Αν η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, τότε το ηλεκτρικό Ioniq 5 θα κατακτήσει τις καρδιές των Ευρωπαίων. Το μηδενικών ρύπων crossover της Hyundai με τη δυναμική σχεδίαση μαγνήτισε το κοινό κατά τη διαδικτυακή παρουσίασή του.
Περισσότεροι από 236.000 άτομα εκδήλωσαν το ενδιαφέρον για το μήκους 4,63 μέτρων μοντέλο, ενώ η διαδικασία προ-παραγγελίας για τα πρώτα 3.000 αυτοκίνητα της περιορισμένης παραγωγής έκδοσης Project 45 ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις ένα 24ωρο! Μάλιστα η ζήτηση έφθασε τις 9.000 αιτήσεις. Η έκδοση Project 45 έχει κορυφαίο εξοπλισμό, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ηλιακή οροφή και ζάντες αλουμινίου 20”.
Οι πρώτες παραδόσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ενώ το Ioniq 5 θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα το φθινόπωρο.
Το Ioniq 5 είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί αποκλειστικά ως BEV (αμιγώς ηλεκτρικό), ενώ διακρίνεται όχι μόνο για το μυώδες αμάξωμα και τα εντυπωσιακά φωτιστικά του σώματα, αλλά και για μία σειρά τεχνολογιών και καινοτομιών. Βασίζεται στην νέα πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform) του Hyundai Motor Group, η οποία έχει ως κύριο χαρακτηριστικό το αυξημένο μεταξόνιο που αγγίζει τα 3.000mm.
Διατίθεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας – χωρητικότητας 58 και 72,6 kWh – και τέσσερις εκδόσεις ισχύος: 170, 217, 235 και 306 ίππων. Η μέγιστη αυτονομία των 480 km στον κύκλο WLTP επιτυγχάνεται στο συνδυασμό της μεγάλης μπαταρίας με το μοτέρ των 217 ίππων στον πίσω άξονα. Οι δύο τετρακίνητες εκδόσεις έχουν από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Η ισχυρότερη με τους 306 ίππους χρειάζεται μόλις 5,2 δλ. για την επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ/ώρα, ενώ σε όλες η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ/ώρα.
Hyundai Staria: Ένα πολυτελές van που έρχεται από το… διάστημα
Σε ταχυφορτιστή 350 kW, το Ioniq 5 θα χρειάζεται να παραμείνει συνδεδεμένο επί μόλις 18 λεπτά για να φθάσει η μπαταρία του από το 10% στο 80%, ενώ μέσα ένα πεντάλεπτο η αυτονομία του θα έχει αυξηθεί κατά 100 km. Επιπλέον, η λειτουργία V2L (Vehicle to Load) επιτρέπει στο Ioniq 5 να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια σε υποδομές, να φορτίζει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο ή εξοπλισμό κάμπινγκ.
Το εσωτερικό ξεχωρίζει για το ψηφιακό του ταμπλό με τις δύο οθόνες 12 ιντσών (μία ως πίνακας οργάνων και μία για το σύστημα infotainment), αλλά και για την απλότητά του. Στην καμπίνα επιβατών (το ‘Living Space’ όπως το ονομάζει η Hyundai) συναντάμε την Universal Island, μία συρόμενη κατά 140 χιλ. κεντρική κονσόλα, το επίπεδο πάτωμα (κάτω από το οποία βρίσκεται η μπαταρία) και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, τα οποία έχουν πλήρη ανάκλιση για στιγμές χαλάρωσης. Αρκετά από τα σημεία επαφής των επιβατών στο σαλόνι προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως πλαστικά μπουκάλια ή νήματα από φυσικό μαλλί.