Σημεία των καιρών…

«Είναι οι ψηφιακές πωλήσεις το μέλλον της αγοράς αυτοκινήτου;»

Σημεία των καιρών…

«Είναι οι ψηφιακές πωλήσεις το μέλλον της αγοράς αυτοκινήτου;»

Βαγγέλης Κιούσης

Το επίκαιρο ερώτημα απασχολεί ολοένα και συχνότερα πλέον όχι μόνο τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και Κοινωνιολόγους οι οποίοι καλούνται να «μαντέψουν» αν η έξαρση των ηλεκτρονικών αγορών -και- αυτοκινήτων σχετίζεται περισσότερο με την πανδημία Covid-19 και λιγότερο με την αυτονόητη εξέλιξη καταναλωτικών συμπεριφορών.

Η απάντηση στο ερώτημα δεν είναι μονοσήμαντη. Οι επαγγελματίες του κλάδου παραδέχονται ότι οι ψηφιακές αγορές επιταχύνθηκαν λόγω της υγειονομικής κρίσης, φαινόμενο που τους ανάγκασε να επιταχύνουν με την σειρά τους την ανάπτυξη διαδικτυακών εργαλείων πωλήσεων ακόμα και σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου ο ψηφιακός μετασχηματισμός κινείται με ρυθμούς υποδεέστερους άλλων χωρών.

Τα παραδείγματα ωστόσο των ηλεκτρονικών εφαρμογών πωλήσεων που έθεσαν σε λειτουργία το 2020 πρωταγωνιστές της ελληνικής αγοράς όπως η Toyota ή ο όμιλος Kosmocar (VW, Audi, Skoda) απέδειξαν ότι οι αλλαγές δεν θα είναι εφήμερες.

Τα φυσικά σημεία πώλησης θα εξακολουθήσουν κατά τους ειδικούς να αποτελούν ένα πολύ κρίσιμο βήμα για την επίτευξη του στόχου κάθε δυνητικού αγοραστή αυτοκινήτου καθώς, ανάλογα με το προφίλ κάθε αγοράς, παράγοντες όπως οι ανταλλαγές ή η παροχή εκπτώσεων μπορούν να αποδειχθούν καθοριστικοί για την ολοκλήρωση ή μη μιας συμφωνίας.

Αρκετοί επίσης υποστηρίζουν πως ανεξαρτήτως συνθηκών η επιλογή και η αγορά ενός αυτοκινήτου ήταν και θα παραμείνει μια πολύ συναισθηματική απόφαση που δεν μοιάζει με οποιαδήποτε άλλη αφορά ένα «κινητό αντικείμενο».

Κοινωνιολόγοι -αλλά όχι μόνο αυτοί- θεωρούν ότι ο φόβος που κρατά τους υποψήφιους αγοραστές πίσω από τις οθόνες των υπολογιστών τους, μακριά από τις εκθέσεις αυτοκινήτων θα μετατραπεί την επομένη της εύρεσης μιας αξιόπιστης λύσης/θεραπείας για την Covid-19 σε δίψα για επικοινωνία και νέες εμπειρίες πίσω από το τιμόνι του μοντέλου που ενδιαφέρει καθέναν από εμάς.

Είναι άλλωστε κοινώς αποδεκτό ότι πέρα από έξυπνες ή εξυπνότερες διαδικτυακές εφαρμογές, αυτό που θα μετρά πάντοτε σε ένα πολύ κρίσιμο ποσοστό είναι η αλληλεπίδραση των ενδιαφερομένων όχι μόνο με τους συμβούλους πωλήσεων αλλά κυρίως με το ίδιο το προϊόν/αυτοκίνητο που δημιουργεί προσδοκίες, εκπληρώνει όνειρα και εμπνέει εκείνους που δεν επιλέγουν απλώς ένα προσωπικό μέσο μετακίνησης αλλά «ταυτίζονται» με την ιστορία, την αισθητική ή την τεχνολογία του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!