Μικρή πτώση -1,4% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών τον Ιούλιο του 2024 συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2023. Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ύστερα την επεξεργασία τους από τον ΣΕΑΑ, τον περασμένο μήνα παραδόθηκαν 12.208 καινούρια επιβατικά ΙΧ έναντι 12.380 πέρσι.
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει παρόλα αυτά να καταγράφει σημαντική άνοδο +9% το πρώτο 7-μηνο του έτους σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023, φτάνοντας τις 90.228 ταξινομήσεις επιβατικών (έναντι 82.741 πέρσι).
Ελαφριά πτώση -0,5% κατέγραψαν τον Ιούλιο και οι ταξινομήσεις καινούριων φορτηγών, αντίθετα με τα λεωφορεία που είχαν σημαντική άνοδο +56%.
Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.208 | 12.380 | -1,4% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.019 | 1.024 | -0,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 39 | 25 | +56,0% |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2024 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Μεταβολή
2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά | 90.228 | 82.741 | +9,0% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
6.920 | 6.961 | -0,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 542 | 166 | +226,5% |
Τα B–SUV παραμένουν στην πρώτη θέση των πωλήσεων σε επίπεδο κατηγοριών της αγοράς, με ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα (30,5%) που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους από τον Ιανουάριο, να ανήκουν στο συγκεκριμένο segment. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σουπερμίνι (κατηγορία Β) με ποσοστό 24,9% και στην τρίτη τα C–SUV, με ποσοστό 18,3%. Πιο αναλυτικά:
Segment | Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιαν.- Ιούλιος 2024 | Ιαν.– Ιούλιος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 7,5% | 13,2% | -5,7 | 7,3% | 6,8% | +0,5 |
A-SUV | 3,9% | 3,2% | +0,7 | 4,4% | 2,1% | +2,3 |
(A TOTAL) | (11,4%) | (16,4%) | (-5,0) | (11,7%) | (9,0%) | (+2,7) |
B | 24,2% | 25,9% | -1,8 | 24,9% | 27,8% | -2,8 |
B-SUV | 28,2% | 27,3% | +0,9 | 30,5% | 25,5% | +5,0 |
(B TOTAL) | (52,4%) | (53,3%) | (-0,9) | (55,4%) | (53,3%) | (+2,2) |
C | 6,5% | 6,5% | -0,0 | 6,8% | 8,9% | -2,1 |
C-SUV | 20,8% | 18,4% | +2,4 | 18,3% | 20,9% | -2,6 |
(C TOTAL) | (27,3%) | (24,9%) | (+2,4) | (25,1%) | (29,8%) | (-4,7) |
D | 1,4% | 1,2% | +0,2 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 5,3% | 2,8% | +2,5 | 3,9% | 4,9% | -1,0 |
(D TOTAL) | (6,7%) | (4,0%) | (+2,7) | (5,5%) | (6,2%) | (-0,7) |
E | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,2% | +0,3 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,6%) | (0,3%) | (+0,3) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,3%) | (+0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,2 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 0,7% | +0,3 | 1,2% | 0,6% | +0,6 |
(SUV TOTAL) | (59,0%) | (52,2%) | (+6,9) | (57,8%) | (54,1%) | (+3,7) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Τα υβριδικά αυτοκίνητα και τα επαναφορτιζόμενα BEV/PHEV (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid) κατέγραψαν άνοδο +9,9% και +3,7% αντίστοιχα τον Ιούλιο, αντίθετα με τους υπόλοιπους τύπους καυσίμου που παρουσίασαν μείωση. Μάλιστα, τα υβριδικά πέρασαν σε ταξινομήσεις τα βενζινοκίνητα οχήματα με ποσοστό 40% έναντι 39,7%, για το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος 2024! Συγκεκριμένα:
Ιούλιος 2024 | Ιούλιος 2023 | Δια-φορά | Ιαν.–Ιούλιος 2024 | Ιαν.–Ιούλιος 2023 | Δια-φορά | Μερ. αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘24 |
|
Βενζίνη | 33,9% | 38,3% | -4,4 | 39,7% | 44,1% | -4,3 | 35,3% |
Πετρέλαιο | 6,2% | 13,7% | -7,5 | 8,8% | 14,1% | -5,4 | 12,9% |
Υβριδικά (HEV) | 44,4% | 34,5% | +9,9 | 40,0% | 29,3% | +10,7 | 29,2% |
Επανα-φορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 13,9% | 10,2% | +3,7 | 10,1% | 9,8% | +0,3 | 19,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,0% | 0,4% | -0,3 | 3,2% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,6% | 3,0% | -1,4 | 1,4% | 2,4% | -1,0 |
Σε επίπεδο ΕΕ, τέλος, και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούνιο ως εξής:
Ιούνιος 2024 | Ιούνιος 2023 | Μεταβολή | Ιαν.- Ιούνιος 2024 | Ιαν.- Ιούνιος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 1.089.925 | 1.044.519 | +4,3% | 5.683.843 | 5.438.888 | +4,5% |
ΕΕ 14(2) | 949.967 | 926.500 | +2,5% | 4.955.894 | 4.780.943 | +3,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.131.726 | 1.087.867 | +4,0% | 5.872.675 | 5.639.454 | +4,1% |
Ελλάδα | 14.147 | 13.393 | +5,6% | 78.020 | 70.361 | +10,9% |