Στο Δακτύλιο με το ηλεκτρικό Opel Corsa-e

Μία εικόνα από το μέλλον, όπου στο κέντρο των μεγαλουπόλεων – όπως η Αθήνα – θα κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά οχήματα

Στο Δακτύλιο με το ηλεκτρικό Opel Corsa-e

Μία εικόνα από το μέλλον, όπου στο κέντρο των μεγαλουπόλεων – όπως η Αθήνα – θα κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά οχήματα

Η Αθήνα έζησε 587 ημέρες χωρίς Δακτύλιο, από τον Μάρτιο του 2020 (όταν άρχισαν να τίθενται περιορισμοί στις μετακινήσεις, καθώς διαφαινόταν η σοβαρότητα της πανδημίας του κορονοϊού) μέχρι και τις 24 Οκτωβρίου 2021. Σε αυτό το διάστημα άλλαξαν πολλά στις συνήθειες των ανθρώπων και τις προτεραιότητες που θέτουν. Ανάμεσα στις αλλαγές είναι ο τρόπος που μετακινούμαστε. Αρκετοί, στην Ελλάδα και όχι μόνο, επέλεξαν λύσεις μικροκινητικότητας, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια.

Σημαντική είναι η στροφή του κοινού στην ηλεκτροκίνηση όσον αφορά την αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το τρίτο τρίμηνο του 2021 (Ιούλιος – Σεπτέμβριος), το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων (BEV) ανήλθε σε 9,8% και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών (PHEV) σε 9,1%, περιορίζοντας σημαντικά το ποσοστό των βενζινοκίνητων και diesel αυτοκινήτων. Εν μέσω της καραντίνας, πολλοί οδηγοί ευαισθητοποιήθηκαν για την ανάγκη περιορισμού του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που έχουν οι μετακινήσεις μας μέσα και γύρω από τις πόλεις. Και καθώς η εμπιστοσύνη στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν έχει ακόμη επιστρέψει, στράφηκαν προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Δευτέρα 25 Οκτωβρίου ήταν η πρώτη ημέρα εφαρμογής του νέου Δακτυλίου στην Αθήνα. Το νέο καθεστώς λειτουργίας του, δίνει το «πράσινο» σε καθαρά αυτοκίνητα – όπως τα αμιγώς ηλεκτρικά – να κινούνται καθημερινά εντός των ορίων του, χωρίς περιορισμούς. Επιλέξαμε λοιπόν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να εισέλθουμε στο κέντρο της πόλης, το Opel Corsa-e. Και ενώ στους δρόμους περιμετρικά του κέντρου η κίνηση ήταν απερίγραπτη, εντός του Δακτυλίου τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν ήταν σαφώς λιγότερα από τις προηγούμενες ημέρες.

Στην έκτη γενιά του, το Corsa διατίθεται για πρώτη φορά σε  μηδενικών ρύπων εκδοχή, συνδυάζοντας τις γνωστές αρετές του με το περιορισμένο αποτύπωμα στο περιβάλλον. Αποτελεί εξάλλου σημαντικό πυλώνα, πάνω στον οποίο θα εφαρμοστεί η στρατηγική της Opel, που τη θέλει να καθίσταται πλήρως ηλεκτρική έως το 2028.

Έχοντας εκτυπώσει το ειδικό σήμα κυκλοφορίας στο δακτύλιο, σε περίπτωση που ο «ζυγός» αριθμός προκαλούσε τον έλεγχο από την Τροχαία, περάσαμε χωρίς… τύψεις την πρώτη πινακίδα και κατευθυνθήκαμε προς την Πλατεία Συντάγματος. Από πλευράς διαστάσεων και πρακτικότητας, το Corsa-e έχει τα χαρακτηριστικά των συμβατικών εκδόσεων του σουπερμίνι της Opel. Με μήκος ελάχιστα πάνω από τα 4 μέτρα, είναι εξαιρετικά ευέλικτο στους στενούς δρόμους της πόλης, παρέχοντας ταυτόχρονα επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες. Επιπλέον, το πορτμπαγκάζ, αν και με περιορισμένο όγκο στα 267 λίτρα, φιλοξενεί άνετα τα ψώνια του σουπερμάρκετ ή τις σχολικές τσάντες των παιδιών, ακόμη και τις αποσκευές για μία κοντινή απόδραση από την πόλη.

Ξεκινήσαμε με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh, η οποία παρέχει αυτονομία άνω των 300 χλμ. Η θεωρητική αυτή τιμή μπορεί να μετατραπεί σε πραγματική, οδηγώντας μέσα στην πόλη, περιβάλλον ευνοϊκό για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χάρη στις χαμηλές ταχύτητες. Ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων με την άμεσα διαθέσιμη ροπή των 260 Nm, χαρίζει στο Corsa-e τη… σπιρτάδα που σπάνια συναντάς σε ένα συμβατικό σουπερμίνι. Απολαμβάνεις την απουσία θορύβων και κραδασμών, και αν βρεις ανοικτό δρόμο προσπερνάς γρήγορα και με ασφάλεια. Για κίνηση μέσα στην πόλη το ιδανικό πρόγραμμα οδήγησης (μέσω του διακόπτη Drive Mode που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα) είναι το Eco για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας. Υπάρχει επίσης το Normal για καθημερινές μετακινήσεις και το Sport για καλύτερες επιδόσεις.

Αφού κυκλώσαμε την Πλατεία Συντάγματος, όπως έκαναν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στο πρόσφατο Ράλλυ Ακρόπολις, κατευθυνθήκαμε προς την λεωφόρο Συγγρού. Η αυτονομία παρέμενε κοντά στα 300 χλμ., καθώς στο πρόγραμμα «Β» (μέσω του επιλογέα του κιβωτίου) γίνεται μεγαλύτερη ανάκτηση της ενέργειας κάθε φορά που το ηλεκτρικό Corsa επιβραδύνει. Η σχετική διαδικασία φόρτισης της μπαταρίας κατά την κίνηση εμφανίζεται είτε στην οθόνη αφής είτε στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, προτρέποντας τον οδηγό να κάνει περισσότερη οικονομία.

Φθάνοντας στο πάρκινγκ του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, εντοπίσαμε τις ειδικές θέσεις στάθμευσης για οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων (LEV). Η ευκολία στη στάθμευση και οι δωρεάν θέσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παρέχουν αρκετοί δήμοι, είναι ένα ακόμη κίνητρο για να περάσεις στην… ηλεκτρική εποχή. Επιστρέφοντας στη βάση μας, είδαμε την ένδειξη αυτονομίας να βρίσκεται πάνω από τα 270 χλμ. Κάτι που σημαίνει ότι με μέση κατανάλωση ενέργειας 16,5 kWh ανά 100 χλμ. (σημαντικά χαμηλότερη αν κινείσαι συνεχώς εντός του αστικού ιστού), μπορεί να περάσει μία εβδομάδα πριν χρειαστεί να φορτίσεις την μπαταρία του Corsa-e.

Όταν έρθει αυτή η ώρα, η διαδικασία γίνεται εύκολη χάρη στην παρουσία φορτιστή – πασπαρτού: για φόρτιση από απλή οικιακή πρίζα έως wallbox (πλήρης φόρτιση σε 7,5 ώρες σε απλή παροχή ή σε 5 ώρες σε τριφασικό 11 kW) και ταχυφορτιστή έως 100 kW (εντός μισής ώρας η μπαταρία φθάνει στο 80% της ενέργειάς της). Το Corsa-e είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, την Edition, την Elegance, την GS Line και την Ultimate. Οι τιμές αρχίζουν από τα 32.500 ευρώ για την Edition, η οποία υποχωρεί στα 27.258 ευρώ μέσω του προγράμματος κρατικής επιδότησης, «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Είναι ξεκάθαρο ότι οι περιορισμοί για την κυκλοφορία των συμβατικών αυτοκινήτων στις μεγάλες πόλεις θα αυξάνονται όσο περνούν τα χρόνια. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης προσφέρουν ευελιξία και πρακτικότητα σε αυτό το περιβάλλον, χωρίς το άγχος της αυτονομίας, καθώς η μπαταρία τους καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησης ακόμη και για αρκετές ημέρες.

Φωτογραφίες: MotorOne.gr

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!