Ο Τεχνικός Διευθυντής Δοκιμής Συστημάτων Υποβοηθούμενης Οδήγησης του Euro NCAP, Adriano Palao, κατηγόρησε την Tesla ότι «παραπλανά τους καταναλωτές σχετικά με τις δυνατότητες του συστήματος Autopilot απλώς και μόνο μέσω της ονομασίας και του μάρκετινγκ, γεγονός που θα μπορούσε να έχει πιθανές επιπτώσεις στην ασφάλεια».
Ο λόγος για αυτή τη σφοδρή κριτική είναι η πρόσφατη αξιολόγηση των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της ασφάλειας του Model S. Οι επιδόσεις του στην κατηγορία «Safety Backup», οι οποίες επικεντρώνονται στο πόσο καλά ένα αυτοκίνητο αποφεύγει μια σύγκρουση και πώς ξεπερνά ορισμένα προβλήματα, όπως ένας μπλοκαρισμένος αισθητήρας, ήταν καλές.
Το πρόβλημα παρουσιάστηκε στην κατηγορία Assistance Competence, με τεστ που επικεντρώνονται στο πόσο εύκολο είναι για τους οδηγούς να κατανοήσουν τις δυνατότητες και τους περιορισμούς ενός συστήματος, πόσο αποτελεσματικές είναι λειτουργίες όπως το προσαρμοζόμενο cruise control και η υποβοήθηση περιορισμού ταχύτητας και πόσο εύκολο είναι να ανακτήσουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Το αποτέλεσμα ήταν το Euro NCAP να κατακρίνει το όνομα όνομα Autopilot ως «ακατάλληλο» και «παραπλανητικό», καθώς «υποδηλώνει τον πλήρη αυτοματισμό της οδήγησης».
Η Tesla στον διαδικτυακό διαμορφωτή της αναφέρει ότι «Οι λειτουργίες που είναι σήμερα ενεργοποιημένες απαιτούν ενεργή επίβλεψη από τον οδηγό και δεν καθιστούν το όχημα αυτόνομο». Και όλα τα παραπάνω, όταν ο ανταγωνισμός αρχίζει να αφήνει πίσω την κάποτε πρωτοπόρα Tesla. Τα Renault 5, Kia EV3 και Toyota bZ4X βαθμολογήθηκαν με υψηλά σκορ από την ομάδα του Euro NCAP.
Το 2026, το Euro NCAP θα αναθεωρήσει πλήρως τις διαδικασίες αξιολόγησης ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της ασφάλειας, εστιάζοντας σε τέσσερις κατηγορίες: ασφαλής οδήγηση, αποφυγή σύγκρουσης, προστασία από σύγκρουση και ασφάλεια μετά τη σύγκρουση.