Σε μια εποχή που όλοι πρέπει να συνεισφέρουμε για ένα πιο «πράσινο» και καθαρότερο μέλλον, κάποιοι ακόμα έχουν ενδοιασμούς για το αν είναι τώρα η ώρα να πάρουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή αν πρέπει να περιμένουν.
Ο ανεξάρτητος φορέας Green NCAP υποστηρίζει την ανάπτυξη οχημάτων «καθαρών» που δεν βλάπτουν το περιβάλλον, με στόχο την καλύτερη ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε και τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Πραγματοποιεί δοκιμές που εξετάζουν την ενεργειακή απόδοση των οχημάτων και τους ρύπους που εκπέμπουν. Οι συγκεκριμένες δοκιμές στα τρία αυτοκίνητα πόλης, είχαν τα εξής αποτελέσματα:
FIAT 500e, 5 αστέρια
Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2009, από τότε το FIAT 500 είναι ένα supermini με υψηλές πωλήσεις. Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που δοκιμάστηκε έχει έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 87 kW, 220 Nm και μπαταρία 42 kWh. Όπως όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, δεν υπάρχουν εκπομπές ρύπων, επομένως παίρνει τη μέγιστη βαθμολογία στην κατηγορία καθαρού αέρα και στον δείκτη αερίων θερμοκηπίου. Η ενεργειακή απόδοση είναι επίσης εξαιρετική επομένως το 500e λαμβάνει τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων.
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid , 3½ αστέρια
Το τέταρτης γενιάς Jazz δοκιμάστηκε στην έκδοση με υβριδικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και πήρε πολύ καλή βαθμολογία και στις τρεις κατηγορίες αξιολόγησης του Green NCAP. Η υβριδική τεχνολογία βοηθά το αυτοκίνητο να επιτύχει δείκτη ενεργειακής απόδοσης 7/10. Οι εκπομπές ρύπων είναι χαμηλές και το φίλτρο GPF αποτρέπει την υπερβολική εκπομπή σωματιδίων. Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ειδικά των CH4 και N2O, είναι πολύ χαμηλές. Συνολικά, το Jazz κερδίζει βαθμολογία 3½ αστέρων.
Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 , 3 αστέρια
Την τελευταία δεκαετία το 208 ήταν το βασικός πυλώνας στη γκάμα της Peugeot. Η δεύτερη γενιά του, που δοκιμάστηκε εδώ χρησιμοποιεί diesel common-rail κινητήρα 1.500 κ.εκ. 100 ίππων και πέτυχε αξιοπρεπείς επιδόσεις. Στην κατηγορία καθαρού αέρα η βαθμολογία 5.1 δείχνει πόσο αποτελεσματικά λειτουργεί το σύστημα μείωσης των εκπομπών του αυτοκινήτου και, ειδικότερα, το φίλτρο σωματιδίων diesel. Η ενεργειακή απόδοση είναι καλή, με μέση κατανάλωση καυσίμου 4,6 λίτρα / 100 χλμ. Η βαθμολογία στην κατηγορία εκπομπών αερίων θερμοκηπίου είναι μέτρια, με αυξημένες εκπομπές CO2, όπως είναι αναμενόμενο, στη δοκιμή σε ψυχρό περιβάλλον και στη δοκιμή με μεγάλο φορτίο σε αυτοκινητόδρομο. Όμως οι τιμές μεθανίου (CH4) ήταν εξαιρετικά χαμηλές. Μόνο το N2O, ένα αέριο που δεν ρυθμίζεται από τη νομοθεσία, υπερβαίνει τα ανώτατα όρια σε μία από τις δοκιμές. Ωστόσο, η βαθμολογία τριών αστέρων είναι ένα αξιόλογο αποτέλεσμα για το supermini της Peugeot.