Τα B-SUV κερδίζουν έδαφος, τα C-SUV υποχωρούν

Θα συνεχιστεί η τάση που καταγράφεται το πρώτο εξάμηνο του 2021 στην ελληνική αγορά;

Τα B-SUV κερδίζουν έδαφος, τα C-SUV υποχωρούν

Θα συνεχιστεί η τάση που καταγράφεται το πρώτο εξάμηνο του 2021 στην ελληνική αγορά;

Κώστας Μπιτσικώκος
Αρχισυντάκτης MotorOne.gr

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά ήταν τα μηνύματα που εξέπεμψε η αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων τον Ιούνιο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 13.877 τον Ιούνιο, σημειώνοντας αύξηση 68,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (8.249). Το πιο σημαντικό είναι ότι ξεπέρασαν τις πωλήσεις του Ιουνίου 2019, οι οποίες ήταν 13.133 (αύξηση 5,7%), πριν δηλαδή την πανδημία του κορονοϊού.

Σε αυτούς τους πρώτους έξι μήνες του 2021, καταγράφεται σημαντική άνοδος στο μερίδιο της κατηγορίας B-SUV, των μικρών οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Από το 18,1% το πρώτο εξάμηνο του 2020, φέτος ανέβηκε στο 21,2%. Αντίθετη πορεία ακολουθεί το μερίδιο των μεγαλύτερων C-SUV (της μικρομεσαίας κατηγορίας). Από το 22,4% πέρυσι, υποχώρησε στο 20,1% φέτος.

Πώς δικαιολογείται όμως αυτή η στροφή του κοινού προς τα μικρά, αστικά, SUV; Μήπως είναι πρόσκαιρο φαινόμενο που θα γίνει… αχνό τους επόμενους μήνες;

Μία αιτία είναι σαφώς η χαμηλότερη τιμή τους σε σχέση με τα compact SUV. Όμως η σημαντικότερη είναι ότι τα B-SUV έχουν μεγαλύτερη “δεξαμενή” από τις οποίες αντλούν ταξινομήσεις. Από την κατηγορία των σουπερμίνι (Β), η οποία είναι η μεγαλύτερη της ελληνικής αγοράς. Το πρώτο εξάμηνο του 2021, το μερίδιο της κατηγορίας Β είναι στο 28,8%, ενώ αυτό της κατηγορίας C μόλις στο 12,5%.

Και όσο τα μικρά SUV συνδυάζουν την ελκυστική σχεδίαση και τον πλούσιο εξοπλισμό με τους μεγάλους χώρους (σε σύγκριση με τις εξωτερικές τους διαστάσεις) και την προσιτή τιμή, τόσο το μερίδιό τους θα αυξάνεται.

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!