Μιλήσαμε με τον ιδιοκτήτη του πρώτου ηλεκτρικού ταξί στην Αστυπάλαια

Συναντήσαμε τον ιδιοκτήτη του πρώτου ηλεκτρικού ταξί στην Αστυπάλαια, ο οποίος μας μίλησε ανοιχτά για όλα τα θετικά αλλά και τα αρνητικά αυτής της τόσο σημαντικής αλλαγής στη δραστηριότητα του.

Μιλήσαμε με τον ιδιοκτήτη του πρώτου ηλεκτρικού ταξί στην Αστυπάλαια

Συναντήσαμε τον ιδιοκτήτη του πρώτου ηλεκτρικού ταξί στην Αστυπάλαια, ο οποίος μας μίλησε ανοιχτά για όλα τα θετικά αλλά και τα αρνητικά αυτής της τόσο σημαντικής αλλαγής στη δραστηριότητα του.

Αν ταξιδέψετε στην Αστυπάλαια και χρειαστεί να μετακινηθείτε με ταξί, στο τιμόνι του Volkswagen ID.4 θα συναντήσετε είτε τον κ. Άνθιμο είτε τη σύζυγό του, οι οποίοι κυκλοφορούν το πρώτο ηλεκτρικό ταξί στην Αστυπάλαια. Πριν από περίπου έναν χρόνο, άφησαν στην άκρη το Toyota Avensis, που χρησιμοποιούσαν καθημερινά και προχώρησαν στην αγορά του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Volkswagen.

Η Αστυπάλαια είναι 97 τ.χλμ. και μετράει 1.334 κατοίκους, ενώ περίπου 36.000 τουρίστες περνάνε από το νησί ετησίως. Επομένως, ο κ. Άνθιμος σημειώνει αρκετά χιλιόμετρα, κυρίως την υψηλή τουριστική περίοδο.

Πιο συγκεκριμένα, μας ανέφερε ότι έχει διανύσει σε ένα έτος σχεδόν 60.000 χιλιόμετρα και το κόστος χρήσης ήταν σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με αυτό του θερμικού diesel κινητήρα. Μάλιστα, έκανε λόγο για σχεδόν 50% χαμηλότερα έξοδα για τη χρήση του ηλεκτρικού ταξί στο νησί της Αστυπάλαιας.

Φυσικά, στα θετικά συγκαταλέγει και το κόστος κτήσης του Volkswagen ID.4. Εκτός από την κρατική επιδότησηΚινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ, η τιμή απόκτησης μειώθηκε επιπλέον λόγω της επαγγελματικής άδειας, καθώς και της έξτρα έκπτωσης που απολαμβάνει το νησί στο πλαίσιο του πρότζεκτ e-astypalea.

Από την άλλη, είχε και κάποια παράπονα!

Στα οποία παράπονα βέβαια θα μπορούσε να βρεθεί λύση! Παρόλο που το Volkswagen ID.4 εξοπλίζεται με την μπαταρία των 77 kWh, η αυτονομία δεν επαρκεί για μια ολόκληρη ημέρα διαδρομών του. Πολλές φορές δεν έχει προλάβει να φορτιστεί πλήρως μέχρι την επόμενη ημέρα και αυτό τον δυσκολεύει να ανταποκριθεί στις ενδεχόμενες κλήσεις για διαδρομές. Χαρακτηριστικά, αναφέρει ότι μπορεί να είναι μικρό το νησί, αλλά τα περίπου 450 χιλιόμετρα αυτονομία δεν είναι αρκετά για μία ολόκληρη μέρα εργασίας.

Αυτό βέβαια δεν οφείλεται στην αυτονομία του αυτοκινήτου, που είναι μεγάλη, αλλά στην έλλειψη ταχυφορτιστών. Όπως μας είπε ο ίδιος, εάν ο δήμος μπορούσε να τοποθετήσει επιπλέον έναν φορτιστή στο σημείο αναμονής-αφετηρίας των ταξί, θα λυνόταν το πρόβλημα του. Στην ερώτησή μας ότι εάν θα ήταν μια λύση η τοποθέτηση ταχύτερων φορτιστών από αυτούς που υπάρχουν τώρα (11 kW), ο κ. Άνθιμος δεν έκρυψε την ανησυχία του για την υγεία της μπαταρίας του αυτοκινήτου του.

Συμπλήρωσε ότι έχει πλήρη αντίληψη ότι το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση, γι’αυτό και αποφάσισε να πάρει ηλεκτρικό επαγγελματικό όχημα για να μην… μείνει πίσω, τονίζοντάς μας ότι την αγαπάει τη δουλειά του και θέλει να είναι πάντα up-to-date.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!