Τίτλοι τέλους (ξανά) για την Fisker

H FIsker χρεοκόπησε για δεύτερη φορά στην ιστορία της, χάνοντας περιουσιακά στοιχεία αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Τίτλοι τέλους (ξανά) για την Fisker

H FIsker χρεοκόπησε για δεύτερη φορά στην ιστορία της, χάνοντας περιουσιακά στοιχεία αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Η Fisker ήταν στο όριο της χρεοκοπίας για αρκετούς μήνες. Μάλιστα στα τέλη του Φεβρουαρίου η εταιρεία προειδοποίησε πως θα μπορούσε να ξεμείνει από χρήματα μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Το αναπόφευκτο όμως συνέβη, μόλις σε τέσσερις μήνες, με την Fisker να καταθέτει αίτηση πτώχευσης. Η παραγωγή του μοναδικού της μοντέλου, ονόματι Ocean, σταμάτησε τον Μάρτιο του 2024 και τον Μάιο η εταιρεία έβγαλε ανακοίνωση πως δεν περιμένει να ξαναξεκινήσει σύντομα.

Η βασική τιμή του Fisker Ocean κατακρημνίστηκε, από τα 38.999 σε 24.999 δολάρια. Σε ευρώ σημαίνει πως από τα 36.370 ευρώ αρχική τιμή, κατέληξε να κοστίζει 23.313 ευρώ μετά την έκπτωση. Για τις πιο ακριβές εκδόσεις οι τιμές μειώθηκαν κατά έως και 24.000 δολάρια (περίπου 22.700 ευρώ). Ο στόχος αυτών των εκπτώσεων ήταν να πουλήσουν σε τιμή… κόστους όλα τα εναπομείναντα οχήματα, για να περιορίσουν τις οικονομικές απώλειες της εταιρείας.

Όμως δεν ήταν αρκετό. Έχοντας δαπανήσει περί τα 900 εκατομμύρια δολάρια (περί τα 840 εκατομμύρια ευρώ) και έχοντας παραδώσει μόλις 4.923 οχήματα το 2023, η Fisker θα χρειαζόταν ένα θαύμα για να επιβιώσει. Παρά τις προσπάθειες από τέσσερις αυτοκινητοβιομηχανίες να την εξαγοράσουν, συμπεριλαμβανομένης και της Nissan, δεν επετεύχθη συμφωνία, οδηγώντας στη χρεοκοπία.

Πέρα από το Ocean, η Fisker είχε σχέδια και για άλλα μοντέλα. Στα πλάνα της υπήρχε το Ronin, ένα πενταθέσιο cabrio GT που θα παραγόταν σε 999 μονάδες προς 385.000 δολάρια (360.000 ευρώ) το καθένα. Το χειροποίητο cabrio διαφημιζόταν ότι θα είχε πάνω από 1.000 ίππους, θα έκανε το 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου δύο δευτερόλεπτα και θα έφτανε σε τελική ταχύτητα 273 χλμ./ώρα.

Υπήρχε επίσης το Alaska, ένα ηλεκτρικό φορτηγό τύπου pickup με αυτονομία 550 χιλιομέτρων από μια μπαταρία 113 kWh. Μια φθηνότερη έκδοση διαφημιζόταν με αυτονομία 370 χιλιομέτρων, από μια μπαταρία 75 kWh. Yποτίθεται ότι θα έμπαινε στην παραγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Fisker σαν εταιρεία χρεοκοπεί. Η Fisker Automotive, η πρώτη εταιρεία του Henrik Fisker, η οποία κατασκεύασε το Karma, κατέθεσε αίτηση πτώχευσης τον Νοέμβριο του 2013. Αυτό το αυτοκίνητο εξακολουθεί να υπάρχει και πωλείται από μια διαφορετική εταιρεία, την Karma Automotive, που ανήκει στον κινεζικό προμηθευτή ανταλλακτικών αυτοκινήτων Wanxiang Group. Αυτή ήταν που αγόρασε και τα περιουσιακά στοιχεία της Fisker Automotive σε πλειστηριασμό πτώχευσης έναντι 149,2 εκατομμυρίων δολαρίων πριν από περίπου 10 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!