BMW M3 Touring: Rookie

Αν και ακούγεται κάπως παράδοξο καθώς ήταν σαν να υπήρχε ανέκαθεν, η Μ3 Τοuring των 510 ίππων με τα αλάνθαστα «σημάδια» βελτίωσης του τμήματος Μ, είναι ουσιαστικά η πρώτη στην ιστορία της BMW και προφανώς σχεδιάζει να φέρει σε δύσκολη θέση του Audi RS 4 Avant.

BMW M3 Touring: Rookie

Αν και ακούγεται κάπως παράδοξο καθώς ήταν σαν να υπήρχε ανέκαθεν, η Μ3 Τοuring των 510 ίππων με τα αλάνθαστα «σημάδια» βελτίωσης του τμήματος Μ, είναι ουσιαστικά η πρώτη στην ιστορία της BMW και προφανώς σχεδιάζει να φέρει σε δύσκολη θέση του Audi RS 4 Avant.

Το τμήμα Μ συμπληρώνει φέτος μισό αιώνα ζωής και η BMW έχει βρει διάφορες προϊοντικές ευκαιρίες να το γιορτάσει όπως ακριβώς αρμόζει στο status του τμήματος που επιμελείται τις εκδόσεις επιδόσεων των Βαυαρών. Η νεότερη… ευκαιρία όμως αποτελεί σίγουρα την πιο… αναμενόμενη όσο και την πιο «σπάνια» του είδους. Ο λόγος για την M3 Τouring η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στο ταιριαστό για το είδος που εκπροσωπεί φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood.

Να σημειωθεί ότι αν και η BMW είχε παρουσιάσει μια αντίστοιχη πρωτότυπη έκδοση με αφετηρία την station wagon έκδοση της Ε46 το 2000, ωστόσο επρόκειτο για μια one-off  πρόταση που αποτέλεσε κάτι σαν άσκηση για τους μηχανικούς της Μ παρά για μια ρεαλιστική προσέγγιση για μια έκδοση παραγωγής.

Από τότε έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι και η Μ3 είναι από καιρό αποκλειστικά τετράθυρη μιας και οι Coupe και Convertible εκδόσεις της υιοθετούν πλέον τα διακριτικά Μ4. Κάπως έτσι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου η σχεδιαστική μελέτη του 2000 να αποκτήσει σάρκα και οστά με αφετηρία φυσικά την τρέχουσα γενιά της Μ3 στην πρακτικότερη εκδοχή της.

Να σημειωθεί ότι η Μ3 Τouring θα κατασκευαστεί αποκλειστικά σε διαμόρφωση Competion κάτι που σημαίνει ότι στο επίκεντρο της έκδοσης βρίσκεται ο twin-turbo εξακύλινδρος σε ευθεία διάταξη, 3,0 λίτρων στην εκδοχή ισχύος των 510 ίππων.

Τα κρίσιμα μεγέθη συμπληρώνει η απόδοση ροπής η οποία διαμορφώνεται σε 650 Nm ενώ το σύνολο συμπληρώνει αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης της ΒΜW, xDrive.

Σύμφωνα με τις συστάσεις τα παραπάνω εξασφαλίζουν στην Μ3 Touring τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα. Για εκείνους που αρέσκονται στις συγκρίσεις, να σημειωθεί ότι ο παραπάνω χρόνος είναι κατά 1/10 του δευτερολέπτου μεγαλύτερος σε σχέση με την τετράθυρη Μ3. Η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή αν και σε συνδυασμό με το πακέτο M Driver, αυξάνεται σε 280 χλμ./ώρα.

Φυσικά από τις βελτιώσεις εξαίρεση δεν αποτελεί η εξωτερική εμφάνιση η οποία εμπλουτίζεται με νέου «περιεχομένου» γρίλια η οποία ενσωματώνει κάθετα στοιχεία στο εσωτερικό της, ένα συνολικά αιχμηρότερο bodykit, μεγαλύτερους θόλους και έναν επιβλητικό αεροδυναμικό διαχύτη ο οποίος φιλοξενεί τις τέσσερις χορταστικές σε μέγεθος απολήξεις της εξάτμισης. Στην εξίσωση συνυπολογίστε την αφθονία σε ανθρακόνημα προς όφελος ενός χαμηλότερου βάρους αλλά και τροχούς ελαφρού κράματος, 19 ιντσών.

Τα carbon κεραμικά δισκόφρενα αποτελούν μέρος του παζλ κάτι που δεν ισχύει για την ενεργή ανάρτηση Μ η οποία σε κάθε περίπτωση ανήκει στις προαιρετικές επιλογές.

Δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις ως τις περγαμηνές πρακτικότητας της «απλής» Μ3 Touring καθώς ο όγκος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 500 λίτρα και φτάνει τα 1.510 με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Αυτό που παραμένει επίσης είναι η δυνατότητα ανοίγματος του πίσω παρμπρίζ ως ένα επιπλέον στοιχείο χρηστικότητας.

Στο μπροστινό τμήμα αν και όλα τα στοιχεία μιμούνται την προσφάτως ανανεωμένη Σειρά 3, συμπεριλαμβανομένου του νέου infotainment με την κοίλη οθόνη που φιλοξενεί σε ενιαίο σύνολο την 12,3 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων και την 14,9 ιντσών κεντρική οθόνη, η υπογραφή Μ είναι πανταχού παρούσα. Από τις λεπτομέρειες σε ανθρακόνημα ως τις διχρωμία των δερμάτινων επενδύσεων και την προαιρετική επιλογή bucket καθισμάτων επίσης από ανθρακόνημα, κανένας δεν μπορεί να παραγνωρίσει την φροντίδα της Μ.

Αν το κάνει πάντως υπάρχουν άφθονα διακριτικά για του το υπενθυμίσουν όπου και να κοιτάξει στο εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένου του πίνακα οργάνων ο οποίος επωφελείται από νέα γραφικά προσαρμοσμένα στον προσανατολισμό της έκδοσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!