Αγορά αυτοκινήτου: Στα επίπεδα του 2023 μετά τη σημαντική πτώση στις ταξινομήσεις τον Οκτώβριο

Μείωση -14,3% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Αγορά αυτοκινήτου: Στα επίπεδα του 2023 μετά τη σημαντική πτώση στις ταξινομήσεις τον Οκτώβριο

Μείωση -14,3% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Σημαντική πτώση -14,3% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών τον Οκτώβριο του 2024 συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2023. Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ύστερα την επεξεργασία τους από τον ΣΕΑΑ, τον περασμένο μήνα παραδόθηκαν 9.672 καινούρια επιβατικά ΙΧ έναντι 11.282 πέρσι.

Έτσι, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το πρώτο 10μηνο του 2024 βρίσκεται ουσιαστικά στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, παρουσιάζοντας πολύ μικρή άνοδο +1,7% με 117.707 ταξινομήσεις επιβατικών (έναντι 115.792 πέρσι).

Άνοδο +11,2% κατέγραψαν τον Οκτώβριο οι ταξινομήσεις καινούργιων φορτηγών, όπως και των λεωφορείων, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν 266,7% συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του ’23.

Πιο συγκεκριμένα:

Οκτώβριος 2024 Οκτώβριος 2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 9.672 11.282 -14,3%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

1.042 937 11,2%
Καινούργια λεωφορεία 33 9 266,7%
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024 Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023 Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά 117.707 115.792 1,7%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

9.360 9.211 1,6%
Καινούργια λεωφορεία 791 213 271,4%

 

Τα B–SUV παραμένουν στην πρώτη θέση των πωλήσεων το διάστημα Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024 με ποσοστό επί του συνόλου της αγοράς 30,8%. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σουπερμίνι (κατηγορία Β) με ποσοστό 24,1% και στην τρίτη τα C–SUV, με ποσοστό 19,3%. Πιο αναλυτικά:

Segment
Οκτώβριος 2024
Οκτώβριος 2023
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιαν. – Οκτ.
202
4
Ιαν. Οκτ.
20
23
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
A 5,0% 7,2% -2,3 6,9% 7,7% -0,8
A-SUV 2,7% 1,3% +1,4 4,0% 2,2% +1,8
(A TOTAL) (7,7%) (8,5%) (-0,8) (10,9%) (9,9%) (+1,0)
B 18,2% 16,7% +1,5 24,1% 26,3% -2,2
B-SUV 29,3% 31,9% -2,5 30,8% 26,0% +4,7
(B TOTAL) (47,5%) (48,6%) (-1,1) (54,8%) (52,3%) (+2,5)
C 10,5% 7,0% +3,5 6,9% 8,2% -1,3
C-SUV 25,5% 26,0% -0,5 19,3% 21,3% -2,0
(C TOTAL) (36,0%) (33,0%) (+3,0) (26,2%) (29,5%) (-3,3)
D 1,7% 1,8% -0,1 1,8% 1,4% +0,3
D-SUV 5,0% 6,4% -1,3 4,1% 5,1% -0,9
(D TOTAL) (6,7%) (8,2%) (-1,5) (5,9%) (6,5%) (-0,6)
E 0,1% 0,0% +0,1 0,1% 0,1% +0,0
E-SUV 0,4% 0,6% -0,2 0,4% 0,4% +0,0
(E TOTAL) (0,6%) (0,7%) (-0,1) (0,5%) (0,5%) (+0,1)
F-G 0,1% 0,2% -0,0 0,1% 0,1% -0,0
F-G-SUV 0,2% 0,3% -0,0 0,3% 0,3% -0,0
(F-G TOTAL) (0,4%) (0,4%) (-0,1) (0,4%) (0,4%) (-0,0)
SPORTS 0,2% 0,2% -0,0 0,2% 0,3% -0,1
MPV 0,0% 0,0% -0,0 0,0% 0,0% -0,0
MPV-M/COMBI 1,0% 0,5% +0,5 1,1% 0,5% +0,5
(SUV TOTAL) (63,2%) (66,4%) (-3,2) (58,9%) (55,3%) (+3,6)
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0

 

Τα υβριδικά αυτοκίνητα παραμένουν τα πιο δημοφιλή της αγοράς συνεχίζοντας τη μεγάλη άνοδο (+11,5%) στις ταξινομήσεις του εννιαμήνου, αντίθετα με τους υπόλοιπους τύπους καυσίμου που παρουσίασαν μείωση. Εξαίρεση τα επαναφορτιζόμενα BEV/PHEV (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid) που παραμένουν στα ίδια με πέρσι επίπεδα (+0,5%). Συγκεκριμένα:

Οκτ. 2024
Οκτ. 2023
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Ιαν. –
Οκτ. 2024
Ιαν. –
Οκτ. 2023
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Σεπ. ‘24
Βενζίνη 26,9% 37,6% -10,7 37,2% 42,6% -5,4 34,4%
Πετρέλαιο 4,0% 12,1% -8,0 7,6% 13,6% -5,9 12,4%
Υβριδικά (HEV) 48,3% 34,2% +14,1 41,8% 30,3% +11,5 30,1%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 17,3% 13,7% +3,5 11,3% 10,8% +0,5 20,0%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,4% -0,4 0,0% 0,3% -0,3 3,1%
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,5% 2,1% +1,4 2,0% 2,4% -0,4

 

Σε επίπεδο ΕΕ, τέλος, και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Σεπτέμβριο ως εξής:

Σεπτ. 2024
Σεπτ. 2023
Μεταβολή
Ιαν.- Σεπτ. 2024
Ιαν.- Σεπτ. 2023
Μεταβολή
ΕΕ(1) 809.163 861.973 -6,1% 7.989.776 7.941.704 +0,6%
ΕΕ 14(2) 704.873 760.018 -7,3% 6.950.826 6.977.110 -0,4%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 842.844 895.027 -5,8% 8.265.511 8.233.942 +0,4%
Ελλάδα 9.661 11.401 -15,3% 108.035 104.510 +3,4%
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!