Citroen C5 X: Η νέα ναυαρχίδα των Γάλλων απέναντι στα sedan

Το νέο μοντέλο της Citroen αναλαμβάνει να «παντρέψει» τα πλεονεκτήματα μίας berlina και ενός station, σε ένα crossover αμάξωμα

Citroen C5 X: Η νέα ναυαρχίδα των Γάλλων απέναντι στα sedan

Το νέο μοντέλο της Citroen αναλαμβάνει να «παντρέψει» τα πλεονεκτήματα μίας berlina και ενός station, σε ένα crossover αμάξωμα

Η ανανέωση της Citroen συνεχίζεται με το λανσάρισμα της νέας της ναυαρχίδας. Το C5 X τοποθετείται απευθείας στην κορυφή της γκάμας και όχι μόνο από πλευράς διαστάσεων. Η σχεδίαση, τα υλικά στην καμπίνα των επιβατών, οι τεχνολογίες άνεσης και υποβοήθησης του οδηγού, μαρτυρούν ότι έχουμε μπροστά μας ό,τι ποιοτικότερο έχει δημιουργήσει η γαλλική μάρκα τα τελευταία χρόνια.

Με μήκος στα 4,8 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,78 μέτρα, το C5 X τοποθετείται στην καρδιά της μεσαίας κατηγορίας. Θα κυκλοφορήσει με κινητήρες βενζίνης και ως plug-in υβριδικό, ενώ στην ελληνική αγορά αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Το νέο Citroen αποτελεί μία εναλλακτική πρόταση στο D-segment, προτάσσοντας την περιπετειώδη πλευρά ενός crossover απέναντι στη συμβατική μορφή ενός sedan ή ενός station wagon. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, χάρη και στους τροχούς μεγάλης διαμέτρου 720 χιλ. και τα ελαστικά 19΄΄, προσφέρει υψηλή θέση οδήγησης, κάτι που εκτιμούν όσοι οδηγούν ένα SUV. Με ευρύχωρο εσωτερικό, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες, και μεγάλο χώρο αποσκευών 545 λίτρων, δεν υπολείπεται στον τομέα της πρακτικότητας απέναντι σε ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Η γαλλική μάρκα συνεχίζει να επενδύει στην άνεση που παρέχουν τα μοντέλα της σε οδηγό και επιβάτες, παρουσιάζοντας στο C5 X την εξέλιξη του προγράμματος Citroen Advanced Comfort. Η νέα ενεργή ανάρτηση στην υβριδική έκδοση με τις τρεις θέσεις λειτουργίας, βελτιώνει την αποτελεσματικότητα των Progressive Hydraulic Cushions, της πατέντας της Citroen που αποσβαίνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Λεκτικά και – κυρίως – σχεδιαστικά, το C5 X εμπνέεται από το CXperience Concept, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2016. Η νέα φωτεινή υπογραφή σε σχήμα V (ορατή τόσο υπό το φως του ήλιου όσο και τη νύχτα) που έκανε πρεμιέρα στο νέο C4 C-Cross, κάνει και εδώ την εμφάνισή της, με προβολείς LED σε όλη την γκάμα του μοντέλου.

Κύρια χαρακτηριστικά του αμαξώματος είναι το μακρύ καπό, με ρευστές και αεροδυναμικές γραμμές, οι μυώδεις ώμοι, η coupe σιλουέτα και η μεγάλη – ηλεκτρικά ανοιγόμενη – πόρτα του χώρου αποσκευών με τη διπλή αεροτομή. Η δυναμισμός του εξωτερικού δίνει τη θέση του στην άνεση και την ευρυχωρία, στην καμπίνα των επιβατών. Τα υλικά που έχουν επιλεγεί, η συναρμογή τους και οι λεπτομέρειες επιχειρούν να συνδυάσουν την κομψότητα με την άνεση. Τα καθίσματα Advanced Comfort με τις επενδύσεις και τον πλούσιο αφρό στο εσωτερικό τους, υπόσχονται ξεκούραστες μετακινήσεις ακόμη και μετά από αρκετές ώρες. Ο οδηγός περιβάλλεται από ένα… ψηφιακό περιβάλλον, με μεγάλο πίνακα οργάνων, Head Up Display και την οθόνη αφής 12 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και την ασύρματη διασύνδεση του smartphone.

Η Citroen εγκαταλείπει τους diesel κινητήρες στην περίπτωση του C5 X, επιλέγοντας τα γνωστά σύνολα βενζίνης και την plug-in υβριδική τεχνολογία στην περίπτωση της έκδοσης e-Comfort. Με συνδυαστική ισχύ 225 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 50 χλμ, είναι αποτελεσματικό τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις στις πόλεις όσο και στα ταξίδια στον ανοικτό δρόμο.

Μέσω ραντάρ, καμερών και αισθητήρων, το C5 X «διαβάζει» συνεχώς το δρόμο και ενημερώνει αυτόματα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ξεχωρίζει η ημι-αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, με το Highway Driver Assist που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και το Lane Keeping Assist. Ο οδηγός υπό προϋποθέσεις δε χρειάζεται να ελέγχει την ταχύτητα ή την τροχιά του οχήματος. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το Rear Cross Traffic Alert, το οποίο εντοπίζει τυχόν κίνδυνο κατά τη διάρκεια της οπισθοπορείας, το Top 360ο Vision, το οποίο διευκολύνει τους ελιγμούς προβάλλοντας το εξωτερικό περιβάλλον στο tablet με οθόνη αφής και το Proximity Hands- Free που δίνει πρόσβαση και εκκίνηση του κινητήρα χωρίς να κάνει ο οδηγός κάποια ενέργεια και κλειδώνει και ξεκλειδώνει αυτόματα τις πόρτες, όταν ο οδηγός πλησιάζει ή φεύγει από το όχημα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!