Η ACEA προειδοποιεί για την έλλειψη υποδομών φόρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για ακόμα μία φορά η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, σχετικά με τα σημεία φόρτισης εντός της ΕΕ.

Η ACEA προειδοποιεί για την έλλειψη υποδομών φόρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για ακόμα μία φορά η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, σχετικά με τα σημεία φόρτισης εντός της ΕΕ.

Αναφορικά με τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), για τον οποίο τα κράτη μέλη της ΕΕ υιοθέτησαν τη θέση τους σχετικά με αυτόν, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εξέδωσε ανακοίνωση.

Χαιρετίζοντας το παραπάνω γεγονός, ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema σημείωσε πως: «Η ταχεία αύξηση των υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού είναι ζωτικής σημασίας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες οδικές μεταφορές» και πρόσθεσε: «Χρειαζόμαστε μια ταχεία έγκριση αυτού του σημαντικού κανονισμού για να στείλουμε το σωστό μήνυμα στις αγορές».

Ειδικότερα, πέρυσι, υπεβλήθη η πρότασή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το AFIR ως μέρος του πακέτου για το κλίμα «Fit for 55», η οποία θέτει υποχρεωτικούς στόχους για σημεία φόρτισης και σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου και στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ.

Το Συμβούλιο, ωστόσο διατήρησε τους στόχους υποδομής της Επιτροπής τόσο για τα ελαφρά όσο και για τα βαρέα οχήματα, ως μέρος μιας γενικής προσέγγισης. Παρόλα αυτά, τα επίπεδα φιλοδοξίας δεν είναι καθόλου επαρκή για να υποστηρίξουν τη μαζική υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών στην αγορά.

Ο κ. Huitema τόνισε πως «Η θέση της EE για το AFIR δεν εγγυάται τα ελάχιστα επίπεδα υποδομής που θα χρειαστούν για τους κατασκευαστές οχημάτων για να επιτύχουν τους στόχους μείωσης του CO2».

Απευθυνόμενος στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, σημείωσε πως πρέπει να γνωρίζουν ότι ο καθορισμός σταδιακών στόχων για τα φορτηγά, θα καθορίσει αποτελεσματικά τις μειώσεις CO2 που θα είναι δυνατές σε αυτήν την κατηγορία.

Αναφερόμενος στις ευελιξίες που εισήχθησαν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, επεσήμανε πως η ACEA εκφράζει επίσης τη λύπη της για το γεγονός, καθώς αυτές οι παρεκκλίσεις βασίζονται σε παραμέτρους όπως ο όγκος διέλευσης στους δρόμους και αναλύσεις «κοινωνικοοικονομικού κόστους-οφέλους».

Όσον αφορά την εξαιρετικά άνιση κατανομή των υποδομών φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ, καθώς το 70% περίπου όλων των σημείων συγκεντρώνονται σε τέσσερις μόλις χώρες της ΕΕ, ο κ. Huitema προειδοποίησε  «Το να επιτραπεί στα κράτη μέλη να εφαρμόζουν διαφορετικούς κανόνες για την ανάπτυξη των υποδομών θα επιδεινώσει αυτήν την κατάσταση». Και πρόσθεσε: «Αυτό θα πρέπει να αποφευχθεί πάση θυσία, καθώς θα αποθαρρύνει τους καταναλωτές από το να στραφούν σε εναλλακτικά συστήματα κίνησης και θα παρεμπόδιζε τις διασυνοριακές μετακινήσεις».

Η ACEA καλεί τώρα τα κράτη μέλη, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Επιτροπή να εισαγάγουν περισσότερους στόχους στο AFIR προκειμένου να διασφαλιστεί ότι είναι σύμφωνο με τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!