F1-GP Άμπου Ντάμπι: Φινάλε με νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε μία ακόμη νίκη για να ολοκληρώσει την πιο επιτυχημένη σεζόν οποιουδήποτε οδηγού στη ιστορία της Formula 1, με τους Charles Leclerc και George Russell στο βάθρο και τη Mercedes 2η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

F1-GP Άμπου Ντάμπι: Φινάλε με νίκη του Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε μία ακόμη νίκη για να ολοκληρώσει την πιο επιτυχημένη σεζόν οποιουδήποτε οδηγού στη ιστορία της Formula 1, με τους Charles Leclerc και George Russell στο βάθρο και τη Mercedes 2η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε την πιο κυριαρχική σεζόν στην ιστορία της Formula 1 με 19 νίκες σε 22 Grand Prix, έχοντας συμπληρώσει περισσότερους από 1.000 γύρους επικεφαλής. Ο νικητής του GP Άμπου Ντάμπι, που αποτέλεσε το φινάλε τη φετινής σεζόν, δέχθηκε λίγη πίεση στις πρώτες στροφές, αλλά από εκεί και πέρα, είχε τον απόλυτο έλεγχο του αγώνα. Ο Charles Leclerc πήρε τη δεύτερη θέση αν και στο τέλος την είχε παραχωρήσει στο Sergio Perez, για να επιτρέψει στο Μεξικανό να αναπτύξει διαφορά 5 δλ. από τον George Russell, καθώς είχε δεχθεί ποινή 5 δλ.

Ο Leclerc το έκανε αυτό προσπαθώντας να εξασφαλίσει τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για τη Ferrari. Ωστόσο, το «κόλπο» δεν πέτυχε. Ο Russell περίμενε ότι ο Leclerc θα τον καθυστερούσε για να εξασφαλίσει τη διαφορά του Perez, αλλά ο Μονεγάσκος δεν το έκανε και έπαιξε καθαρά. Ο Leclerc προσπάθησε να περάσει το Verstappen στην εκκίνηση, αλλά δεν επέμεινε, για να μη χάσει χρόνο, και στη συνέχεια έκανε έναν πολύ καλό και σταθερό αγώνα, με σωστή στρατηγική, για να πάρει τη 2η θέση, η οποία όμως δεν κατάφερε να του εξασφαλίσει την 4η θέση στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών από τον Alonso.

O George Russell έδωσε μάχη με τις McLaren, την οποία κέρδισε και κατάφερε να ανέβει στο βάθρο για μόλις δεύτερη φορά φέτος, παρότι δεν αισθανόταν καλά και δήλωσε ότι έβηχε σε κάθε γύρο. Εντέλει, χάρη στο δικό του αποτέλεσμα, η Mercedes εξασφάλισε τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για μόλις τρεις βαθμούς. Αξίζει να αναφερθεί ότι η φετινή χρονιά ήταν η πρώτη στην ιστορία της Formula 1 από το 1952 που δεν ακούστηκε ο αγγλικός εθνικός ύμνος (για οδηγό ή κατασκευαστή) στο βάθρο.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Άμπου Ντάμπι

Ο Sergio Perez βρέθηκε στην 4η θέση, καθώς είχε δεχθεί ποινή 5 δλ. επειδή οι αγωνοδίκες έκριναν ότι είχε προκαλέσει σύγκρουση με το Lando Norris, στη μάχη μεταξύ τους. Αυτή η ποινή έσωσε ουσιαστικά την 3η θέση του Russell και τη 2η θέση της Mercedes στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. H ανάκαμψη του Perez ήταν πολύ καλή, αλλά η σύγκρουση, την οποία θα μπορούσε να έχει αποφύγει, του κόστισε το βάθρο. Επίσης, ο Perez κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών για επικριτικά σχόλια που έκανε στον ασύρματο για τους αγωνοδίκες.

Οι δύο McLaren τερμάτισαν πίσω στην 5η και 6η θέση, με το Lando Norris εμπρός από τον Oscar Piastri, αν και το μονοθέσιο δεν είχε το ρυθμό που θα ήθελε η βρετανική ομάδα. Ο Norris είχε περάσει το Russell στην εκκίνηση, αλλά έχασε την 3η θέση από το συμπατριώτη του έπειτα από ένα αργό πρώτο pit stop. Στη βαθμολογία οδηγών, ο Βρετανός βρέθηκε εντέλει στην 6η θέση. Τη μάχη για την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών κέρδισε ο Fernando Alonso, ο οποίος τερμάτισε τον αγώνα στην 7η θέση, έχοντας διεξάγει μία ωραία μάχη με το Hamilton. Ο Ισπανός ισοβάθμησε με το Leclerc στους 206 βαθμούς, αλλά πήρε την 4η θέση στο Πρωτάθλημα, έχοντας τερματίσει περισσότερους αγώνες στη 2η θέση.

Οδηγό του αγώνα ανακήρυξαν οι θεατές το Yuki Tsunoda, ο οποίος ακολούθησε στρατηγική ενός pit stop και είδε την καρό σημαία στην 8η θέση, έπειτα από μία μάχη του τελευταίου γύρου με το Lewis Hamilton. Ο Βρετανός 7 φορές Πρωταθλητής ήταν πιθανότατα χαρούμενος που τελείωσε η χρονιά. Στον αγώνα, ο Hamilton τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή του επάνω στην Alpine του Pierre Gasly, αλλά πάλεψε μέχρι τον τελευταίο γύρο, όπου κατάφερε να περάσει τον Tsunoda, πριν βιώσει ένα μεγάλο γλίστρημα στη στροφή 9, που τον έκανε να χάσει ξανά τη θέση  από τον Ιάπωνα, για να τερματίσει 9ος.

Παρά την πολύ καλή εμφάνιση του Tsunoda, η AlphaTauri δεν κατάφερε να αποσπάσει την 7η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών από τη Williams. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Lance Stroll με αντίθετη στρατηγική (σκληρή-σκληρή-μέση γόμα), έχοντας εκκινήσει από τη 13η θέση. Μόλις εκτός δεκάδας είδε την καρό σημαία ο Daniel Ricciardo, εμπρός από τις δύο Alpine, και τον Alex Albon.

Χρονικό αγώνα

Μόνο οι Stroll (13ος), Sainz (16ος) και Bottas (18ος), επέλεξαν τη σκληρή γόμα έναντι της μέσης για την εκκίνηση. Ο Leclerc έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον poleman Verstappen, αλλά αναγκάστηκε να υποχωρήσει από την εσωτερική (εκτός αγωνιστικής γραμμής), στην πρώτη στροφή. Ο Μονεγάσκος κατάφερε να πάρει το slipstream στην ευθεία έως την 6η στροφή και πήρε την εσωτερική, αλλά δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το προσπέρασμα.

Ο Norris κατάφερε να περάσει το Russell στις πρώτες στροφές για να πάρει την 4η θέση, ενώ σε μάχη για την 9η θέση βρέθηκαν οι Hamilton και Perez, με το Βρετανό επικρατεί, έχοντας όμως βγει εκτός πίστας στην 1η στροφή. Στον 3ο γύρο o Perez ανέκτησε την 9η θέση. O Sainz είχε βρεθεί 13ος. Ο Verstappen κατάφερε να απομακρυνθεί έπειτα από τον πρώτο γύρο και οι McLaren άρχισαν να πιέζουν το Leclerc, με το Norris να προσπερνά τον Piastri στον 4ο γύρο για να βρεθεί 3ος.

Ήδη από τον 6ο γύρο, ο Russell έκανε τα πρώτα παράπονα για τα ελαστικά του, όπως και ο Norris, ενώ είχαν δημιουργθεί διάφορα τρενάκια από μονοθέσια με DRS. Ο Russell προσπάθησε να επιτεθεί στον Piastri στη στροφή 9 αλλά δεν κατάφερε να περάσει. Στον 9ο γύρο, ο Russell προσπάθησε ξανά, καθώς ο Piastri είχε χάσει το DRS, με το Norris να έχει απομακρυνθεί, αλλά και πάλι ο Αυστραλός αμύνθηκε επιτυχώς. Στον 11ο γύρο όμως, ο Piastri μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 6, βρέθηκε εκτός γραμμής για την 7 και έως την 9 o Russell πέρασε 4ος.

Ο Verstappen διαχειριζόταν το ρυθμό του και διατηρούσε -μόλις για μισό δλ.- εκτός DRS το Leclerc, αλλά στο 12ο γύρο ο Ολλανδός ανέφερε ότι το εμπρός δεξιό ελαστικό του είχε αρχίσει να καταπονείται. Ο Perez πέρασε μετά από μάχη με τον Gasly στην 8η θέση στο 12ο γύρο, στο τέλος του οποίου, ο Alonso εισήλθε στα pits. To παράδειγμά του ακολούθησε ο Piastri στον επόμενο γύρο, ως απάντηση στην κίνηση του Alonso, που δε βρισκόταν πολύ πίσω από τον Αυστραλό, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από την Aston Martin. Αλλά ο Piastri μπλόκαρε τα φρένα του στην 6, αλλά κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του.

Στο τέλος του 14ου γύρου, οι Norris και Russell εισήλθαν στα pits μαζί, αλλά υπήρξε καθυστέρηση στην τοποθέτηση του πίσω αριστερού ελαστικού της McLaren και ο Russell πέρασε μπροστά, καθώς αμφότεροι επέστρεψαν στην πίστα εμπρός από τον Piastri. Παράλληλα, ο Gasly μπλόκαρε τα φρένα του στην 6η στροφή και ο Hamilton ακούμπησε την Alpine, τραυματίζοντας την εμπρός αεροτομή της Mercedes. O Βρετανός εισήλθε στα pits στον επόμενο γύρο, αλλά οι μηχανικοί της γερμανικής ομάδας δεν ακούμπησαν την αεροτομή. Ο Hamilton αισθανόταν απώλεια αεροδυναμικού φορτίου στο εμπρός μέρος και βρέθηκε υπό την πίεση του Ocon.

Ο Verstappen επισκέφθηκε στα pits στο τέλος του 16ου γύρου, ενώ ο Leclerc παρέμεινε στην πίστα για έναν ακόμη γύρο, όπως και οι Perez και Gasly, που είχε παράπονα για το γεγονός ότι η Alpine έκανε το undercut με τον Ocon, ο οποίος βρέθηκε μπροστά από τον team-mate του. O Leclerc είχε ακριβώς πίσω του το Russell με DRS, αλλά σύντομα κατάφερε να απομακρυνθεί. Ο Tsunoda έγινε μόλις ο 2ος Ιάπωνας στην ιστορία της F1 που έχει βρεθεί επικεφαλής σε ένα Grand Prix (μετά τον Takuma Sato), με τους Stroll και Sainz να τον ακολουθούν, πριν αρχίσουν να τους προσπερνούν οι οδηγοί που είχαν κάνει pit stop.

F1 - Yuki Tsunoda (AlphaTauri), GP Άμπου Ντάμπι 2023

Στο τέλος του 22ου γύρου, ο Tsunoda εισήλθε στα pits (στοχεύοντας σε στρατηγική ενός pit stop) και επέστρεψε στην πίστα στη 12η θέση. Στον επόμενο γύρο, ο Sainz εισήλθε στα pits για ένα δεύτερο σετ σκληρής γόμας, συνεπώς χρωστούσε ένα ακόμα pit stop, καθώς δεν είχε χρησιμοποιήσει δεύτερη γόμα. Στον 25ο γύρο, ο Perez πέρασε εμπρός από τον Alonso, στην 6η θέση. Ο Gasly είχε χάσει απόδοση, λόγω ζημιάς στο διαχύτη από την επαφή με το Hamilton, ο οποίος ήταν ο ταχύτερος στην πίστα σε εκείνη τη φάση του αγώνα.

Στον 28ο γύρο, ο Perez κατάφερε να προσπεράσει και τον Piastri για την 5η θέση, ενώ ο Stroll εισήλθε στη δεκάδα, εις βάρος του Ricciardo. Λίγους γύρους αργότερα, ο Gasly έκανε ένα αργό pit stop, με καθυστέρηση στον πίσω δεξιό τροχό. Ο Norris επισκέφθηκε τα pits στο τέλος του 33ου γύρου, επιχειρώντας το undercut επί του Russell στη μάχη για την 3η θέση. Ο Russell ρώτησε αν μπορούσε να κάνει μόνο ένα pit stop, για να δεχθεί αρνητική απάντηση. Το pit stop της Mercedes διήρκεσε 0,7 δλ. περισσότερο, αλλά ο Russell κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από το Norris, με το γύρο εξόδου να είναι κρίσιμος.

Η Ferrari απάντησε με το Leclerc αμέσως μετά και ο Μονεγάσκος επέστρεψε στην πίστα εμπρός από το Stroll, o οποίος ίσως είχε κοστίσει λίγο χρόνο στο Russell, ο οποίος τον πέρασε με DRS, ενώ ο Norris χρειάστηκε άλλον ένα γύρο για να τα καταφέρει. Ο Hamilton, έπειτα από το pit stop του, πέρασε εμπρός από τον Alonso, που παραπονέθηκε ότι η Aston Martin είχε το πιο αργό μονοθέσιο στην ευθεία. Ο Ισπανός είχε φρενάρει πολύ πριν από τη ζώνη πέδησης της στροφής 5, καθώς προσπάθησε να εξασφαλίσει το DRS καθώς εξήλθε από τα pits ακριβώς μπροστά από το Hamilton, που τον κατηγόρησε για brake testing (επίτηδες φρενάρισμα για να κόψει φόρα ο αντίπαλος που ακολουθεί). Ο Alonso κατάφερε να περάσει ξανά εμπρός από το Hamilton δύο γύρους αργότερα.

Ο Leclerc κατάφερε να τοποθετήσει μεταξύ του εαυτού του και του Russell τον Tsunoda, για λίγο όμως, ενώ οι Piastri και Sainz πέρασαν τον Ocon, με τον Ισπανό να επεκτείνει το stint του, ελπίζοντας σε αυτοκίνητο ασφαλείας για μικρότερη απώλεια χρόνου κατά το pit stop. Στο τέλος του 42ου γύρου, ο Perez εισήλθε στα pits και επέστρεψε στην πίστα στην 6η θέση και ο Verstappen έκανε το ίδιο, χωρίς να χάσει την πρωτοπορία.

F1 - Fernando Alonso (Aston Martin) & Carlos Sainz (Ferrari), GP Άμπου Ντάμπι 2023

Ο Ολλανδός ανέφερε στον ασύρματο ότι τα κατεβάσματα του κιβωτίου «έσπρωχναν» πολύ το μονοθέσιο, ρωτώντας αν υπήρχε κάποια ρύθμιση που μπορούσε να κάνει και έλαβε τη σχετική οδηγία λίγο αργότερα. Οι αγωνοδίκες θα διερευνούσαν το Hamilton και τον Gasly μετά το τέλος του αγώνα, για παράβαση στο δεύτερο pit stop τους, διότι κάποιοι μηχανικοί δεν είχαν κατεβάσει τις καλύπτρες των κρανών τους.

Ο Alonso απέσπασε την 8η θέση από το Sainz στον 46ο γύρο, στον επόμενο, ο Perez προσπάθησε να περάσει το Norris, αλλά προκάλεσε επαφή μεταξύ τους και ο Βρετανός βγήκε εκτός πίστας και έκοψε δρόμο για να παραμείνει μπροστά. Στον επόμενο γύρο, ο Perez πέρασε μπροστά, αλλά οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν τον Perez για την πρόκληση σύγκρουσης.

Ο Hamilton απέσπασε την 9η θέση από το Sainz, που εξακολουθούσε να χρωστάει pit stop. Για παράβαση στα pit stop θα διενεργούσαν έρευνα οι αγωνοδίκες για τους Verstappen, Sargeant και Zhou, ενώ ο Perez δέχθηκε ποινή 5 δλ. επειδή κρίθηκε ότι προκάλεσε τη σύγκρουση με το Norris. Αυτό ευνόησε τη Mercedes, με το Russell να βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον Perez. O Μεξικανός κατάφερε να περάσει τη Mercedes 4 γύρους πριν από την καρό σημαία, αλλά έπρεπε να αναπτύξει διαφορά 5 δλ. για να εξασφαλίσει τη θέση.

Ο Sainz εισήλθε εντέλει στα pits δύο γύρους πριν από το τέλος, ενώ ο Alonso κατάφερε να περάσει τον Tsunoda για την 6η θέση, και με αυτό το προσπέρασμα πήρε την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Ο Leclerc ρωτούσε στον ασύρματο της Ferrari τη διαφορά μεταξύ Perez-Russell, και άφησε το Μεξικανό να τον περάσει σε μία κίνηση τακτικής, ώστε να βοηθήσει τον οδηγό της Red Bull να αναπτύξει διαφορά 5 δλ. από τη Mercedes, ωστόσο το τέχνασμα δεν πέτυχε. Ο Hamilton πέρασε τον Tsunoda στον τελευταίο γύρο, αλλά είχε ένα μεγάλο γλίστρημα και έχασε άμεσα ξανά τη θέση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!