Μετά από 587 ημέρες χωρίς Δακτύλιο στην Αθήνα (είχε καταργηθεί την Τρίτη 17 Μαρτίου 2020 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού), το μέτρο της εκ περιτροπής κυκλοφορίας των οχημάτων, το γνωστό σύστημα “μονά-ζυγά”, επανέρχεται στη ζωή των Αθηναίων και των επισκεπτών της πόλης. Στόχος είναι περισσότερο η αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και λιγότερο η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο κέντρο της Αθήνας.
Ο Δακτύλιος θα εφαρμοστεί έως την Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022, θα ισχύει τις ίδιες ώρες με τα προηγούμενα χρόνια (Δευτέρα έως Πέμπτη 7 το πρωί με 8 το βράδυ και Παρασκευή 7 το πρωί με 3 το μεσημέρι), όμως αλλάζουν οι τύποι των οχημάτων που επιτρέπεται να εισέρχονται σε αυτόν κάθε μέρα. Ελεύθερη είσοδο δικαιούνται τα ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου και υγραερίου (εφόσον το κιτ είναι εργοστασιακό), αλλά και όσα Euro 6 εκπέμπουν έως 120 γρ. CO2 ανά χλμ.
Πλέον απαιτείται η έκδοση του ειδικού σήματος κυκλοφορίας στο Δακτύλιο, είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή, το οποίο θα πρέπει να επιδεικνύεται στους άνδρες και τις γυναίκες της Τροχαίας. Υπάρχουν όμως και άλλες κατηγορίες οχημάτων που εξαιρούνται του περιορισμού, όπως αυτά που ανήκουν σε μόνιμους κατοίκους του κέντρου της Αθήνας (δείτε πώς θα βγάλετε την κάρτα εισόδου-εξόδου από το Δήμο Αθηναίων).
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Υπάρχουν και άλλες ειδικές κατηγορίες που εξαιρούνται του Δακτυλίου, όπως αυτοκίνητα ιατρών, αναπήρων πολέμου, όσα μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία κ.α. Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο για την κυκλοφορία στο Δακτύλιο χωρίς το ειδικό σήμα ανέρχεται σε 100 ευρώ.
Τα πάντα για το Δακτύλιο: 12 ερωτήσεις-απαντήσεις