Η Mercedes-Benz επεκτείνει την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της και στη μικρή κατηγορία των επαγγελματικών μοντέλων, με την έναρξη των παραγγελιών του μικρού van eCitan και στην ελληνική αγορά. Η επαγγελματική έκδοση του eCitan λανσάρεται σε δύο διαφορετικά μήκη: την έκδοση Standard, μήκους 4,498 μέτρων και έκδοση Long μήκους 4,922 μ. Η επιβατική έκδοση eCitan Tourer, είναι αρχικά διαθέσιμη ως «Standard», ενώ η έκδοση Long ακολουθεί σύντομα.
Ανάλογα με το μοντέλο, η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 280 και 284 χιλιομέτρων σε συνδυασμένο κύκλο κατά WLTP, καλύπτοντας τις ανάγκες των επαγγελματιών που χρησιμοποιούν μικρά Van για υπηρεσίες ταχυμεταφορών, διανομών και μεταφοράς επιβατών σε αστικές περιοχές. Σε σταθμούς ταχείας φόρτισης, η μπαταρία των 45 kWh φορτίζεται από 10% σε 80% σε μόλις 38 λεπτά με τον εγκατεστημένο φορτιστή DC 75 kW.
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του είναι ότι η χωρητικότητα φόρτωσης και το ωφέλιμο φορτίο είναι εφάμιλλα των μοντέλων Citan με συμβατικούς κινητήρες. Για το Standard Van, οι τιμές αυτές είναι 2,9 κυβικά μέτρα και έως 544 κιλά, ενώ για το μοντέλο Long 3,24 κυβικά μέτρα και έως 722 κιλά, αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, έχουν ήδη ξεκινήσει οι παραγγελίες του συμβατικού Citan με μακρύ μεταξόνιο. Την αρχή κάνει η επαγγελματική έκδοση, ενώ η επιβατική θα ακολουθήσει σύντομα. Με χωρητικότητα φόρτωσης 3,62 κυβικά μέτρα, προσφέρει στις επιχειρήσεις διανομών και τους επαγγελματίες ακόμη περισσότερο χώρο για εμπορεύματα και εξοπλισμό (+ 0,72 κυβικά μέτρα σε σύγκριση με την έκδοση Standard). Το ωφέλιμο μήκος φόρτωσης είναι 2,17 κυβικά μέτρα μέχρι το διαχωριστικό τοίχωμα και το ωφέλιμο φορτίο είναι μέχρι 855 κιλά.
eCitan Van
Το νέο eCitan προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του συμβατικού Citan, χωρίς κανένα συμβιβασμό. Οι compact εξωτερικές διαστάσεις με μεγάλο εσωτερικό χώρο, καθώς και η μεγάλη χωρητικότητα φορτίου, ανοίγουν ένα ευρύ φάσμα πιθανών χρήσεων. Η συρόμενη πόρτα δεξιά, με φαρδύ άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης 57 εκατοστών, επιτρέπουν άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό και εύκολη φόρτωση του οχήματος. Επειδή οι συρόμενες πόρτες είναι ιδιαίτερα πρακτικές σε στενούς χώρους στάθμευσης, το eCitan μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά και με δεύτερη συρόμενη πόρτα αριστερά.
Ο χώρος φόρτωσης είναι επίσης εύκολα προσβάσιμος και από το πίσω μέρος. Τα δύο φύλλα της πίσω θύρας μπορούν να ακινητοποιηθούν στις 90 μοίρες ή να ανοίξουν πλήρως έως και 180 μοίρες. Διατίθεται προαιρετικά πίσω θύρα που ανοίγει προς τα επάνω. Εκτός από το σταθερό διαχωριστικό (με και χωρίς παράθυρο) μεταξύ της καμπίνας οδηγού και του χώρου φόρτωσης, υπάρχει διαθέσιμο και ένα κινητό διαχωριστικό.
Το κάθισμα του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενο, δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια για τη μεταφορά ιδιαίτερα μεγάλων αντικειμένων. Έτσι, το μήκος του χώρου φόρτωσης μπορεί να φτάσει τα 3,05 κυβικά μέτρα για την έκδοση Standard και τα 3,41 κυβικά μέτρα για τη έκδοση Long. Διατίθεται επίσης σύνδεσμος ρυμουλκούμενου.
eCitan Tourer
Σε αντίθεση με το Van, το οποίο είναι βέλτιστα μελετημένο για τη μεταφορά εμπορευμάτων, το eCitan Tourer είναι ειδικά σχεδιασμένο για τη μεταφορά επιβατών χωρίς εκπομπές ρύπων. Το Tourer περιλαμβάνει το πίσω καπό με παράθυρο και τη δεύτερη συρόμενη πλαϊνή πόρτα στο βασικό εξοπλισμό. Εναλλακτικά, μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με πίσω θύρες που ανοίγουν παραδοσιακά. Το ενιαίο κάθισμα στο πίσω μέρος είναι αναδιπλούμενο σε αναλογία 1/3 προς 2/3.
Προαιρετικά, τοποθετούνται πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων του eCitan Tourer, με ενσωματωμένες ποτηροθήκες. Στον προαιρετικό εξοπλισμό για το Tourer περιλαμβάνονται εύκαμπτες θήκες μικροαντικειμένων τοποθετημένες χαμηλά στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Ένα ενιαίο κάλυμμα χώρου φόρτωσης προστατεύει τα φορτία του Tourer από τον ήλιο και τα αδιάκριτα βλέμματα.
Το προαιρετικό σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) προσφέρει διαισθητικό χειρισμό μέσω μιας οθόνης αφής επτά ιντσών ή πλήκτρων ελέγχου αφής στο τιμόνι. Περιλαμβάνει επίσης ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Το MBUX με πλοήγηση προσφέρει επιπλέον γρήγορη πλοήγηση από σκληρό δίσκο, η οποία γίνεται ιδιαίτερα πρακτική χάρη στο σύστημα φωνητικών εντολών «Hey Mercedes».
Σύστημα κίνησης και φόρτιση
Ο ηλεκτροκινητήρας του eCitan αποδίδει μέγιστη ισχύ 90 kW (122 ίππων). Η μέγιστη ροπή στρέψης των 245 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, επιτρέποντας ιδιαίτερα δυναμική επιτάχυνση από στάση. Η μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετείται στο υποδάπεδο μπροστά από τον πίσω άξονα, όπου είναι προστατευμένη από συγκρούσεις, ενώ η ωφέλιμη χωρητικότητά της είναι 45 kWh. Οι οκτώ μονάδες μπαταρίας χρησιμοποιούν κυψέλες τύπου «pouch».
Ένας συγχρονισμένος κινητήρας που τροφοδοτείται από τη μπαταρία δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς του eCitan. Ο κινητήρας λέγεται συγχρονισμένος επειδή ο ρότορας περιστρέφεται με τη συχνότητα του μαγνητικού πεδίου του στάτορα. Η συχνότητα ρυθμίζεται στους υδρόψυκτους μετατροπείς συχνότητας του ηλεκτρονικού συστήματος ισχύος, σύμφωνα με την ταχύτητα που απαιτεί ο οδηγός. Για τη μέγιστη αξιοποίηση της αυτονομίας του οχήματος υπάρχει η επιλογή δύο προγραμμάτων οδήγησης (Comfort και Eco) και τριών επιπέδων ανάκτησης ενέργειας (D- / D / D+).
Tο eCitan μπορεί να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) 22 kW μέσω του φορτιστή του οχήματος σε 2,5 ώρες. Φυσικά, ο χρόνος που απαιτείται για πλήρη φόρτιση εξαρτάται από τη διαθέσιμη υποδομή και τον εξοπλισμό του οχήματος. Χρησιμοποιώντας ένα Mercedes‑Benz Wallbox, η φόρτιση είναι πολύ ταχύτερη από ό,τι σε οικιακή πρίζα. Προαιρετικά, διατίθεται ένα βύσμα CCS (Σύστημα Συνδυασμένης Φόρτισης) για φόρτιση με εναλλασσόμενο και συνεχές ρεύμα, το οποίο βρίσκεται στο εμπρός μέρος, πίσω από το αστέρι Mercedes.
Συστήματα υποβοήθησης
Προαιρετικά, το eCitan χρησιμοποιεί επίσης αντλία θερμότητας, ώστε να είναι ιδιαίτερα αποδοτικό. Το eCitan προσφέρεται με μια ολοκληρωμένη σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό: υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων, attention assist, ενεργή υποβοήθηση πέδησης, διεύθυνσης, διατήρησης απόστασης (Distronic) και διατήρησης λωρίδας, νεκρής γωνίας ορατότητας και διατήρησης ορίων ταχύτητας με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
Διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με Parktronic και κάμερα οπισθοπορείας. Σε συνδυασμό με τον προαιρετικό σύνδεσμο ρυμουλκούμενου, το eCitan διαθέτει και σύστημα σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου.
Τιμές
Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Mercedes στην Ελλάδα
Σημαντικότερα στοιχεία
eCitan Van (Standard & Long) |
eCitan Tourer (Standard) |
||
Σύστημα μετάδοσης κίνησης | Κίνηση στους εμπρός τροχούς | ||
Ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα | Μοντέλο | Σύγχρονος κινητήρας εξωτερικής διέγερσης | |
Ισχύς (μέγιστη) | kW | 90 | |
Ροπή στρέψης (μέγιστη) | Nm | 245 | |
Τελική ταχύτητα | χλμ./ώρα | 132 | |
Ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας | kWh | 45 | |
Χρόνος φόρτισης AC2 έως 22 kW | ώρες | 2,5 | |
Χρόνος φόρτισης σε σταθμό ταχείας φόρτισης (με συνεχές ρεύμα2, έως 75 kW) | λεπτά | περ. 38 (10-80% SoC) | |
Τάση φόρτισης | 400V | ||
Όχημα | |||
Μήκος/πλάτος/ύψος (Standard)
Μήκος/πλάτος/ύψος (Long) |
χλστ. | 4498/1859/1819
4922/ 1859/1830 |
4498/1859/1819
|
Μεταξόνιο (Standard)
Μεταξόνιο (Long) |
χλστ. | 2716
3100 |
2716 |
Μέγ. χωρητικότητα φορτίου κατά VDA (Standard)
Μέγιστη χωρητικότητα φορτίου κατά VDA (Long) |
κυβ. εκ./ l. | 2,9 κυβ. εκ.
3,62 κυβ. εκ. |
1979 λτ. |
Επιτρεπόμενο μεικτό βάρος/ωφέλιμο φορτίο (Standard)
Επιτρεπόμενο μεικτό βάρος/ωφέλιμο φορτίο (Long) |
κιλά | 2220–2240/521-544
2480–2490/485–722 |
2390 / 375-516 |
Κύκλος στροφής | μέτρα | 11,2 / 13,2 | 11,2 |
Μεταξόνιο | χλστ. | 2716 / 3,100 | 2176 |
Μέγ. φορτίο οροφής | κιλά | 80 με σχάρα οροφής | |
Βάρος εφελκυσμού, με/χωρίς φρένα | κιλά | Έως 1450 / 750
Έως 1400 / 750 |
1500 / έως 750 |
Κατανάλωση και αυτονομία | |||
Κατανάλωση ρεύματος σε συνδυασμένο κύκλο (WLTP) | kWh/100 χλμ. | 20 – 18,9 | 19,16 |
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, WLTP | γρ./χλμ. | 0 | |
Αυτονομία σε συνδυασμένο κύκλο, WLTP | χλμ. | έως 284 | 280 |