Ο Max Verstappen κατέκτησε στα πλαίσια του GP ΗΠΑ την 3η του νίκη στα 5 σπριντ που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής στη φετινή σεζόν της Formula 1, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά 9,5 δλ. Αυτό δεν έκανε το σπριντ ιδιαίτερα θεαματικό, αλλά αποδεικνύει τον πολύ καλό ρυθμό αγώνα της Red Bull ενόψει του αυριανού Grand Prix, στο οποίο θα εκκινήσει από την 6η θέση. Ο Lewis Hamilton, έχοντας ανέβει στη 2η θέση στην εκκίνηση, κατάφερε αρχικά να διατηρηθεί κοντά στο Verstappen, αλλά σύντομα εγκατέλειψε την προσπάθεια να κυνηγήσει την πολύ ταχύτερη Red Bull.
Με αυτό το αποτέλεσμα, ο Hamilton ισοφάρισε την καλύτερη εμφάνισή του σε σπριντ, τη 2η θέση από το GP Μ. Βρετανίας του 2021. O Charles Leclerc έχασε μία θέση στην πρώτη στροφή, έχοντας στριμωχθεί στην εσωτερική από τον Verstappen, αλλά στη συνέχεια δεν είχε το ρυθμό να ακολουθήσει τους δύο προπορευόμενους. Μάλιστα, έως τον τερματισμό είχε καταπονήσει αρκετά τα ελαστικά του επιτρέποντας στο Lando Norris να τον πλησιάσει, με τη διαφορά μεταξύ τους να έχει πέσει κάτω από 1 δλ., καθώς τη McLaren είχε πολύ καλό ρυθμό στο δεύτερο μισό του σπριντ.
Ο Norris είχε χάσει χρόνο πίσω από τον Carlos Sainz, αλλά κατάφερε επίσης να απομακρυνθεί έως τον τερματισμό 4 δλ. από το Sergio Perez, που είδε τη διαφορά του από το Hamilton στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών να μειώνεται και κατά 3 βαθμούς. Ο Carlos Sainz ήταν ο μοναδικός οδηγός που επέλεξε να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα, η οποία δεν μπορούσε να αντέξει έως τον τερματισμό με ικανοποιητική απόδοση. Ο Ισπανός εκμεταλλεύτηκε την επιπλέον πρόσφυση στους πρώτους γύρους για να περάσει εμπρός από τις McLaren.
Δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το σπριντ του GP ΗΠΑ
Στη συνέχεια όμως, δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του το Norris και τον Perez. Ωστόσο, ο Sainz κέρδισε τη μάχη με τον George Russell. O Βρετανός οδηγός της Mercedes ανέβηκε στη βαθμολογούμενη οκτάδα στον πρώτο γύρο, αλλά προσπέρασε τον Oscar Piastri (που είχε υπερθερμάνει τα ελαστικά της McLaren στους πρώτους γύρους) βγαίνοντας εκτός πίστας και για αυτό δέχθηκε ποινή 5 δλ.
Ενώ ο Russell τερμάτισε πίσω από τον Sainz, ο Pierre Gasly είχε διατηρηθεί σε απόσταση μικρότερη της ποινής και κατάφερε να καταταγεί στην 7η θέση με την Alpine, χρησιμοποιώντας το κράνος του Γάλλου Francois Cevert, που είχε χάσει τη ζωή του στις δοκιμές του GP ΗΠΑ πριν από 50 χρόνια. Ο Russell πήρε τον 1 βαθμό της… παρηγοριάς, για μόλις 0,317 δλ. από τον Alex Albon (Williams).
Χρονικό σπριντ
Ο Russell τιμωρήθηκε με ποινή 3 θέσεων επειδή εμπόδισε το Leclerc στο SQ1 και βρέθηκε στην 11η θέση. Μόνο ο Sainz επέλεξε να εκκινήσει με μαλακή γόμα ελαστικών, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς, που χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα. Ο Leclerc έκανε καλή εκκίνηση, αλλά ο Verstappen τον στρίμωξε στην εσωτερική. Από αυτό επωφελήθηκε ο Hamilton, που βγήκε λίγο εκτός πίστας για να αποφύγει το Leclerc και κατάφερε στη συνέχεια να ανέβει στη 2η θέση. Οι Sainz και Piastri είχαν μία μικρή επαφή στην εκκίνηση, πριν ο Ισπανός εκμεταλλευτεί τη μαλακή γόμα για να περάσει και την άλλη McLaren (του Norris) στον πρώτο γύρο, ανεβαίνοντας στην 4η θέση.
Ο Russell ανέβηκε στην 8η θέση στον πρώτο γύρο και ο Perez επιτέθηκε ανεπιτυχώς στον Piastri στο δεύτερο γύρο. Ο Hamilton διατηρήθηκε εντός εμβέλειας DRS, πίσω από τον Verstappen, με τους δύο επικεφαλής να έχουν απομακρυνθεί πάρα πολύ από τις Ferrari. O Perez κατάφερε τελικά να περάσει τον Piastri στον 4ο γύρο, ο οποίος τον ώθησε ξανά εκτός πίστας. Ο Αυστραλός έχασε φόρα και ο Russell πέρασε και αυτός τη McLaren, έχοντας είχε βγει εκτός πίστας, κίνηση για την οποία δέχθηκε ποινή 5 δλ. Ο Gasly κατάφερε να περάσει και αυτός τον Piastri στην 1η στροφή του 5ου γύρου.
Ο Verstappen ανέφερε ότι ήταν δύσκολο να οδηγήσει το μονοθέσιο, έχοντας χάσει το πίσω μέρος, ίσως λόγω ριπής ανέμου ισχυρίστηκε ο μηχανολόγος αγώνα του, Gianpiero Lambiase. O Norris πλησίασε τον Sainz, καθώς τα μαλακά ελαστικά του Ισπανού είχαν ήδη αρχίσει να χάνουν απόδοση. Ο Piastri συνέχισε να χάνει θέσεις, έχοντας υπερθερμάνει τα ελαστικά του στους πρώτους γύρους και στον 7ο, ο Albon κατάφερε να τον προσπεράσει. Ο Norris μαχόταν με το Sainz, περνώντας στιγμιαία μόνο μπροστά στη στροφή 12, ενώ ο Perez τους είχε πλησιάσει. Ο Piastri δέχθηκε μαύρη/λευκή προειδοποιητική σημαία για τρεις υπερβάσεις ορίων πίστας.
Στο 10ο γύρο, ο Norris κατάφερε να ανακτήσει την 4η θέση από τον Sainz με προσπέρασμα στη 12η στροφή, ενώ στην κορυφή, ο Verstappen είχε ξεφύγει περισσότερο από 3 δλ. από το Hamilton. Στο επόμενο πέρασμα, ο Perez κατάφερε να περάσει και αυτός τον Sainz με ευκολία. Στο 14ο γύρο, ο Russell πέρασε στιγμιαία τον Sainz στην 1η στροφή, αλλά στη συνέχεια δεν είχε ελαστικά σε αρκετά καλή κατάσταση για να απειλήσει ξανά τον πολύ καλό στο σπριντ Ισπανό. Τρεις γύρους πριν από το τέλος, ο Lance Stroll εγκατέλειψε, με πρόβλημα στο σύστημα πέδησης, το οποίο έχει ταλαιπωρήσει την Aston Martin αυτό το τριήμερο.