Η έλλειψη chip (ημιαγωγών) που παρατηρείται στην αυτοκινητοβιομηχανία, είχε ως αποτέλεσμα να συρρικνωθεί ο αριθμός παραδόσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τους δύο τελευταίους μήνες του καλοκαιριού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον περασμένο Ιούλιο καταγράφηκε πτώση 23,2%, μετά από τέσσερις μήνες ανάπτυξης της αγοράς. Κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 19,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Τον Ιούλιο η σημαντικότερη μείωση στις χώρες με μεγάλη αγορά καταγράφηκε στην Γαλλία (-35,3%), με τις Ισπανία (-28,9%), Γερμανία (-24,9%) και Ιταλία (-19,2%) να ακολουθούν. Το δε Αύγουστο, τη χειρότερη επίδοση είχε η Ισπανία (-28,9%) και ακολούθησαν η Ιταλία (-27,3%), η Γερμανία (-23,0%) και η Γαλλία (-15,0%). Στη χώρα μας τον Ιούλιο καταγράφηκε άνοδος 11,2% και τον Αύγουστο μείωση 9,6%.
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία για την ελληνική αγορά νέων αυτοκινήτων τον Αύγουστο
Σε επίπεδο πάντως οκταμήνου (Ιανουάριος-Αύγουστος) του 2021, το πρόσημο παραμένει θετικό (+11,2%) για την Ευρώπη, έναντι του 2020, έτος το οποίο είχε επηρεαστεί σημαντικά από την πανδημία του κορονοϊού.