MINI Concept Aceman: Νέο μοντέλο, νέα σχεδιαστική εποχή

Η ΜΙΝΙ δίνει μέσω ενός concept τις πρώτες συστάσεις για ένα νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο crossover, μικρότερο από το Countryman, το οποίο αναμένεται να προστεθεί στην γκάμα από το 2024 και εκτός από τον εαυτό του, συστήνει την νέα αισθητική υπογραφή της φίρμας

MINI Concept Aceman: Νέο μοντέλο, νέα σχεδιαστική εποχή

Η ΜΙΝΙ δίνει μέσω ενός concept τις πρώτες συστάσεις για ένα νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο crossover, μικρότερο από το Countryman, το οποίο αναμένεται να προστεθεί στην γκάμα από το 2024 και εκτός από τον εαυτό του, συστήνει την νέα αισθητική υπογραφή της φίρμας

Με φόντο την ηλεκτροκίνηση, η ΜΙΝΙ έχει ανακοινώσει τον εξορθολογισμό, αλλά και την επέκταση της γκάμας με στόχο να προσφέρει ένα πιο εμπεριστατωμένο portfolio προϊόντων. Μέρος αυτού θα αποτελέσει ένα νέο compact crossover το οποίο θα μοιράζεται τις τεχνικές του προδιαγραφές με το επικείμενο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο MINI Hatchback και αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του σε περίπου δύο χρόνια.

Τις πρώτες συστάσεις για το παραπάνω μοντέλο αναλαμβάνει να δώσει το πρωτότυπο Aceman ένα compact crossover που αν και σε ό,τι αφορά την ονομασία του θυμίζει κάπως το Paceman, όπως σημειώνει ο επικεφαλής σχεδιασμού της ΜΙΝΙ, Oliver Heilmer, «δεν πρόκειται για αναφορά στο παρελθόν, αλλά για μια νέα αρχή καθώς το νέο μοντέλο θα αποτελέσει τον άσο της κατηγορίας του».

Να σημειωθεί ότι όπως είναι ήδη γνωστό, η νέα γενιά του Countryman αναμένεται να αυξήσει σημαντικά το μέγεθος της φτάνοντας το μήκος των 4,5 μέτρων, αφήνοντας έτσι χώρο για την είσοδο του Aceman που με μήκος κοντά στα 4,0 μέτρα θα δημιουργήσει ένα νέο σημείο ενδιαφέροντος στην γκάμα των Βρετανών. Χάρη επίσης στις εξασφαλίσεις της αμιγώς ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής το Aceman, όπως και το ομώνυμο concept μέσω του οποίου συστήνεται, αναμένεται να εκμεταλλευτεί πλήρως και αποδοτικά τις εσωτερικές του διαστάσεις παρά το compact αποτύπωμα.

Προς το παρόν δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για τις τεχνικές του προδιαγραφές, αν και δεδομένα θα είναι ανάλογες της νέας γενιάς του Hatchback το οποίο και αναμένεται να παρουσιαστεί από την επόμενη χρονιά.

Αυτό σημαίνει ότι και το Aceman θα κατασκευάζεται στην Κίνα ενώ βάσει των πληροφοριών που υπάρχουν για το Htachback θα είναι διαθέσιμο με δύο διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες, αλλά και ισάριθμες εκδοχές ισχύος.

Η βασική έκδοση θα επωφελείται από μπαταρία 40 kWh προσφέροντας αυτονομία που θα αγγίζει τα 300 χλμ. και ισχύ πλέον των 180 ίππων, ενώ η ισχυρότερη αναμένεται να κινηθεί κοντά στην απόδοση των 218 ίππων και χάρη σε μπαταρία 50 kWh να εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 400 χλμ.

Σε αντίθεση με τις τεχνικές προδιαγραφές, αυτό που διευκρινίζει η ΜΙΝΙ είναι ότι η αισθητική του πρωτότυπου Aceman είναι πολύ κοντά στο τελικό προϊόν η εξέλιξη του οποίου έχει ήδη ολοκληρωθεί κατά 80%.

«Εφόσον πρόκειται για ένα νέο μέλος της γκάμας μας, ήταν ξεκάθαρο για εμάς να ακολουθήσουμε μια σύγχρονη προσέγγιση η οποία θα απέχει από τον τυπικό σχεδιαστικό μας κώδικα», σημειώνει ο Oliver Heilmer.

Να σημειωθεί ότι αν και το Aceman έχει αντίστοιχο μήκος με το πεντάθυρο ΜΙΝΙ, επωφελείται από μεγαλύτερο ύψος και πλάτος προς όφελος μιας πιο περιπετειώδους υπόστασης η οποία ενσωματώνει το νέο σχεδιαστικό κώδικα της φίρμας ο οποίος σύμφωνα με τις συστάσεις ενσαρκώνει την «Χαρισματική Απλότητα».

Για του λόγου το ακριβές, το Aceman υιοθετεί μια αρκετά διαφορετική όψη σε σχέση με τα συνήθη σχεδιαστικά πρότυπα της ΜΙΝΙ υιοθετώντας μια σειρά σχεδιαστικών στοιχείων που αναμένεται να χαρακτηρίσουν την νέα ηλεκτρική εποχή της φίρμας. Η σημαντικότερη διαφορά είναι η νέα γεωμετρία των φωτιστικών σωμάτων που εγκαταλείπουν το στρογγυλό μοτίβο προς όφελος ενός γεωμετρικού και πλαισιώνουν μια οκταγωνική γρίλια η οποία στην προκειμένη περίπτωση φωτίζεται από LED σε τιρκουάζ απόχρωση.

Την εικόνα συμπληρώνουν κόκκινα κάθετα στοιχεία τα οποία προστέθηκαν αφενός για να τονίζουν το ύψος του αυτοκινήτου και αφετέρου στην περίπτωση τoυ concept φιλοξενούν ένα σετ ηχείων. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα αντίστοιχα σχεδιαστικά στοιχεία που παρεπιδημούν στο πίσω τμήμα.

Σε ό,τι αφορά την χρησιμότητα των εξωτερικών ηχείων, αφενός καλωσορίζουν τον οδηγό όταν πλησιάζει και αφετέρου, σχεδιάστηκαν για να συστήσουν το νέο ήχο των ηλεκτρικών ΜΙΝΙ o οποίος έχει σχεδιαστεί εξαρχής υπό το σκεπτικό να απηχεί τις αξίες της βρετανικής φίρμας. Για την ακρίβεια, όπως σημειώνει ο O. Heilmer, «από τον ήχο του συνόλου ως τον ήχο των φλας όλα έχουν σχεδιαστεί προκειμένου εξαρχής και να αποτελούν μια νέα ηχητική υπογραφή για τα νέα ΜΙΝΙ».

Ένα άλλο στοιχείο που θα συνοδεύει τα νέα ΜΙΝΙ και το Aceman θα είναι η δυνατότητα των μελλοντικών ιδιοκτήτων τους να επιλέξουν ανάμεσα σε διαφορετικά γραφικά για τα μοτίβα των πίσω φωτιστικών σωμάτων, αλλά και ένα πιο ευρύ από ποτέ φάσμα επιλογών εξατομίκευσης, όπως αφήνει να διαφανεί το πλήθος ιδιαίτερων στοιχείων, χρωμάτων και υφών που υιοθετεί το συγκεκριμένο concept.

To παραπάνω σκεπτικό θα ισχύσει τόσο για την εξωτερική εμφάνιση όσο και για το εσωτερικό το οποίο στην προκειμένη περίπτωση απογειώνει την εκκεντρικότητα που αρέσκεται να εκπροσωπεί η ΜΙΝΙ. Να σημειωθεί ότι σε συμφωνία με τον φιλικό προς το περιβάλλον προσανατολισμό του μοντέλου δεν έχουν χρησιμοποιηθεί δέρματα ή χρώμιο, αλλά μια πληθώρα διαφορετικών υφών στις επενδύσεις που συνδυαστικά με ιριδίζοντα μέταλλα δημιουργούν αυτή την υπερβατική και παιχνιδιάρικη αισθητική.

Επίκεντρο του του θαλάμου αποτελεί το κυκλικό infotainment το οποίο έχει μετατραπεί εξολοκλήρου σε μια οθόνη αφής. Χαμηλότερα παρεπιδημεί ένας μικρός αριθμός χειριστηρίων για ταχύτερη πρόσβαση στα προγράμματα οδήγησης, τον ήχο και τον κλιματισμό ενώ η κεντρική κονσόλα που στην περίπτωση του concept φτάνει έως τα πίσω καθίσματα, μπορεί να παραμετροποιηθεί αναλόγως τις εκάστοτε απαιτήσεις.

Στην περίπτωση του πρωτότυπου μοντέλου το infotainment δίνει τη δυνατότητα επιλογής τριών θεμάτων, «experience modes» όπως τα αποκαλεί η ΜΙΝΙ τα οποία επεκτείνονται σε όλη την έκταση του ταμπλό μέσω προτζέκτορα. Το ίδιο ισχύει και για τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης ενώ η ΜΙΝΙ, πάλι με τη συνδρομή προτζέκτορα έχει σχεδιάσει ένα παιχνίδι το οποίο αποσκοπεί να διασκεδάσει την αναμονή που απαιτείται κατά την φόρτιση.  

Άλλωστε η ΜΙΝΙ, πιστή στην παιχνιδιάρικη φύση που εκπροσωπεί ανακοίνωσε ότι δεν προτίθεται να παρουσιάσει το πρωτότυπο Aceman σε κάποια καθιερωμένη έκθεση αυτοκινήτου αλλά στη διοργάνωση Gamescom που πραγματοποιείται τον Αύγουστο του 2022 στην Κολωνία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!