EDR: Τι είναι το «μαύρο κουτί» που έχουν υποχρεωτικά όλα τα νέα αυτοκίνητα

Από τον Ιούλιο του 2022 όλα τα νέα μοντέλα που λανσάρονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξοπλίζονται υποχρεωτικά με σύστημα καταγραφής δεδομένων συμβάντων “EDR”.

Processed with VSCO with hb1 preset

EDR: Τι είναι το «μαύρο κουτί» που έχουν υποχρεωτικά όλα τα νέα αυτοκίνητα

Από τον Ιούλιο του 2022 όλα τα νέα μοντέλα που λανσάρονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξοπλίζονται υποχρεωτικά με σύστημα καταγραφής δεδομένων συμβάντων “EDR”.

Από τον Ιούλιο του 2022, το σύστημα καταγραφής δεδομένων EDR είναι υποχρεωτικό για την έγκριση τύπου κάθε νέου τύπου επιβατικού αυτοκινήτου και ημιφορτηγού που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτό σημαίνει πως σύστημα EDR πρέπει να έχει κάθε εντελώς νέο μοντέλο που λανσάρεται στην ευρωπαϊκή αγορά από το καλοκαίρι του 2022 και μετά, αλλά όχι τα καινούρια αυτοκίνητα που είχαν ήδη λάβει έγκριση τύπου μέχρι εκείνη την ημερομηνία και πωλούνται ακόμη και σήμερα. Ωστόσο, από τις 7 Ιουλίου του 2024 θα είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση EDR σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ.

Σκοπός του EDR είναι η συγκέντρωση ακριβέστερων και εμπεριστατωμένων δεδομένων σχετικών με ατυχήματα, τα οποία θα επιτρέπουν στα κράτη μέλη της ΕΕ να διενεργούν αναλύσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Τι είναι το EDR

Το σύστημα καταγραφής δεδομένων συμβάντων EDR (Electronic Data Recorder) είναι ουσιαστικά ένα «μαύρο κουτί», σαν αυτό δηλαδή που διαθέτουν τα αεροσκάφη – το οποίο παρεμπιπτόντως δεν είναι μαύρου χρώματος, αλλά πορτοκαλί. Σκοπό έχει την καταγραφή και την αποθήκευση δεδομένων οδήγησης σε περίπτωση σύγκρουσης, όπως η ταχύτητα, η δύναμη πέδησης (φρεναρίσματος), το άνοιγμα των αερόσακων, καθώς και η κατάσταση και η λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας.

Το σύστημα λειτουργεί αυτόματα και καταγράφει πληροφορίες που σχετίζονται με το ατύχημα: λίγο πριν, κατά τη διάρκεια και αμέσως μετά τη σύγκρουση. Καταγράφει δηλαδή δεδομένα της οδήγησης και της λειτουργίας του οχήματος, χωρίς ήχο, βίντεο, στοιχεία κυκλοφορίας και ιδιοκτησίας του οχήματος ή προσωπικά δεδομένα οδηγού κι επιβατών.

Τα δεδομένα που συλλέγει το EDR είναι ανώνυμα και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την έρευνα και την ανάλυση ατυχημάτων. Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν σήμερα, τα δεδομένα αυτά δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε δικαστικές διαμάχες που αφορούν την υπαιτιότητα ή όχι ενός οδηγού σε ένα ατύχημα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!