Έσοδα 20 δισ. ευρώ ετησίως για τη Stellantis από προϊόντα λογισμικού και συνδρομές

Οι σύγχρονες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επενδύουν μόνο στην παραγωγή οχημάτων, κινητήρων και κιβωτίων

Έσοδα 20 δισ. ευρώ ετησίως για τη Stellantis από προϊόντα λογισμικού και συνδρομές

Οι σύγχρονες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επενδύουν μόνο στην παραγωγή οχημάτων, κινητήρων και κιβωτίων

To στρατηγικό πλάνο διείσδυσης στο χώρο του λογισμικού και των συνδρομητικών υπηρεσιών, παρουσίασε η Stellantis. Ο Όμιλος που εκπροσωπεί μάρκες όπως Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Chrysler κ.α., ανακοίνωσε ότι θα έχει έσοδα περίπου 4 δισεκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση μέχρι το 2026 και περίπου 20 δισεκατομμύρια μέχρι το 2030, τα οποία θα προέρχονται από προϊόντα λογισμικού και συνδρομές.

Σήμερα, η Stellantis διαθέτει 12 εκατομμύρια διασυνδεδεμένα οχήματα σε όλο τον κόσμο. Αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί στα 26 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2026 αναπτύσσοντας έσοδα 4 δισεκατομμυρίων ευρώ και στα 34 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2030 με ετήσια έσοδα περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ. Ήδη οχήματα του Ομίλου, όπως το νέο ηλεκτρικό Fiat 500, το νέο Jeep Compass και οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio, μέσω του συστήματος πολυμέσων Uconnect προσφέρουν μια σειρά υπηρεσιών, αλλά και δυνατότητα αναβαθμίσεων του λογισμικού τους μέσω του διαδικτύου. Παράλληλα, θα επενδύσει περισσότερα από 30 δισ. ευρώ μέχρι το 2025 για την ανάπτυξη λογισμικού και λύσεων εξηλεκτρισμένης κίνησης. 

Ο μετασχηματισμός θα αλλάξει τα οχήματα της Stellantis από τις σημερινές «κλειστές» ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές, σε ανοικτές πλατφόρμες λογισμικού, οι οποίες θα ενώνονται απόλυτα με τις ψηφιακές δραστηριότητες των αγοραστών. Οι διαθέσιμες επιλογές θα αυξάνονται συστηματικά μέσω διαδικτυακών αναβαθμίσεων over-the-air (OTA), οι οποίες θα διατηρούν σύγχρονα τα οχήματα ακόμα και αρκετά χρόνια μετά την παραγωγή τους.

Προς αυτή την κατεύθυνση, θα αναπτυχθούν από το 2024 τρεις νέες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης: STLA Brain, STLA SmartCockpit, και STLA AutoDrive. Η STLA Brain έχει τη δυνατότητα αναβάθμισης μέσω του διαδικτύου (OTA) και είναι εξαιρετικά ευέλικτη. Η αρχιτεκτονική της συνδέει μέσω cloud  τις ηλεκτρονικές μονάδες του αυτοκινήτου με την κεντρική του μονάδα (HPC) μέσω διαύλων υπερύψηλής ταχύτητας. Οι αναβαθμίσεις μέσω του διαδικτύου μειώνουν σημαντικά το κόστος για τον πελάτη και τη Stellantis, κάνουν πιο απλή τη συντήρηση του οχήματος και παράλληλα διασφαλίζουν την αξία του.

Η STLA SmartCockpit θα βασίζεται στην STLA Brain και θα επιτρέπει στους επιβάτες και τον οδηγό την εξατομίκευση του περιβάλλοντος της καμπίνας. Στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό αφού έρευνες έχουν σημειώσει ότι ο μέσος χρόνος που ξοδεύει κάποιος μέσα σε αυτοκίνητο είναι περίπου 4 χρόνια, με τα δεδομένα να δείχνουν αυξητική τάση σε αυτό το επίπεδο. Η STLA SmartCockpit, θα δημιουργηθεί από την Mobile Drive, την εταιρεία των Stellantis και Foxconn, η οποία προσφέρει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης.

Τέλος, η STLA AutoDrive, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την BMW και θα προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, 2+ και 3, οι οποίες θα αναβαθμίζονται μέσω ΟΤΑ.

«Οι στρατηγικές μας που αφορούν στον εξηλεκτρισμό και το λογισμικό θα υποστηρίξουν την πορεία μας στο να γίνουμε μια βιώσιμη ηγετική εταιρεία τεχνολογίας μετακινήσεων, αναπτύσσοντας τις υπηρεσίες αναβαθμίσεων μέσω του διαδικτύου και προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία χρήσης στους πελάτες μας», ανέφερε  ο κ. Carlos Tavares, CEO της Stellantis. «Με τις τρεις νέες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης που θα έρθουν το 2024 και θα εφαρμοστούν στις τέσσερις πλατφόρμες οχημάτων STLA, θα εστιάσουμε στην ταχύτητα και την ευελιξία που απαιτούν οι κύκλοι ζωής των μηχανικών μερών και του λογισμικού.»

Η Stellantis θα αναπτύξει το λογισμικό και τις υπηρεσίες διασύνδεσης μέσω 5 βασικών πυλώνων: Υπηρεσίες και συνδρομές, Επιλογές “On Demand”, Δεδομένα για υπηρεσίες και στόλους, Υπολογισμός τιμών επαναγοράς, Προσέλκυση νέων πελατών.

Για την υποστήριξη αυτού του μετασχηματισμού, η Stellantis, δημιουργεί μια ακαδημία λογισμικού και δεδομένων, η οποία θα δημιουργήσει περισσότερους από 1.000 μηχανικούς που θα αξιοποιηθούν σε διάφορους ρόλους. Παράλληλα, ο Όμιλος προσλαμβάνει ταλέντα στο χώρο του λογισμικού και της τεχνολογίας από διάφορες βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Μέχρι το 2024, η Stellantis στοχεύει να έχει 4.500 μηχανικούς λογισμικού σε εγκαταστάσεις της σε όλο τον κόσμο. Αυτοί οι μηχανικοί θα εξασφαλίσουν την άψογη εκτέλεση των προσδοκιών του Ομίλου και θα εργάζονται σε ένα οικοσύστημα που θα διαμορφωθεί μέσω των συνεργασιών που συνάπτει η Stellantis.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!