Πώς θα ξεκινήσουμε τον κινητήρα όταν ένα αυτοκίνητο έχει μείνει από μπαταρία

Όταν η μπαταρία αδειάσει υπάρχουν τρόποι να εκκινήσουμε τον κινητήρα, αλλά πρέπει γνωρίζουμε τη διαδικασία.

Πώς θα ξεκινήσουμε τον κινητήρα όταν ένα αυτοκίνητο έχει μείνει από μπαταρία

Όταν η μπαταρία αδειάσει υπάρχουν τρόποι να εκκινήσουμε τον κινητήρα, αλλά πρέπει γνωρίζουμε τη διαδικασία.

Το χειμώνα είναι πιο πιθανό να μείνει από μπαταρία του αυτοκίνητο μας λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, ειδικά μετά από ένα διάστημα ακινησίας. Αυτός ο κρότος στο γύρισμα του κλειδιού είναι κάτι που οι περισσότεροι έχουμε ακούσει. Εάν ο κινητήρας δεν μπορεί να ξεκινήσει επειδή άδειασε η μπαταρία, πρέπει ή να καλέσουμε οδική βοήθεια, να βρούμε άλλο τρόπο μετακίνησης ή ζητήσουμε βοήθεια από κάποιον φίλο ή γείτονα για να βάλουμε μπροστά με καλώδια ή σπρώχνοντας.

 

Εκκίνηση με καλώδια;

Η εκκίνηση αυτή απαιτεί μια πηγή ισχύος που συνήθως είναι η μπαταρία ενός άλλου οχήματος ή ένα  φορητό τροφοδοτικό. Αν όμως το πρόβλημα συνεχίσει, τότε πρέπει να πάμε σε κάποιο συνεργείο για να μετρήσει τη μπαταρία και να μας πει αν χρειαζόμαστε μια καινούρια.

Για αυτή τη διαδικασία χρειαζόμαστε άλλο ένα αυτοκίνητο με καλή μπαταρία και ένα σετ ειδικά  καλώδια, που είναι φθηνά και τα βρίσκουμε ακόμα και σε σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για δυο χοντρά καλώδια, ένα κόκκινο και ένα μαύρο, που σε κάθε άκρη έχουν ένα μεγάλο μεταλλικό μανταλάκι. Το  κόκκινο έχει το σύμβολο «+» και πρέπει συνδέεται στους θετικούς πόλους των δύο μπαταριών και το μαύρο με το σύμβολο «–» συνδέεται στον αρνητικό πόλο ή στη γείωση.

Η διαδικασία έιναι η εξής:

Βρίσκουμε τη θέση της μπαταρίας και στα δύο αυτοκίνητα. Συνήθως βρίσκεται κάτω από το καπό, όμως σε ορισμένα αυτοκίνητα μπορεί να είναι κάτω από τα πίσω καθίσματα ή στο πορτμπαγκάζ. Εάν δεν είμαστε σίγουροι μπορούμε να συμβουλευτούμε το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου. Φέρνουμε το όχημα που λειτουργεί κοντά στο άλλο με τρόπο που οι δύο μπαταρίες να βρίσκονται όσο πιο κοντά γίνεται.

Με τους δύο κινητήρες εκτός λειτουργίας ανοίγουμε τυχόν καλύμματα και ελέγχουμε ότι τα καλώδια είναι στη θέση τους και δεν υπάρχουν διαρροές υγρών. Εάν παρατηρήσουμε ζημιά ή διαρροή καλούμε την οδική βοήθεια και δεν συνεχίζουμε τη διαδικασία.

Συνδέουμε το κόκκινο καλώδιο στο θετικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου που λειτουργεί και το άλλο άκρο στον θετικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου που δεν παίρνει μπροστά. Στη συνέχεια, συνδέουμε το μαύρο καλώδιο στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας που λειτουργεί και το άλλο άκρο στη  γείωση του αυτοκινήτου με την άδεια μπαταρία. Στο εγχειρίδιό αναφέρεται ποιο μπορεί να έιναι αυτό.

Σε αυτό το σημείο αφήνουμε για λίγα λεπτά της τάσεις της μπαταρίας να εξισωθούν και βάζουμε σε λειτουργία το αυτοκίνητο με την καλή μπαταρία. Αφήνουμε να λειτουργήσει για λίγα λεπτά και μετά

Δοκιμάζουμε να ξεκινήσουμε το κινητήρα του άλλου αυτοκινήτου. Αν δεν λειτουργήσει, ελέγχουμε τις συνδέσεις και δοκιμάζουμε ξανά. Εάν ξεκινήσει, αφήνουμε τον κινητήρα να λειτουργήσει για λίγα λεπτά ακόμα ώστε να γεμίσει.

Αποσυνδέουμε τα καλώδια με την ακόλουθη σειρά, προσέχοντας να μην ακουμπήσουμε τα μεταλλικά μανταλάκια μεταξύ τους, πάνω μας ή σε ρούχα και κοσμήματα:

Μαύρο (αρνητικό) καλώδιο από τη γείωσης

Μαύρο (αρνητικό) καλώδιο από την καλή μπαταρία

Κόκκινο (θετικό) καλώδιο από την άδεια μπαταρία

Κόκκινο (θετικό) καλώδιο από την καλή μπαταρία

 

Πώς βάζουμε μπροστά σπρώχνοντας

Με τη βοήθεια μερικών ανθρώπων μπορούμε να ξεκινήσουμε τον κινητήρα ενός αυτοκινήτου με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, σπρώχνοντάς το. Αλλά πώς ακριβώς γίνεται αυτό;

Πρέπει να υπάρχει χώρος εμπρός από το αυτοκίνητο για να το σπρώξουμε με ασφάλεια, χωρίς να κινδυνέψουμε εμείς ή άλλοι χρήστες του δρόμου.

Καθόμαστε στη θέση του οδηγού και, με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο, επιλέγουμε τη δεύτερη ταχύτητα και κρατάμε τον συμπλέκτη πατημένο.

Γυρίζουμε το κλειδί στη μίζα μέχρι να ανάψει η πράσινη ή πορτοκαλί λυχνία ανάφλεξης.

Ελέγχουμε ότι ο δρόμος είναι ελεύθερος, κατεβάζουμε το χειρόφρενο, αφήνουμε το φρένο και ζητάμε να μας σπρώξουν το αυτοκίνητο από το πίσω μέρος.

Όταν η ταχύτητα φτάσει περίπου στα Περίπου στα 8 χλμ./ώρα αφήνουμε απότομα τον συμπλέκτη και ο κινητήρας αρχίζει να λειτουργεί. Δεν σβήνουμε τον κινητήρα για τουλάχιστον 10 λεπτά.

Σε αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δεν μπορεί να γίνει μια αντίστοιχη διαδικασία.

 

Πώς χρησιμοποιούμε ένα φορητό τροφοδοτικό

Τα φορητά τροφοδοτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή ενέργειας σε μια άδεια μπαταρία και να αποθηκευτούν στο σπίτι. Όπως και με τα καλώδια, το τροφοδοτικό έχει δύο μανταλάκια για να συνδεθεί με την μπαταρία του αυτοκινήτου, όμως αντί να συνδεθεί με άλλο αυτοκίνητο, παρέχει αυτόνομα την ισχύ που απαιτείται. Έτσι είναι μια καλή λύση εάν δεν μπορούμε να βρούμε ένα δεύτερο όχημα. Πριν το χρησιμοποιήσουμε πρέπει να το έχουμε φορτίσει σε μια πρίζα.

Η διαδικασία είναι απλή. Το βάζουμε κοντά στην άδεια μπαταρία του αυτοκινήτου και τοποθετούμε το κόκκινο καλώδιο στον θετικό πόλο της μπαταρίας και το μαύρο στον αρνητικό.

Ξεκινούμε τον κινητήρα και, στη συνέχεια, αποσυνδέουμε το τροφοδοτικό αφαιρώντας πρώτα το μαύρο και μετά το κόκκινο καλώδιο. Στο σημείο αυτό πρέπει να αφήσουμε τον κινητήρα να λειτουργήσει για λίγα λεπτά ώστε να φορτιστεί η μπαταρία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!