεροδυναμική αποδοτικότητα του αυτοκινήτου. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται αεροκουρτίνες που σφραγίζουν εμπρός από τους τροχούς 22 ιντσών (23 ιντσών πίσω) και εμποδίζουν τους στροβιλισμούς.

Όσον αφορά την τεχνολογία, η Ferrari ακολουθεί το δικό της, ξεχωριστό δρόμο. Δεν υπάρχει σύστημα πλοήγησης, αφού οι Ιταλοί πιστεύουν ότι είναι καλύτερα να αφήσει αυτή τη δουλειά στα συστήματα που διατίθενται ως εφαρμογές στα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ επίσης αποφεύγει να κάνει τις όποιες ενημερώσεις over-the-air, μέχρι να βεβαιωθεί ότι δεν υπάρχουν προβλήματα ασφάλειας.

Η Ferrari Purosangue μπορεί να είναι το ακριβότερο SUV της κατηγορίας του, αλλά διετίθεται με ένα πρόσθετο πακέτο έκπληξη, που περιλαμβάνει μέσα στην τιμή της, επτά χρόνια σέρβις και συντήρηση. Αυτό αν μπορείς να την αγοράσεις φυσικά, αφού η ζήτηση για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει εκτοξευτεί στα ύψη, ειδικά από τη στιγμή που ανακοινώθηκε ότι είναι διαθέσιμη με V12 κινητήρα. «Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να μην μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τη ζήτηση και ίσως να χρειαστεί να κλείσουμε το βιβλίο παραγγελιών» τόνισε ο Enrico Galliera, επικεφαλής marketing και εμπορικός διευθυντής της Ferrari.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!