Lamborghini 350 GT: Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της ιταλικής μάρκας

Η Lamborghini κυκλοφόρησε πρόσφατα στο ιστορικό κέντρο της Μπολόνια την 350 GT, το πρώτο μοντέλο που παρήγαγε στην ιστορία της.

Lamborghini 350 GT: Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της ιταλικής μάρκας

Η Lamborghini κυκλοφόρησε πρόσφατα στο ιστορικό κέντρο της Μπολόνια την 350 GT, το πρώτο μοντέλο που παρήγαγε στην ιστορία της.

Για τη Lamborghini, το 2022 είναι η χρονιά του V12, του θρυλικού κινητήρα της, ο οποίος αποτελεί την καρδιά εμβληματικών μοντέλων για σχεδόν 60 χρόνια και αποτελεί ένα από τα θεμέλια του DNA της Lamborghini. Πριν εισέλθει στη φάση του εξηλεκτρισμού το 2023 με την έλευση του πρώτου υβριδικού μοντέλου παραγωγής, η ιταλική μάρκα αποτίει φόρο τιμής στον πιο αξιομνημόνευτο κινητήρα της με μια αναδρομική αναφορά στα αυτοκίνητα που τον διέθεταν.

Η πρώτη Lamborghini που εξήλθε των πυλών του εργοστασίου της Sant’Agata Bolognese το 1964 ήταν η 350 GT, η πρόσφατα βρέθηκε στο ιστορικό κέντρο της Μπολόνια για μια συνάντηση με τον πιο πρόσφατο V12 στην ιστορία της μάρκας, την Aventador Ultimae. Για τη σχεδίαση του κινητήρα της 350 GT, ο Ferruccio Lamborghini επέλεξε έναν εξαιρετικό εξωτερικό σύμβουλο, τον μηχανολόγο Giotto Bizzarrini, γεννημένο στην Quercianella (επαρχία του Λιβόρνο) το 1926, ο οποίος ακόμη και σήμερα θεωρείται ένας από τους καλύτερους σχεδιαστές κινητήρων που έζησαν ποτέ.

Ο Bizzarrini ήταν μεγάλος οπαδός των αγώνων και ονειρευόταν να κατασκευάσει έναν κινητήρα για τη Formula 1. Η συμφωνία με τη Lamborghini ήταν απλή και δημιούργησε τη βάση για κάτι απολύτως εξαιρετικό: V12, κυβισμός 3,5 λίτρων και πολλή ιπποδύναμη: τουλάχιστον 350 ίππους. Ως κίνητρο για τον Bizzarrini, η Lamborghini συμπεριέλαβε στο συμβόλαιο ένα μπόνους για κάθε 10 επιπλέον ίππους.

Όταν ο κινητήρας λειτούργησε για πρώτη φορά στον πάγκο δοκιμών τον Ιούλιο του 1963, οι ενδείξεις ήταν θεαματικές, με 360 ίππους στις 9.000 στροφές ανά λεπτό. Ο Ferruccio Lamborghini πλήρωσε όσα όφειλε, συμπεριλαμβανομένου του μπόνους για την επιπλέον ιπποδύναμη, αλλά συνειδητοποίησε ότι είχε ένα πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, ο Bizzarrini είχε σχεδιάσει έναν κινητήρα της Formula 1 που ήταν ακατάλληλος για χρήση σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Τότε ήταν ο Paolo Stanzani, ένας από τους πιο καταξιωμένους μηχανολόγους στην ιστορία της Lamborghini, στον οποίο ανατέθηκε η αποστολή «εκπολιτισμού» του V12. Το έργο του, αν και ικανό να διατηρήσει τις εξαιρετικές επιδόσεις του κινητήρα και να τον κάνει ευχάριστο ακόμα και στις μεσαίες και χαμηλές στροφές, δεν άλλαξε τις βασικές τεχνικές προδιαγραφές.

Η μέγιστη απόδοση 280 ίππων στις 6.500 στρ./λ., ήταν αρκετή για να επιτρέπει στην 350 GT, το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Lamborghini που έκανε το ντεμπούτο του το 1964, να αναπτύσσει τελική ταχύτητα άνω των 250 χλμ./ώρα. Η ίδια μονάδα, με ελάχιστες μόνο τροποποιήσεις, θα παρέμενε στην παραγωγή μέχρι τη δεκαετία του 1990, αυξάνοντας τον κυβισμό της στα 7 λίτρα με ισχύ πάνω από 500 ίππους, πριν λάβει στη συνέχεια πιο ουσιαστικές δομικές αναβαθμίσεις.

Μεταξύ αστέρων

Η πρώτη 350 GT παραδόθηκε στον ντράμερ Giampiero Giusti, με καταγωγή από το Λιβόρνο, ο οποίος βρισκόταν στο απόγειο της επιτυχίας του με το συγκρότημα «I 5 di Lucca», το οποίο αργότερα έγινε το «Quartetto di Lucca», που θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα Jazz σύνολα της Ιταλίας. Το γκρουπ, που δημιουργήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1950, ξεχώρισε όχι μόνο για τα Jazz διαπιστευτήριά του αλλά και για το pop μουσικό του πνεύμα, το οποίο οδήγησε στη συμμετοχή του στο μουσικό φεστιβάλ του Sanremo, στην ηχογράφηση διασκευών τραγουδιών των Beach Boys και του Bruno Martino και στη συνεργασία του με τον Enzo Jannacci.

Αυτό σηματοδότησε την αρχή μιας στενής σχέσης μεταξύ της Lamborghini και του κόσμου του θεάματος, κατά την οποία πολλοί ηθοποιοί και μουσικοί καλλιτέχνες έγιναν παθιασμένοι πελάτες της εταιρείας. Το ίδιο αυτοκίνητο, σήμερα η παλαιότερη Lamborghini παραγωγής που υπάρχει, τέλεια ανακαινισμένο και πιστοποιημένο από την Polo Storico, κέρδισε το βραβείο Best in Show στον διαγωνισμό Lamborghini & Design που πραγματοποιήθηκε στην Τεργέστη και διοργανώθηκε το 2019 από την Lamborghini Polo Storico.

Ο Paul McCartney, ένας πραγματικός ζωντανός θρύλος τόσο ως μπασίστας και τραγουδιστής των Beatles όσο και ως σόλο καλλιτέχνης, είναι πιστός πελάτης της Lamborghini εδώ και πολλά χρόνια, με αρκετά αυτοκίνητα διαφορετικών μοντέλων στη συλλογή του. Η κόκκινη 400 GT του 1968 (με αριθμό πλαισίου #1141), ήταν το αυτοκίνητο που εμφανίστηκε στο βίντεο που γυρίστηκε στις 30 Ιανουαρίου 1969 με αφορμή την περίφημη τελευταία συναυλία του συγκροτήματος στην οροφή του κτιρίου τους στην 3 Savile Row στο Λονδίνο, καθώς και σε πολλά ντοκιμαντέρ των Beatles. Ο McCartney διατήρησε το 400 GT για 10 χρόνια.

Η 350 GT είχε πρωταγωνιστικό κινηματογραφικό ρόλο στην ταινία της Columbia Pictures «Kill Me Quick, I’m Cold» του 1967 σε σκηνοθεσία Francesco Maselli, όπου χρησιμοποιήθηκε ως μέσο μεταφοράς για το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, τη διάσημη Monica Vitti και τον Jean Sorel.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!