Η Mercedes-Benz βρίσκεται σε μια σταθερή τροχιά εξέλιξης της νέας πλατφόρμας VAN.EA, η οποία θα βρίσκεται σε μια σειρά από νέα, αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα.
Η εταιρεία δημοσίευσε φωτογραφίες από τις δοκιμές καμουφλαρισμένων πρωτότυπων οχημάτων, τα οποία βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο Arjeplog της Σουηδίας στα πλαίσια χειμερινών τεστ.
Οι δοκιμαστικές διαδρομές κοντά στον Αρκτικό Κύκλο είναι ειδικά προσαρμοσμένες στα χαρακτηριστικά των μοντέλων, με την Mercedes-Benz να επικεντρώνεται στη συμπεριφορά του οχήματος και των συστημάτων ασφαλείας, όπως το ESP, καθώς και στον αερισμό και τη θέρμανση της καμπίνας.
Με την πρόσφυση στο χιόνι και τον πάγο να είναι έως και 90% μειωμένη σε σχέση με την άσφαλτο, η εταιρεία επιθυμεί να δοκιμάσει την αποδοτικότητα και την αξιοπιστία τόσο της νέας ανάρτησης, όσο και των συστημάτων τετραδιεύθυνσης και τετρακίνησης.
Οι ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες θα βοηθήσουν επίσης στην ρύθμιση και την βελτιστοποίηση της απόδοσης του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και της μπαταρίας. Η αρχιτεκτονική τους είναι 800V, που σημαίνει ότι θα προσφέρει σημαντικά βελτιωμένες ταχύτητες φόρτισης – χωρίς όμως να έχουμε ως τώρα κάποιο άλλο επίσημο στοιχείο.
Η εταιρεία δήλωσε παλαιότερα ότι η πλατφόρμα VAN.EA θα επιτρέψει τη «σαφή διαφοροποίηση» μεταξύ των MPV και των πιο εμπορικών van. Η πλατφόρμα VAN.EA-P (το P σημαίνει «premium») έχει σχεδιαστεί για «οικογενειακά van υψηλής ποιότητας», έως και «ευρύχωρες λιμουζίνες», σύμφωνα πάντα με τη Mercedes-Benz. Τα επαγγελματικά φορτηγά θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα VAN.EA-C – με το C να σημαίνει «commercial» ή «εμπορικό». Για τα φορτηγά με την premium έκδοση της πλατφόρμας VAN.EA επιδιώκεται αυτονομία τουλάχιστον 500 χιλιομέτρων.
Η γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών van που θα βασίζονται σε αυτή τη νέα αρχιτεκτονική θα διαθέτουν το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MB.OS της Mercedes-Benz. Η αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 2 θα είναι διαθέσιμη, με σχέδια για την εξάπλωση της αυτοματοποίησης επιπέδου 3 μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Η Mercedes-Benz στοχεύει να βάλει την πλατφόρμα VAN.EA στην παραγωγή μέσα στο 2026, ενώ εν καιρώ θα ακολουθήσει και η VAN.CA (Van Combustion Architecture), η οποία θα είναι σχεδιασμένη για θερμικούς κινητήρες.