Η Ford Pro παρουσίασε μια νέα τεχνολογία κατασκευής αντλίας θερμότητας, την οποία ονομάζει Vapour-Injected Heat Pump (VIHP).
Οι συμβατικές αντλίες θερμότητας αξιοποιούν ψυκτικά μέσα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ούτως ώστε να απορροφούν τη θερμότητα από το περιβάλλον και στη συνέχεια συμπιέζουν τα αέρια αυτά για να αυξήσουν τη θερμοκρασία τους. Με αυτό τον τρόπο, χρησιμοποιώντας σχετικά μικρές ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας για την τροφοδοσία μίας αντλίας θερμότητας, είναι εφικτή η εξαγωγή μεγαλύτερων ποσών «δωρεάν» θερμικής ενέργειας.
Η νέα αντλία θερμότητας της Ford χρησιμοποιεί έκχυση ατμού, η οποία πρακτικά αυξάνει την αποδοτικότητα κατά τη διαδικασία θέρμανσης αλλά και της ψύξης του εσωτερικού ενός οχήματος. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες ξεπερνούν τους 25°C, το ενσωματωμένο σύστημα ψύξης της αντλίας έχει τη δυνατότητα να αντλήσει θερμότητα από την καμπίνα, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση ενέργειας από την μπαταρία που απαιτείται για τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Για την εξέλιξη της αντλίας θερμότητας της Ford χρειάστηκε να περάσουν περίπου δύο χρόνια. Κατά τη διάρκειά των ετών αυτών πραγματοποιήθηκαν πάνω από 100 δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα και 25.000 χιλιόμετρα αξιολόγησης σε πραγματικές συνθήκες. Επίσης, ολοκληρώθηκαν επτά εξειδικευμένα ταξίδια για δοκιμές, καλύπτοντας ποικίλες συνθήκες – από το θερμό κλίμα της Ισπανίας μέχρι το δριμύ ψύχος και τους -34°C του φινλανδικού χειμώνα. Για την υλοποίηση του όλου project συνεργάστηκαν οι μηχανικοί της Ford σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και ΗΠΑ.
Κατά τη διάρκεια δοκιμών τόσο σε πραγματικές συνθήκες όσο και σε προηγμένα εργαστηριακά περιβάλλοντα, οι μηχανικοί της Ford διαπίστωσαν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να ενισχύσει την αυτονομία του E-Transit στην έκδοση με την μπαταρία εκτεταμένης χωρητικότητας κατά 7% έως και 10% σε σύγκριση με ένα άλλο όχημα που δεν διαθέτει αντλία θερμότητας.
Ο Ingo Krolewski, supervisor, Climate Attribute and Controls στην Ford, δήλωσε σχετικά: «Για τις εταιρείες που χρησιμοποιούν Van οχήματα, κυριολεκτικά κάθε χιλιόμετρο που διανύεται μεταξύ των ανεφοδιασμών μεταφράζεται σε λιγότερο χρόνο εκτός λειτουργίας και περισσότερα κέρδη. Προσπαθούμε να βρούμε κάθε χιλιόμετρο αυτονομίας προκειμένου να ενισχύσουμε την αποδοτικότητα και να κάνουμε τους ηλεκτρικούς στόλους πιο παραγωγικούς και οικονομικά βιώσιμους για τις επιχειρήσεις που εργάζονται σκληρά».
Η τεχνολογία αντλίας θερμότητας με έγχυση ατμού (VIHP) της εταιρείας, τοποθετείται στάνταρ στα μοντέλα E-Transit Custom, E-Tourneo Custom, καθώς και στο E-Transit στην έκδοση με την μπαταρία εκτεταμένης χωρητικότητας.