F1: Επιστράτευση ΑΙ για την επόπτευση των ορίων πίστας

H FIA ανακοίνωσε ότι θα επιστρατεύσει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για την επόπτευση των ορίων πίστας στη Formula 1, το οποίο θα μειώσει το φόρτο εεργασίας για τους ανθρώπους της.

F1: Επιστράτευση ΑΙ για την επόπτευση των ορίων πίστας

H FIA ανακοίνωσε ότι θα επιστρατεύσει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για την επόπτευση των ορίων πίστας στη Formula 1, το οποίο θα μειώσει το φόρτο εεργασίας για τους ανθρώπους της.

Έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Άμπου Ντάμπι, υπήρχαν και πάλι παράπονα από ορισμένους οδηγούς όσον αφορά την επόπτευση των ορίων της πίστας. Στο πλαίσιο μιας προσπάθειας για τη βελτίωση της ταχύτητας με την οποία διεκπεραιώνονται οι έλεγχοι των ορίων πίστας, η FIA πρόκειται να εισάγει το «Computer Vision», ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιεί ανάλυση σχημάτων. Αυτό θα χρησιμοποιείται για να σαρώνει pixel σε βίντεο ώστε να κρίνει καλύτερα πότε τα μονοθέσια έχουν υπερβεί τα όρια της πίστας.

Η FIA πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή θα της επιτρέψει να είναι πολύ πιο αποτελεσματική στον περιορισμό του αριθμού των περιστατικών που απαιτούν τελικό έλεγχο από άνθρωπο. Η χρήση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να επιτρέψει στο Κέντρο Απομακρυσμένων Λειουργιών (ROC) της FIA στη Γενεύη να επεξεργάζεται λιγότερα περιστατικά υπέρβασης των ορίων της πίστας, με αποτέλεσμα να απαιτείται πολύ λιγότερος χρόνος από την αναφορά μιας παράβασης, μέχρι την έκδοση απόφασης.

Ο Tim Malyon, επικεφαλής του ROC, δήλωσε ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει την απόρριψη των περιστατικών που δεν χρειάζονται άνθρωπο να τα κρίνει. Η FIA έχει προσλάβει περισσότερους ανθρώπους για να εποπτεύουν τα όρια πίστας και το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνος θα μειώσει το εργασιακό τους φόρτο και θα επιταχύνει τις διαδικασίες.

Ο Malyon εξήγησε ότι η φιλοδοξία ήταν να μειωθεί ο αριθμός περιστατικών από τα 800 να αναμένεται να προκύψουν σε ένα Grand Prix αυτή τη στιγμή, σε μόλις 50, αριθμός που θα είναι πολύ πιο εύκολο να διαχειριστεί το προσωπικό της FIA. Ο επικεφαλής στρατηγικής πληροφοριακών συστημάτων μονοθεσίων της FIA, Chris Bentley, δήλωσε ότι η Ομοσπονδία θα επιστρατεύσει ένα σύστημα που ονομάζεται Catapult, το οποίο χρησιμοποιεί δέκτες για να παρέχει ακριβείς τοποθεσίες και χρησιμοποιείται στο NFL, το αμερικανικό πρωτάθλημα φούτμπολ.

O Bentley εξήγησε: «Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε αυτή την τεχνολογία στις ζωντανές μας μεταδόσεις. Αυτό θα είναι το ίδιο με το νέο εργαλείο, και τότε θα μπορούμε να σχεδιάσουμε τις “γραμμές ενδιαφέροντος”. Και στη συνέχεια η τεχνητή νοημοσύνη θα μαθαίνει καθώς προχωράει».

Ο Malyon πρόσθεσε: «Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε για το μέλλον είναι να βελτιώσουμε όλη αυτή την τεχνολογία και να αναπτύξουμε νέες. Ο εντοπισμός θέσης του μονοθεσίου συνεχίζει να εξελίσσεται για τη βελτίωση της ακρίβειας. Σχεδιάζουμε επίσης να διπλασιάσουμε το μέγεθος του ROC όσον αφορά τον αριθμό των ανθρώπων που θα πάνε από 4 σε 8 την επόμενη χρονιά, και θα διπλασιάσουμε το bandwidth της σύνδεσης μεταξύ της πίστας και της Γενεύης για να διευκολύνουμε περισσότερους ανθρώπους που εργάζονται εξ αποστάσεως».

Ο Malyon δήλωσε ότι ένα από τα βασικά διδάγματα από τα προβλήματα των ορίων πίστας που προέκυψαν φέτος στο GP Αυστρίας ήταν ότι ο καλύτερος τρόπος ελέγχου των παραβάσεων δεν ήταν η χρήση της τεχνολογίας αλλά το ανθρώπινο μάτι. Αυτή ήταν πιο αποτελεσματική τακτική από τα δεδομένα που παρείχαν τα συστήματα ανίχνευσης των μονοθεσίων ή η ανάλυση των βρόχων χρονομέτρησης.

Ο Malyon δήλωσε: «Βασικά, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι βρόχοι δεν ήταν επαρκώς ακριβείς και ότι η πιο ακριβής λύση ήταν να έχουμε έναν αναλυτή δεδομένων που να εξετάζει το βίντεο. Στην πραγματικότητα, αυτό είναι ένα ενδιαφέρον στοιχείο της ιστορίας, καθώς επί του παρόντος, παρά της τοποθέτησης βρόχων, GPS κ.λπ. ο άνθρωπος εξακολουθεί να κερδίζει».

Ο Bentley πρόσθεσε: «Έχουμε απενεργοποιήσει τους βρόχους τώρα για κάθε πίστα, εκτός αν υπάρχει chicane, επειδή απλά εμποδίζει αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε. Και τελικά ο κανόνας είναι ότι αν είναι δύσκολο να βγει απόφαση, τότε το πλεονέκτημα της αμφιβολίας λειτουργεί υπερ του οδηγού».

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Άμπου Ντάμπι 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!