Skoda Vision 7S: Nέα εποχή

Η τσεχική φίρμα αποκαλύπτει σε πρωτότυπη μορφή, το SUV μοντέλο που θα τοποθετηθεί στην κορυφή της ηλεκτροκίνητης γκάμας της και η οποία θα περιλαμβάνει σύντομα τέσσερα αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλα

Skoda Vision 7S: Nέα εποχή

Η τσεχική φίρμα αποκαλύπτει σε πρωτότυπη μορφή, το SUV μοντέλο που θα τοποθετηθεί στην κορυφή της ηλεκτροκίνητης γκάμας της και η οποία θα περιλαμβάνει σύντομα τέσσερα αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλα

Το πρώτο ηλεκτρικό εγχείρημα της Skoda, Εnyaq έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής και πλέον η τσεχική φίρμα ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο ηλεκτρικό βήμα, παρουσιάζοντας το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, ένα επταθέσιο SUV, που θα προστεθεί στην γκάμα της σύντομα και το οποίο αρχικά παίρνει την μορφή ενός πρωτότυπου με… πολλαπλές αναγνώσεις.

Ειδικότερα, αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τον εαυτό του, το πρωτότυπο μοντέλο αναλαμβάνει να συστήσει και την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας στην οποία θα υπακούσουν όλα τα μελλοντικά μοντέλα της.

Στο προκείμενο, το Skoda Vision 7S όπως ονομάζεται το concept car αποτελεί το πρώτο δείγμα από τα 3+1 ηλεκτροκίνητα μοντέλα που η φίρμα σχεδιάζει να έχει στην γκάμα της έως το 2026 με το τέταρτο να αποτελεί την ανανεωμένη εκδοχή του Enyaq και τα άλλα τρία, εντελώς καινούρια μοντέλα.

To πρώτο της σειράς των νέων ηλεκτρικών Skoda θα είναι το Vision 7S και, όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς λόγω και της δυνατότητας φιλοξενίας επτά επιβατών, είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος από το Enyaq.

Αν και στην πρωτότυπη μορφή του η Skoda έχει επιλέξει μια ιδιάζουσα διάταξη για το εσωτερικό που διαθέτει τρεις σειρές από δύο καθίσματα και μια θέση για παιδικό κάθισμα στο κέντρο, στον χώρο όπου παραδοσιακά στα συμβατικά αυτοκίνητα βρίσκεται το τούνελ μετάδοσης, δεδομένα στην έκδοση παραγωγής που θα ακολουθήσει, αναμένεται μια πιο συμβατική χωροταξία.

Σε ό,τι αφορά την νέα αισθητική την οποία υπογράφει ο επικεφαλής σχεδιασμού της Skoda, Oliver Stefani, το πιο διακριτό χαρακτηριστικό της είναι η νέα συμπαγής γρίλια από ενιαίο κομμάτι πλαστικού η οποία αντικαθιστά το σύνηθες, διάτρητo αντίστοιχο στοιχείο που συναντάμε στα συμβατικά Skoda, όπως επιβάλλουν οι συνήθειες της ηλεκτροκίνησης. Να σημειωθεί ότι η Skoda αποκαλεί το συγκεκριμένο τμήμα «Tech Deck» καθώς εκτός από την αισθητική υπηρετεί και την τεχνολογία, φιλοξενώντας πίσω του τους εκατοντάδες αισθητήρες που απαιτούνται για τα ευφυή συστήματα υποβοήθησης του οδηγου.

Η γρίλια περιστοιχίζεται από νέας αισθητικής κάθετου προσανατολισμού, παραλληλόγραμμα κεντρικά φωτιστικά σώματα ενώ την φωτεινή εικόνα συμπληρώνουν τα εξαιρετικά λεπτά LED ημέρας που τοποθετούνται πάνω αυτά. Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν συγκαταλέγεται επίσης η χαρακτηριστική πτύχωση στο καπό στην απόληξη της οποίας δεσπόζει το νέας υλοποίησης και γραμματοσειράς λογότυπο της Skoda το οποίο απαρνείται το γυαλιστερό χρώμιο προς όφελος μιας ανάγλυφης και πιο σοφιστικέ αποτύπωσης.

Την ίδια σοφιστικέ εικόνα απηχεί και το πίσω τμήμα με κυρίαρχα στοιχεία τα μοτίβα “T” των φωτιστικών σωμάτων και τον προφυλακτήρα που όπως και ο μπροστινός υπακούν σε μια περιπετειώδη σχεδιαστική λογική. Ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί και στα κατώτερα πλευρικά τμήματα των θυρών τα οποία έχουν σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι χρηστικά φιλοξενώντας θύρες φόρτισης για την αναπλήρωση της ενέργειας άλλων συσκευών.

Με την ίδια μινιμαλιστική όσο και τεχνολογικά ενσυνείδητη αισθητική έχει σχεδιαστεί και το εσωτερικό του με κυρίαρχη την κάθετου προσανατολισμού οθόνη αφής 14,6 ιντσών για το infotainment. Συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών και ένα τετραγωνισμένο τιμόνι με χειριστήρια αφής. Εκτός από την ιδιάζουσα διάταξή του θαλάμου, τα καθίσματα τη δεύτερης σειράς μπορούν να προσεγγίσουν προς το κέντρο διευκολύνοντας όσους επιθυμούν να δουν ή να παρακολουθήσουν κάτι στην κεντρική οθόνη του infotainment ή να έχουν μια πιο απρόσκοπτη ορατότητα μπροστά.

Να σημειωθεί ότι το σύνολο των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί για τον θάλαμο προέρχονται από ανακυκλωμένες και βιώσιμες πρώτες ύλες κάτι που ισχύει φυσικά και για τις επενδύσεις των καθισμάτων οι οποίες κατασκευάζονται από 100% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Επίσης αυτό που παρατηρεί κανείς είναι και ότι και το εσωτερικό έχει απαρνηθεί τις λεπτομέρειες από γυαλιστερό χρώμιο και πλαστικό, ενδίδοντας στην γοητεία ματ και παλ λεπτομερειών που συντείνουν στη δημιουργία μιας πιο «αριστοκρατικής» εικόνας.

Μια ή μάλλον δύο ιδιάζουσες λεπτομέρειες του concept είναι η ενσωμάτωση backpacks στο πίσω μέρος των καθισμάτων καθώς και η άφθονη χρήση μαγνητών που μπορούν να χρησιμεύσουν ως βάσεις στήριξης διαφόρων αντικειμένων από κινητά ως μεταλλικά θερμός.

Σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές του, το πρωτότυπο Vision 7S εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 89 kWh η οποία υπόσχεται αυτονομία που θα αγγίζει τα 600 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής τεχνολογικών εφαρμογών της Skoda, Johannes Neft το Vision 7S αποτελεί «ένα απτό δείγμα των δυνατοτήτων της ευέλικτης ηλεκτρικής εργαλειοθήκης» που η Skoda έχει στη διάθεσή της και η οποία στην μελλοντική πραγματικότητα της έκδοσης παραγωγής μεταφράζεται στην αξιοποίηση της πολυχρηστικής πλατφόρμας MEB.  Με δεδομένο ότι το Vision 7S θα είναι από τα μεγαλύτερα σε μέγεθος μοντέλα που αξιοποιούν την επίμαχη πλατφόρμα, η παραπάνω χωρητικότητα μπαταρίας και η παρεπόμενη αυτονομία θα πρέπει να θεωρούνται ρεαλιστικά σενάρια με δεδομένο το μεγάλο μεταξόνιο του μοντέλου. Σε επίπεδο φόρτισης η μπαταρία θα επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας της με τάση έως και 200 kW, εξασφαλίζοντας ανάλογους χρόνους επαναφόρτισης με την πλειονότητα των ηλεκτρικών μοντέλων του γερμανικού ομίλου.

Ανεξαρτήτως από το Vision 7S, έγινε επίσης γνωστό ότι εκτός από το επταθέσιο SUV ως έκδοση παραγωγής και το ανανεωμένο Enyaq, η Skoda ετοιμάζει επίσης ένα μικρό ηλεκτροκίνητο crossover το οποίο θα αποτελέσει το τρίτο μέλος της ηλεκτρικής της γκάμας ενώ «εκκρεμεί» ακόμα η απόφαση για το τέταρτο αν και δεδομένα θα ανήκει στην κατηγορία των SUV.

Παράλληλα με τα ηλεκτρικά της σχέδια, η Skoda αποκάλυψε και αυτά που αφορούν τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δηλώνοντας ότι προετοιμάζει τις πρεμιέρες για τη νέα γενιά των Superb και Kodiaq για το 2023 ενώ το 2024 θα ακολουθήσει και η ανανεωμένη Octavia η οποία θα είναι και η τελευταία εκδοχή του μοντέλου με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!