Σημαντική πτώση -14,3% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών τον Οκτώβριο του 2024 συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2023. Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ύστερα την επεξεργασία τους από τον ΣΕΑΑ, τον περασμένο μήνα παραδόθηκαν 9.672 καινούρια επιβατικά ΙΧ έναντι 11.282 πέρσι.
Έτσι, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το πρώτο 10μηνο του 2024 βρίσκεται ουσιαστικά στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, παρουσιάζοντας πολύ μικρή άνοδο +1,7% με 117.707 ταξινομήσεις επιβατικών (έναντι 115.792 πέρσι).
Άνοδο +11,2% κατέγραψαν τον Οκτώβριο οι ταξινομήσεις καινούργιων φορτηγών, όπως και των λεωφορείων, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν 266,7% συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του ’23.
Πιο συγκεκριμένα:
Οκτώβριος 2024 | Οκτώβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.672 | 11.282 | -14,3% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.042 | 937 | 11,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 33 | 9 | 266,7% |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024 | Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023 | Μεταβολή
2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά | 117.707 | 115.792 | 1,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
9.360 | 9.211 | 1,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 791 | 213 | 271,4% |
Τα B–SUV παραμένουν στην πρώτη θέση των πωλήσεων το διάστημα Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024 με ποσοστό επί του συνόλου της αγοράς 30,8%. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σουπερμίνι (κατηγορία Β) με ποσοστό 24,1% και στην τρίτη τα C–SUV, με ποσοστό 19,3%. Πιο αναλυτικά:
Segment |
Οκτώβριος 2024 |
Οκτώβριος 2023 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
Ιαν. – Οκτ.
|
Ιαν. – Οκτ.
|
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A | 5,0% | 7,2% | -2,3 | 6,9% | 7,7% | -0,8 |
A-SUV | 2,7% | 1,3% | +1,4 | 4,0% | 2,2% | +1,8 |
(A TOTAL) | (7,7%) | (8,5%) | (-0,8) | (10,9%) | (9,9%) | (+1,0) |
B | 18,2% | 16,7% | +1,5 | 24,1% | 26,3% | -2,2 |
B-SUV | 29,3% | 31,9% | -2,5 | 30,8% | 26,0% | +4,7 |
(B TOTAL) | (47,5%) | (48,6%) | (-1,1) | (54,8%) | (52,3%) | (+2,5) |
C | 10,5% | 7,0% | +3,5 | 6,9% | 8,2% | -1,3 |
C-SUV | 25,5% | 26,0% | -0,5 | 19,3% | 21,3% | -2,0 |
(C TOTAL) | (36,0%) | (33,0%) | (+3,0) | (26,2%) | (29,5%) | (-3,3) |
D | 1,7% | 1,8% | -0,1 | 1,8% | 1,4% | +0,3 |
D-SUV | 5,0% | 6,4% | -1,3 | 4,1% | 5,1% | -0,9 |
(D TOTAL) | (6,7%) | (8,2%) | (-1,5) | (5,9%) | (6,5%) | (-0,6) |
E | 0,1% | 0,0% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,6% | -0,2 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,6%) | (0,7%) | (-0,1) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,0 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 0,5% | +0,5 | 1,1% | 0,5% | +0,5 |
(SUV TOTAL) | (63,2%) | (66,4%) | (-3,2) | (58,9%) | (55,3%) | (+3,6) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Τα υβριδικά αυτοκίνητα παραμένουν τα πιο δημοφιλή της αγοράς συνεχίζοντας τη μεγάλη άνοδο (+11,5%) στις ταξινομήσεις του εννιαμήνου, αντίθετα με τους υπόλοιπους τύπους καυσίμου που παρουσίασαν μείωση. Εξαίρεση τα επαναφορτιζόμενα BEV/PHEV (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid) που παραμένουν στα ίδια με πέρσι επίπεδα (+0,5%). Συγκεκριμένα:
Οκτ. 2024 |
Οκτ. 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιαν. –Οκτ. 2024 |
Ιαν. –Οκτ. 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Σεπ. ‘24 |
|
Βενζίνη | 26,9% | 37,6% | -10,7 | 37,2% | 42,6% | -5,4 | 34,4% |
Πετρέλαιο | 4,0% | 12,1% | -8,0 | 7,6% | 13,6% | -5,9 | 12,4% |
Υβριδικά (HEV) | 48,3% | 34,2% | +14,1 | 41,8% | 30,3% | +11,5 | 30,1% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 17,3% | 13,7% | +3,5 | 11,3% | 10,8% | +0,5 | 20,0% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,5% | 2,1% | +1,4 | 2,0% | 2,4% | -0,4 |
Σε επίπεδο ΕΕ, τέλος, και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Σεπτέμβριο ως εξής:
Σεπτ. 2024 |
Σεπτ. 2023 |
Μεταβολή |
Ιαν.- Σεπτ. 2024 |
Ιαν.- Σεπτ. 2023 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) | 809.163 | 861.973 | -6,1% | 7.989.776 | 7.941.704 | +0,6% |
ΕΕ 14(2) | 704.873 | 760.018 | -7,3% | 6.950.826 | 6.977.110 | -0,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 842.844 | 895.027 | -5,8% | 8.265.511 | 8.233.942 | +0,4% |
Ελλάδα | 9.661 | 11.401 | -15,3% | 108.035 | 104.510 | +3,4% |