Mercedes-Benz 4MATIC: 25 χρόνια από την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του

Το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC της Mercedes-Benz προσφέρει ασφάλεια και άνεση σε δύσκολες συνθήκες για περισσότερο από 25 χρόνια.

Mercedes-Benz 4MATIC: 25 χρόνια από την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του

Το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC της Mercedes-Benz προσφέρει ασφάλεια και άνεση σε δύσκολες συνθήκες για περισσότερο από 25 χρόνια.

Το πρωτοποριακό, δεύτερη γενιάς, σύστημα τετρακίνησης 4MATIC από τη Mercedes-Benz που παρουσιάστηκε πριν από 25 χρόνια, πρόσφερε καλύτερο χειρισμό ακόμα και σε δύσκολες, χειμερινές συνθήκες. Αντί να χρησιμοποιεί συμβατικά κλειδώματα διαφορικού, το νέο 4MATIC βασίζεται στο ηλεκτρονικό σύστημα πρόσφυσης 4ETS και ενεργοποιείται αυτόματα όταν τουλάχιστον ένας τροχός χάσει την πρόσφυσή του.

Στη συνέχεια, το σύστημα φρενάρει τον τροχό μέχρι να περιστραφεί ξανά σε αναλογία συμβατή με τους υπόλοιπους τροχούς. Σήμερα, η μόνιμη τετρακίνηση έχει καθιερωθεί σε όλες τις κατηγορίες της γκάμας επιβατικών αυτοκινήτων της Mercedes-Benz, από το αμιγώς ηλεκτρικό EQA 300 4MATIC ως η νέα Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+.

Αυτή η εξελιγμένη γενιά τετρακίνησης έκανε το ντεμπούτο της πριν από 25 χρόνια στα μοντέλα E 280 4MATIC και E 320 4MATIC της σειράς E-Class 210, που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην έκθεση AutoRAI στο Άμστερνταμ από τις 6 έως τις 16 Φεβρουαρίου 1997.

Σε σύγκριση με το πρώτο 4MATIC, που παρουσιάστηκε το 1985 και παρέμβαινε μόνο όταν οι τροχοί γλιστρούσαν πολύ, το νέο σύστημα βελτίωνε την οδική συμπεριφορά τόσο σε καιρικά δύσκολες συνθήκες, όσο και σε δυναμικές καταστάσεις.

Η ιστορία των τετρακίνητων οχημάτων της Mercedes-Benz αρχίζει τα πρώτα χρόνια του 20ου αιώνα. Μετά τα πρώτα οχήματα για τον αυστριακό και τον πρωσικό στρατό από το 1905 έως το 1907, η Daimler-Motoren-Gesellschaft κατασκεύασε το«Dernburg-Wagen», το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο με τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση.

Το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο παραγωγής της Benz ήταν το VRL, ένα εκτός δρόμου μοντέλο που κατασκευάστηκε γύρω στο 1920. Μετά τη συγχώνευση και τη δημιουργία της Daimler-Benz AG, το 1926, δημιουργήθηκαν οχήματα με κίνηση σε όλους τους τροχούς της μάρκας Mercedes-Benz που ήταν κατάλληλα για στρατιωτική χρήση.

Τα τετρακίνητα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα άνθισαν μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ένα πρώιμο σημείο αναφοράς είναι το Unimog, το οποίο παρουσιάστηκε το 1948. Το πρώτο τετρακίνητο φορτηγό της Mercedes-Benz ήταν το LA 3500 του 1950 και ακολούθησε το τρακτέρ MBtrac το 1972. Την ίδια χρονιά άρχισε η ανάπτυξη του κατ’ εξοχήν κλασικού τετρακίνητου μοντέλου της μάρκας, G-Class.

Ακόμα και η πρώτη γενιά του 4MATIC αποτελεί ορόσημο στην εξέλιξη του πλαισίου της Mercedes-Benz. Παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 1985 στις εξακύλινδρες εκδόσεις της 260 E 4MATIC και 300 E 4MATIC. Αυτοί οι τετρακίνητοι πρόγονοι της E-Class κατασκευάζονταν από το 1987.

Το 4MATIC ήταν το πιο σύνθετο τεχνικά σύστημα του «Mercedes-Benz Driving Dynamics Concept» που παρουσιάστηκε το 1985 και περιλάμβανε το αυτόματο κλείδωμα διαφορικού  (ASD) και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS). Τα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν πριν από 25 χρόνια με τη δεύτερη γενιά 4MATIC αναπτύσσονταν και κατασκευάζονταν στο Graz.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!