Η Moto Guzzi γίνεται 100 ετών

Η εταιρία γιορτάζει τα σημαντικά αυτά γενέθλια, με μία σειρά από επετειακά μοντέλα και εκδηλώσεις

Η Moto Guzzi γίνεται 100 ετών

Η εταιρία γιορτάζει τα σημαντικά αυτά γενέθλια, με μία σειρά από επετειακά μοντέλα και εκδηλώσεις

Με την Giornate Mondiali Moto Guzzi, τον προσεχή Σεπτέμβριο, θα κορυφωθούν οι εκδηλώσεις της εταιρείας για τα 100ά της γενέθλια. Οι GMG (Giornate Mondiali Moto Guzzi) αποτελούν διαχρονικά, ένα γεγονός που κανένας φίλος του εργοστασίου δεν θέλει να χάσει. Δέκα χρόνια από την τελευταία διοργάνωσή τους, το ερχόμενο Σεπτέμβριο, χιλιάδες άνθρωποι θα συγκεντρωθούν από όλο τον κόσμο, για να βιώσουν μια μοναδική, αξέχαστη εμπειρία. Για το γεγονός αυτό συνεργάζονται η Moto Guzzi, η Motoraduno Internazionale Committee και ο Δήμος του Mandello del Lario.

Γι’ αυτή την ιδιαίτερη περίσταση, η Moto Guzzi θα παρουσιάζει μια περιορισμένη σειρά των μοντέλων της, σε έναν αποκλειστικό χρωματισμό, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος για τις  V7, V9 και V85 TT, μόνο για το 2021 και βασίζεται στην Otto Cilindri του 1955. Τη μοτοσυκλέτα που αποτέλεσε ένα τρελό όραμα, που έγινε πραγματικότητα για να συμμετάσχει στην κατηγορία των 500 κ.εκ., στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας.

Αυτή η μοτοσυκλέτα-ορόσημο έχει ένα εξαιρετικά κομψό χρώμα, στην πιο αγνή αγωνιστική μορφή του, συνδυάζοντας σατινέ μέταλλο στο ρεζερβουάρ με πράσινο χρώμα στο φέρινγκ και δερμάτινη επένδυση στη σέλα. Αυτά όμως ήταν και τα χρώματα που χαρακτήριζαν και μια από τις πιο νικηφόρες μοτοσυκλέτες της ιστορίας, την 350 Bialbero που κυριάρχησε στην κατηγορία 350 κ.εκ. του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος GP, με ένα απίστευτο ρεκόρ 9 συνεχόμενων παγκόσμιων τίτλων (5 αναβατών και 4 κατασκευαστών) από το 1953 έως το 1957.

Το πράσινο ήταν το πρώτο χρώμα που εφαρμόστηκε σε μοτοσυκλέτα Moto Guzzi και συγκεκριμένα στη Normale. Το κέντρο σχεδιασμού του εργοστασίου έδωσε μια σύγχρονη ερμηνεία, με ματ φινίρισμα και μεταλλικά χρώματα που εκφράζουν τη στιβαρότητα και την αυθεντικότητα του εργοστασίου από το Lario. Τα χρώματα ταιριάζουν τέλεια με την φυσικού χρώματος δερμάτινη επένδυση της σέλας και τονίζουν την προσοχή στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει την ιταλική βιομηχανία. Άλλες ξεχωριστές λεπτομέρειες είναι ο χρυσός αετός και το ειδικής σχεδίασης λογότυπο που τιμούν τα 100 χρόνια της Moto Guzzi.

Ήταν 15 Μαρτίου 1921, όταν ιδρύθηκε η «Società Anonima Moto Guzzi», με στόχο την «κατασκευή και πώληση μοτοσυκλετών, καθώς και κάθε άλλη δραστηριότητα που σχετίζεται με τη βιομηχανία της μεταλλουργίας». Και το ξεκίνημά της ήρθε την κατάλληλη στιγμή, για να τιμήσει τη μνήμη του ενός από τους δύο εμπνευστές της. Αυτός ήταν ο λόγος που ως έμβλημα της νέας εταιρίας, επιλέχτηκε ο αετός με ανοικτά φτερά. Αυτό το λογότυπο γρήγορα έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο και αποτέλεσε το σύμβολο της Moto Guzzi.

Έτσι λοιπόν, άνοιξαν τις πύλες τους οι κεντρικές εγκαταστάσεις στο Mandello del Lario, στον ίδιο χώρο που κατασκευάζει η Moto Guzzi τις μοτοσυκλέτες της μέχρι σήμερα. Αυτό το βιομηχανικό εγχείρημα έχει σημαδέψει την ιστορία του παγκόσμιου μοτοσυκλετισμού, με μοτοσυκλέτες που έχουν εξάψει τη φαντασία, όπως η GT 500 Norge (1928), η οποία έφτασε μέχρι τον αρκτικό κύκλο, με οδηγό τον Giuseppe Guzzi, τον αδερφό του ιδρυτή Carlo. Άλλα σημαντικά μοντέλα ήταν η Airone 250 (1939), αλλά και η Galletto (1950) που συνέβαλε στην εκκίνηση της μαζικής παραγωγής, μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.

Εκείνη την εποχή λειτούργησε και το αεροδυναμικό τούνελ, το οποίο ήταν το πρώτο στην ιστορία της μοτοσυκλέτας και παραμένει επισκέψιμο μέχρι σήμερα. Αποτέλεσε τον χώρο δράσης μιας πολύ στενά συνδεδεμένης ομάδας που περιλάμβανε εξαιρετικούς μηχανικούς όπως ήταν οι Umberto Todero και Enrico Cantoni, καθώς και τον σχεδιαστή Giulio Cesare Carcano, πατέρα της Otto Cilindri (του 1955) με την εντυπωσιακή τελική των 285 χλμ./ώρα, αλλά και άλλων πρωτοτύπων μεταξύ 1935 και 1957, τα οποία κέρδισαν 15 παγκόσμιους τίτλους ταχύτητας και 11 Tourist Trophies.

Τη δεκαετία του 1960, μετά τις ελαφριές Stornello και Dingo, η Moto Guzzi έδωσε ζωή στον κινητήρα 700 κ.εκ. 90° V-twin με άξονα τελικής μετάδοσης, ο οποίος έμελλε να γίνει  το σύμβολο του κατασκευαστή μέσα από θρυλικά μοντέλα όπως οι  V7 Special, V7 Sport, California και Le Mans. Αυτός ο κινητήρας εξελίσσεται διαρκώς ως προς την αρχιτεκτονική και την απόδοσή του, υποστηριζόμενος από τις πιο προηγμένες τεχνολογίες ελέγχου. Είναι ο πιο φημισμένος σύγχρονος κινητήρας της Moto Guzzi και έχει τοποθετηθεί στις εκδόσεις Roamer και Bobber των V7 και V9, καθώς και στην V85 TT traveller, την πρώτη classic enduro μοτοσυκλέτα στον κόσμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!