Επιστροφή της Bentley στη Νήσο του Μαν 100 χρόνια μετά τη νίκη της

Η παλαιότερη Bentley στον κόσμο, η EXP2 επέστρεψε στη Νήσο του Μαν, 100 χρόνια από τότε που συμμετείχε στην ομαδική νίκη της Bentley στο RAC Tourist Trophy του 1922.

Επιστροφή της Bentley στη Νήσο του Μαν 100 χρόνια μετά τη νίκη της

Η παλαιότερη Bentley στον κόσμο, η EXP2 επέστρεψε στη Νήσο του Μαν, 100 χρόνια από τότε που συμμετείχε στην ομαδική νίκη της Bentley στο RAC Tourist Trophy του 1922.

Συνολικά, 78 Bentley επέστρεψαν στο διάσημο νησί για να αποτίσουν φόρο τιμής σε μια από τις πιο διάσημες και απαιτητικές πίστες στον κόσμο, αυτή της Νήσου του Μαν. Όλα τα αυτοκίνητα συγκεντρώθηκαν στον παραλιακό δρόμο Douglas για να σχηματίσουν μια από τις μεγαλύτερες στατικές επιδείξεις 3λιτρων μοντέλων Bentley που έχουν οργανωθεί ποτέ.

Η έκθεση έδωσε στο ευρύ κοινό και στους ιδιοκτήτες την ευκαιρία να θαυμάσουν, την τεράστια ποικιλία αυτοκινήτων που χρονολογούνται πάνω από έναν αιώνα. Η σπάνια συλλογή Bentley είχε εκτιμώμενη αξία που ξεπερνούσε τα 40 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας και είναι απίθανο όλα αυτά τα αυτοκίνητα να βρεθούν ξανά μαζί.

Η παρέλαση των Bentley, συμπεριλαμβανομένης της Sunbeam που κέρδισε τον αγώνα του 1922, παρατάχθηκε στο pit lane για να ξεκινήσει ένα γύρο επίδειξης. Η ημέρα ξεκίνησε όπως και 100 χρόνια νωρίτερα, με δυνατή βροχή και ισχυρούς ανέμους που έκαναν άβολες τις συνθήκες οδήγησης. Ωστόσο, σε αντίθεση με το 1922, τα σύννεφα χάθηκαν και ο καιρός βελτιώθηκε.

Με αστυνομική συνοδεία, η παρέλαση ξεκίνησε το ιστορικό ταξίδι μέσα από τα χωριά, τα βουνά και τα καρό πεζοδρόμια της διάσημης πίστας. Οι θεατές παρακολουθούσαν μερικά από τα πρώτα αυτοκίνητα της Bentley να κάνουν το γύρο του νησιού. Οι ιδιοκτήτες είχαν ταξιδέψει από όλο τον κόσμο: Νέα Ζηλανδία, Αμερική και Ελβετία, σε αναγνώριση της κατάκτησης του ομαδικού τρόπαιου από την Bentley το 1922.

Στις 16 Μαΐου 1921, η Bentley πανηγύρισε την πρώτη της νίκη σε αγώνα στην πίστα Brooklands, στο Whitsun Junior Sprint Handicap στα χέρια του εργοστασιακού οδηγού Frank Clement, με τη δεύτερη Bentley που κατασκευάστηκε ποτέ, την EXP2.

O W.O. Bentley αποφάσισε να συμμετάσχει με τρεις 3λιτρες Bentley στο περίφημο Tourist Trophy στη Νήσο του Μαν, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 22 Ιουνίου 1922. Ο αγώνας ξεκίνησε στις 09:30 και οι Frank Clement (Νο. 3), Douglas Hawkes (Νο. 6) και ο ίδιος ο W.O. Bentley (Νο. 9) αγωνίστηκαν γενναία με τις κρεμ και κόκκινες Bentley τους για 486 χλμ. σε τρομερές καιρικές συνθήκες. Ο Clement τερμάτισε 2ος, ακολουθούμενος από τις άλλες δύο Bentley. Το γεγονός αυτό εξασφάλισε τη συνδυαστική νίκη της ομάδας και απέδειξε τις δυνατότητες της Bentley για τον 24ωρο αγώνα του Le Mans στη Γαλλία.

Η επιτυχία των Bentley συνεχίστηκε και το 1925 ο John Duff κατέκτησε 21 παγκόσμια ρεκόρ με μια 3λιτρη Bentley κατά τη διάρκεια 24 Ωρών του Le Mans. Η αγωνιστική σκυτάλη πέρασε στη συνέχεια στην Bentley 4,5 λίτρων, στις εμβληματικές Blowers και στην κυρίαρχη Speed Six, η οποία κέρδισε το Le Mans δύο φορές το 1929 και το 1930. Αυτές οι νίκες θα εορταστούν με την πρόσφατα ανακοινωθείσα σειρά Speed Six Continuation Series, στα πλαίσια της οποίας θα κατασκευαστούν 12 νέα αυτοκίνητα με στις προδιαγραφές των αγωνιστών του Le Mans.

EXP2: Η παλαιότερη Bentley στον κόσμο

Αφού ίδρυσε την εταιρεία του το 1919, ο W.O. Bentley χρειάστηκε δύο χρόνια για να εξελίξει τον κινητήρα και το πλαίσιο του πρώτου του μοντέλου παραγωγής, το 3-Litre, ένα αυτοκίνητο που παράχθηκε σε 1.622 αντίτυπα μεταξύ 1921 και 1929. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό το πρόγραμμα εξέλιξης είχαν τα Experimentals, ή EXP για συντομία.

Το EXP1 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που φόρεσε το σήμα της Bentley. Το EXP2 ήταν το επόμενο, και ενώ χάθηκαν τα ίχνη του EXP1 (δεν αποκλείεται να είχε αποσυναρμολογηθεί για να δημιουργηθούν άλλες EXP), το EXP2 επιβίωσε για έναν αιώνα και αυτή τη στιγμή είναι η παλαιότερη Bentley που υπάρχει.

Η EXP2 κατασκευάστηκε αρχικά με ένα απλό διθέσιο αμάξωμα, για να εξυπηρετήσει τη λειτουργία της ως δοκιμαστική πλατφόρμα εξέλιξης του εξαιρετικά προηγμένου για την εποχή του κινητήρα και του πλαισίου. Αργότερα ανακατασκευάστηκε με σκούρο κόκκινο αμάξωμα και καπό από αλουμίνιο, από τους κατασκευαστές αμαξωμάτων JH Easter της Chagford Street.

Η EXP2 έκανε το ντεμπούτο της στους αγώνες μόλις εννέα ημέρες πριν από την πρώτη της νίκη. Στα χέρια του Frank Clement, αγωνίστηκε στο Brooklands το Σάββατο, 7 Μαΐου του 1921, αλλά δεν κατάφερε να τερματίσει. Το επόμενο Σαββατοκύριακο όμως, όταν το αυτοκίνητο βγήκε ξανά στην πίστα τη Δευτέρα 16 του μηνός, επέστρεψε νικητήριο, για πρώτη φορά.

Το EXP2 συνέχισε τη διττή καριέρα της, με δοκιμές εξέλιξης και αγώνες για δύο χρόνια, πριν πωληθεί τον Σεπτέμβριο του 1923. Το αυτοκίνητο ανακατασκευάστηκε πλήρως στις αρχικές του προδιαγραφές πριν από περίπου 25 χρόνια και αποτελεί σήμερα ένα από τα σημαντικότερα μέλη της Bentley Heritage Collection.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!