Ανοδική παραμένει η αγορά αυτοκινήτου το πρώτο 7-μηνο παρά την μικρή πτώση στις ταξινομήσεις του Ιουλίου

Ελαφριά μείωση -1,4% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιούλιο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Ανοδική παραμένει η αγορά αυτοκινήτου το πρώτο 7-μηνο παρά την μικρή πτώση στις ταξινομήσεις του Ιουλίου

Ελαφριά μείωση -1,4% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιούλιο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Μικρή πτώση -1,4% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών τον Ιούλιο του 2024 συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2023. Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ύστερα την επεξεργασία τους από τον ΣΕΑΑ, τον περασμένο μήνα παραδόθηκαν 12.208 καινούρια επιβατικά ΙΧ έναντι 12.380 πέρσι.

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει παρόλα αυτά να καταγράφει σημαντική άνοδο +9% το πρώτο 7-μηνο του έτους σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023, φτάνοντας τις 90.228 ταξινομήσεις επιβατικών (έναντι 82.741 πέρσι).

Ελαφριά πτώση -0,5% κατέγραψαν τον Ιούλιο και οι ταξινομήσεις καινούριων φορτηγών, αντίθετα με τα λεωφορεία που είχαν σημαντική άνοδο +56%.

 

Ιούλιος 2024 Ιούλιος 2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 12.208 12.380 -1,4%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

1.019 1.024 -0,5%
Καινούργια λεωφορεία 39 25 +56,0%
Ιανουάριος – Ιούλιος 2024 Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά 90.228 82.741 +9,0%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

6.920 6.961 -0,6%
Καινούργια λεωφορεία 542 166 +226,5%

Τα B–SUV παραμένουν στην πρώτη θέση των πωλήσεων σε επίπεδο κατηγοριών της αγοράς, με ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα (30,5%) που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους από τον Ιανουάριο, να ανήκουν στο συγκεκριμένο segment. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σουπερμίνι (κατηγορία Β) με ποσοστό 24,9% και στην τρίτη τα C–SUV, με ποσοστό 18,3%. Πιο αναλυτικά:

Segment Ιούλιος 2024 Ιούλιος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιαν.- Ιούλιος 2024 Ιαν. Ιούλιος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 7,5% 13,2% -5,7 7,3% 6,8% +0,5
A-SUV 3,9% 3,2% +0,7 4,4% 2,1% +2,3
(A TOTAL) (11,4%) (16,4%) (-5,0) (11,7%) (9,0%) (+2,7)
B 24,2% 25,9% -1,8 24,9% 27,8% -2,8
B-SUV 28,2% 27,3% +0,9 30,5% 25,5% +5,0
(B TOTAL) (52,4%) (53,3%) (-0,9) (55,4%) (53,3%) (+2,2)
C 6,5% 6,5% -0,0 6,8% 8,9% -2,1
C-SUV 20,8% 18,4% +2,4 18,3% 20,9% -2,6
(C TOTAL) (27,3%) (24,9%) (+2,4) (25,1%) (29,8%) (-4,7)
D 1,4% 1,2% +0,2 1,6% 1,3% +0,3
D-SUV 5,3% 2,8% +2,5 3,9% 4,9% -1,0
(D TOTAL) (6,7%) (4,0%) (+2,7) (5,5%) (6,2%) (-0,7)
E 0,1% 0,0% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
E-SUV 0,5% 0,2% +0,3 0,4% 0,3% +0,1
(E TOTAL) (0,6%) (0,3%) (+0,3) (0,5%) (0,4%) (+0,1)
F-G 0,2% 0,1% +0,1 0,1% 0,1% -0,0
F-G-SUV 0,3% 0,2% +0,0 0,2% 0,3% -0,0
(F-G TOTAL) (0,4%) (0,3%) (+0,1) (0,4%) (0,4%) (-0,0)
SPORTS 0,2% 0,1% +0,1 0,2% 0,3% -0,2
MPV 0,0% 0,0% -0,0 0,0% 0,1% -0,1
MPV-M/COMBI 1,0% 0,7% +0,3 1,2% 0,6% +0,6
(SUV TOTAL) (59,0%) (52,2%) (+6,9) (57,8%) (54,1%) (+3,7)
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0

Τα υβριδικά αυτοκίνητα και τα επαναφορτιζόμενα BEV/PHEV (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid) κατέγραψαν άνοδο +9,9% και +3,7% αντίστοιχα τον Ιούλιο, αντίθετα με τους υπόλοιπους τύπους καυσίμου που παρουσίασαν μείωση. Μάλιστα, τα υβριδικά πέρασαν σε ταξινομήσεις τα βενζινοκίνητα οχήματα με ποσοστό 40% έναντι 39,7%, για το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος 2024! Συγκεκριμένα:

Ιούλιος 2024 Ιούλιος 2023 Δια-φορά Ιαν.–Ιούλιος 2024 Ιαν.–Ιούλιος 2023 Δια-φορά Μερ. αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Ιουν. ‘24

Βενζίνη 33,9% 38,3% -4,4 39,7% 44,1% -4,3 35,3%
Πετρέλαιο 6,2% 13,7% -7,5 8,8% 14,1% -5,4 12,9%
Υβριδικά (HEV) 44,4% 34,5% +9,9 40,0% 29,3% +10,7 29,2%
Επανα-φορτιζόμενα (BEV-PHEV) 13,9% 10,2% +3,7 10,1% 9,8% +0,3 19,4%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,4% -0,4 0,0% 0,4% -0,3 3,2%
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,6% 3,0% -1,4 1,4% 2,4% -1,0

Σε επίπεδο ΕΕ, τέλος, και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούνιο ως εξής:

Ιούνιος 2024 Ιούνιος 2023 Μεταβολή Ιαν.- Ιούνιος 2024 Ιαν.- Ιούνιος 2023 Μεταβολή
ΕΕ(1) 1.089.925 1.044.519 +4,3% 5.683.843 5.438.888 +4,5%
ΕΕ 14(2) 949.967 926.500 +2,5% 4.955.894 4.780.943 +3,7%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 1.131.726 1.087.867 +4,0% 5.872.675 5.639.454 +4,1%
Ελλάδα 14.147 13.393 +5,6% 78.020 70.361 +10,9%
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!