Fiat 500 3+1 – Διαφορετικό

Το νέο ηλεκτρικό 500 διατίθεται στην έκδοση 3+1 με μια επιπλέον πόρτα στη δεξιά του μεριά

Fiat 500 3+1 – Διαφορετικό

Το νέο ηλεκτρικό 500 διατίθεται στην έκδοση 3+1 με μια επιπλέον πόρτα στη δεξιά του μεριά

Με στόχο την πρακτικότητα, η Fiat εφάρμοσε στο αμιγώς ηλεκτρικό 500 την ιδέα μιας επιπλέον πόρτας από τη μεριά του συνοδηγού, στην έκδοση 3+1. Μια λύση που δεν βλέπουμε για πρώτη φορά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ωστόσο εδώ εφαρμόζεται με έναν καινοτόμο τρόπο. Το 1957 το πρώτο 500 έκανε πράξη τον εκδημοκρατισμό της αυτοκίνησης, κάνοντας εφικτή την απόκτηση ενός ατομικού μέσου μετακίνησης για το ευρύ κοινό, το 2007 η δεύτερη γενιά έφερε το ξεχωριστό στιλ στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και σήμερα, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό 500, επαναπροσδιορίζει την έννοια των αστικών μετακινήσεων με τρόπο βιώσιμο για όλους.

Το ηλεκτρικό 500 είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του που είναι διαθέσιμο σε τρεις τύπους αμαξώματος (Hatchback, Cabrio & 3+1), για να ικανοποιούν τις διαφορετικές ανάγκες. Οι νέοι που επέλεγαν το συμβατικό 500 για το στιλ του έγιναν εργαζόμενοι γονείς και αναζητούν τον ιδανικό τρόπο για να πηγαίνουν τα παιδιά τους στο σχολείο και στις υπόλοιπες καθημερινές δραστηριότητες τους με ασφάλεια, άνεση και πρακτικότητα. Παράλληλα όμως δεν θέλουν να χάσουν την ευελιξία και το στιλ.

Εδώ έρχεται το 500 3+1 να καλύψει τις πρακτικές τους ανάγκες με έναν απλό, όσο και καινοτόμο τρόπο. Η προσθήκη μιας δεύτερης πόρτας από την πλευρά του συνοδηγού, η οποία ανοίγει σε αντίθετη φορά σε γωνία σχεδόν 90ο επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, κάνοντας ιδιαίτερα εύκολη την είσοδο και έξοδο των παιδιών, ειδικά σε εκείνες τις ηλικίες που απαιτείται και η χρήση του ειδικού καθίσματος.

Η προσθήκη της δεύτερης πλαϊνής πόρτας δεν άλλαξε τις διαστάσεις του αλλά μόνο την πρακτικότητα, χωρίς να αλλοιωθεί η εικόνα του, αφού δύσκολα μπορεί να ξεχωρίσει με την πρώτη ματιά από την απλή 3θυρη έκδοση του μοντέλου. Η απουσία μεσαίας κολώνας στην πλευρά του συνοδηγού αποτέλεσε ιδιαίτερη πρόκληση για τους μηχανικούς, οι οποίοι έπρεπε να βρουν τρόπους για να διατηρήσουν την ακαμψία και το συνολικό επίπεδο παθητικής ασφάλειας. Η ενισχυμένη δομή του πλαισίου του αμιγώς ηλεκτρικού 500 βοήθησε και με μικρές επιπλέον ενισχύσεις κατέστη δυνατή η επίτευξη του στόχου.

Το στιβαρό τμήμα που φιλοξενεί την μπαταρία και το χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα επίσης συνέβαλαν στο να απαιτηθούν ελάχιστες παρεμβάσεις, σε σχέση με τη σχεδίαση της έκδοσης hatchback.  Παράλληλα, η ίδια η σχεδίαση της μικρής πλαϊνής πόρτας και κυρίως ο τρόπος που ασφαλίζει με το αμάξωμα και την κυρίως πόρτα, δημιουργούν μια «εικονική» μεσαία κολώνα έτσι ώστε με κλειστές τις πόρτες η έκδοση 3+1 να μην έχει ουσιαστικά καμία οπτική διαφορά από την «κλασσική» έκδοση hatchback.

Το διαφορετικό αυτό μοντέλο, παρά τις ενισχύσεις είναι μόλις 30 κιλά βαρύτερο, με αποτέλεσμα η έκδοση να έχει πρακτικά την ίδια αυτονομία (314 χλμ. σε μικτές συνθήκες και έως 447 χλμ. σε αστικές συνθήκες) και τις ίδιες επιδόσεις με την 3θυρη έκδοση. Με το θέμα της παραγωγής και την πολυπλοκότητα της να αποτελεί έναν από τους βασικούς προβληματισμούς για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η Fiat εφάρμοσε μια νέα διαδικασία συναρμολόγησης του 500 3+1, η οποία μειώνει στο ελάχιστο την αύξηση του κόστους που προκύπτει από την προσθήκη της επιπλέον πόρτας.

Το νέο μοντέλο εφοδιάζεται, όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας του 500, με συστήματα πολυμέσων, συνδεσιμότητας, αλλά και υποβοήθησης της οδήγησης, που του επιτρέπουν να είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Παράλληλα, όλες οι εκδόσεις του μοντέλου διαθέτουν λιανική τιμή προ φόρων κάτω από τις 30.000 ευρώ και επωφελούνται από το πρόγραμμα κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο προσφέρει όφελος έως και 6.000 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!