Οι εκπομπές ρύπων των DS 3 Crossback, Ford Puma και Mazda2 στο μικροσκόπιο του Green NCAP

Εξετάστηκε πόσο περιβαλλοντικά φιλικοί είναι οι κινητήρες των τριών compact μοντέλων

Οι εκπομπές ρύπων των DS 3 Crossback, Ford Puma και Mazda2 στο μικροσκόπιο του Green NCAP

Εξετάστηκε πόσο περιβαλλοντικά φιλικοί είναι οι κινητήρες των τριών compact μοντέλων

Αποτελώντας παρακλάδι του Euro NCAP, ο οργανισμός Green NCAP βαθμολογεί τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη με βάση τις εκπομπές ρύπων τους. Όχι μόνο του CO2, αλλά ακόμη πιο επιβλαβών για τη δημόσια υγεία, όπως των μικροσωματιδίων. Μετά τις δοκιμές των Fiat 500e, Honda Jazz και Peugeot 208 τον περασμένο Ιούλιο, εξετάστηκαν άλλα τρία compact αυτοκίνητα. Στο… μικροσκόπιο μπήκαν το σουπερμίνι Mazda2 και τα μικρά SUV, DS3 Crossback και Ford Puma.

Το Mazda2 με τον ατμοσφαιρικό 1.5 βενζίνης, τεχνολογίας Skyactiv-G, τα πήγε πολύ καλά, αν αναλογιστούμε ότι δεν είναι ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Βαθμολογήθηκε με 3,5 αστέρια, το οποίο οφείλει κυρίως στη χαμηλή του κατανάλωση (βαθμολογία 6,9/10 σε αυτή την κατηγορία). Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων κρίνεται ικανοποιητικός, αν και όπως αναφέρει ο οργανισμός Green NCAP θα επωφελείτο από την παρουσία φίλτρου μικροσωματιδίων (GPF). Το Ford Puma δοκιμάστηκε στην ήπια υβριδική του έκδοση, με τον 1.0 EcoBoost βενζίνης. Βαθμολογήθηκε με 3 αστέρια, χάρη στην χαμηλή του κατανάλωση και την ικανοποιητική απόδοση στον έλεγχο των ρύπων. Αν μάλιστα τα είχε πάει καλύτερα στον περιορισμό της  αμμωνία (ΝΗ3), τότε θα είχε «ανέβει» στα 3,5 αστέρια. Το DS 3 Crossback έφερε τον 1.5 diesel κινητήρα. Το φίλτρο μικροσωματιδίων αποδίδει καλά, περιορίζοντας τις αντίστοιχες εκπομπές σε όλες τις δοκιμές που έγιναν. Το γαλλικό SUV απέσπασε πάντως 2,5 αστέρια, λόγω της μέτριας συγκράτησης εκπομπών αμμωνίας αλλά και των οξειδίων του αζώτου (NOx).

«Αυτές οι δοκιμές απέδειξαν ότι οι σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης αποδίδουν καλά στις δοκιμές εκπομπών ρύπων. Ελπίζουμε ότι οι δοκιμές που κάνουμε στο Green NCAP θα προσπαθήσουν να συγκρατήσουν τις εκπομπές ρύπων, με όλα τα εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους. Για παράδειγμα, θα πρέπει να υπάρξει καλύτερη αντιμετώπιση στον τομέα των εκπομπών αμμωνίας, προκειμένου να λάβουν υψηλότερη βαθμολογία. Τα φίλτρα μικροσωματιδίων κάνουν εξαιρετική δουλειά και το Mazda2 θα τα πήγαινε ακόμη καλύτερα αν εφοδιαζόταν με ένα», σχολίασε ο Aleksandar Damyanov από τον οργανισμό Green NCAP.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!