Τα Fiat 500X και Tipo έγιναν υβριδικά

H Fiat ολοκλήρωσε τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, με την αποκάλυψη των νέων 500X Hybrid και Tipo Hybrid.

Τα Fiat 500X και Tipo έγιναν υβριδικά

H Fiat ολοκλήρωσε τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, με την αποκάλυψη των νέων 500X Hybrid και Tipo Hybrid.

Τα πρώτα βήματα στον εξηλεκτρισμό του στόλου της Fiat έγιναν με τα ήπια υβριδικά 500 και Panda Hybrid και συνεχίστηκαν με το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό 500. Τώρα, που τα 500X και Tipo εφοδιάστηκαν με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt της Fiat, η ιταλική μάρκα προσφέρει τουλάχιστον μία έκδοση χαμηλών ρύπων για κάθε της μοντέλο.

H άμεση παροχή ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα στα 8,8 δλ. για το Tipo και 9,4 δλ. για το 500X. Ο ηλεκτροκινητήρας εξαλείφει την υστέρηση του τούρμπο, με καλύτερη απόκριση στο γκάζι.

Το νέο υβριδικό σύστημα στα 500X Hybrid και Tipo Hybrid προσφέρει επίσης χαμηλότερο κόστος χρήσης, συνδυάζοντας τον τούρμπο 4κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων ισχύος 130 ίππων και 240 Nm ροπής, με τον ηλεκτροκινητήρα 48 Volt ισχύος 15kW και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

O ηλεκτροκινητήρας προσφέρει αθόρυβη και άμεση εκκίνηση. Δίνει επίσης τη δυνατότητα κίνησης ακόμα και με τον θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας. Το πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλών ταχυτήτων, όπως η κίνηση σε δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση ή κατά τη διάρκεια ελιγμών στάθμευσης. Το σύστημα ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης φορτίζοντας την μπαταρία με ηλεκτρική ενέργεια.

Με δεδομένο ότι ένας κινητήρας μπορεί να παραμένει στο ρελαντί σε ποσοστό 47% κατά τον κύκλο WLTP, το υβριδικό σύστημα προσφέρει μεγάλα κέρδη στην απόδοση. Στον αστικό κύκλο, η περίοδος που ο κινητήρας λειτουργεί με χαμηλό φορτίο μπορεί να φτάσει και το 62%.

Το υβριδικό σύστημα προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση στην πόλη σε σχέση με ένα αυτοκίνητο diesel. To Tipo Hybrid παρουσιάζει κατανάλωση 4,7 λίτρων ανά 100 χλμ. σε σύγκριση με το diesel Tipo 1,6 λίτρων που φτάνει τα 5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Το 500Χ Hybrid έχει κατανάλωση 5,1 λίτρων ανά 100 χλμ. έναντι 5,4 λίτρων του diesel 500X 1,6 λίτρων. Τα οφέλη με το υβριδικό σύστημα φτάνουν έως και το -11% σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπών CO2 (κύκλος WLTP).

Δεν είναι ακόμα γνωστό πότε θα κυκλοφορήσουν τα δύο εξηλεκτρισμένα μοντέλα στην Ελληνική αγορά ή το επίπεδο τιμών στο οποίο θα κυμανθούν, αλλά θα ανακοινωθούν στο προσεχές διάστημα, οπότε μείνετε συντονισμένοι.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!