GP Ιαπωνίας: Απλησίαστος ο poleman Max Verstappen

O Max Verstappen επέστρεψε στις pole position με επιβλητικό τρόπο στο GP Ιαπωνίας, με διαφορά που ξεπερνά το μισό δευτερόλεπτο από τις δύο McLaren, με τον Oscar Piastri για πρώτη φορά στην πρώτη σειρά εκκίνησης.

GP Ιαπωνίας: Απλησίαστος ο poleman Max Verstappen

O Max Verstappen επέστρεψε στις pole position με επιβλητικό τρόπο στο GP Ιαπωνίας, με διαφορά που ξεπερνά το μισό δευτερόλεπτο από τις δύο McLaren, με τον Oscar Piastri για πρώτη φορά στην πρώτη σειρά εκκίνησης.

Ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position για το GP Ιαπωνίας, με μία πολύ ανταγωνιστική Red Bull, η οποία βρήκε ξανά τη φόρμα της στη Suzuka και ήταν ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να κατέβει κάτω από το 1:29. O Ολλανδός είχε διαφορά 0,581 δλ. από τους αντιπάλους του, τη μεγαλύτερη στη Suzuka από το 2004 και τον Michael Schumacher με την τότε παντοδύναμη Ferrari. H επίδοση του Verstappen ήταν εντυπωσιακή, μία από τις καλύτερες ίσως της καριέρας του.

Ο Verstappen προσέγγισε τις κατατακτήριες δοκιμές με ένα σετ μαλακής γόμας λιγότερο από τους αντιπάλους του, ωστόσο κατάφερε να προκριθεί στο τελικό σκέλος χρησιμοποιώντας στο Q2 ένα μεταχειρισμένο από το πρώτο σκέλος σετ ελαστικών. Μαζί με τον Verstappen, οι οδηγοί της McLaren ήταν οι μόνοι οδηγοί που είχαν εξασφαλίσει δύο σετ ελαστικών μαλακής γόμας για το Q3.

Ο Oscar Piastri σημείωσε το 2ο ταχύτερο χρόνο και θα γίνει μόλις ο 5ος Αυστραλός οδηγός που θα βρεθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης σε Grand Prix της Formula 1, καθώς κατάφερε στην πρώτη του επίσκεψη στη Suzuka (όχι μόνο στην F1), κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα -για μόλις 0,035 δλ.- από τον πολύ πιο έμπειρο team-mate του, Lando Norris, ο οποίος υπερηφανεύεται για την απόδοσή του στις γρήγορες στροφές από τις οποίες η Suzuka έχει πολλές. Ο Piastri είναι ο πρώτος οδηγός από το Nico Hulkenberg το 2010 που βρεθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης στην πρώτη του σεζόν στη Formula 1.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιαπωνίας

Σε αυτές, η MCL60 επέδειξε τις δυνατότητές της σε μία πίστα όπου ο περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση των ελαστικών του εμπρός άξονα. Ωστόσο, κανένας από τους δύο οδηγούς της McLaren δεν κατάφερε να βελτιώσει στη δεύτερη προσπάθειά του στο Q3. O Piastri ανέφερε για το δεύτερο γύρο του ότι ήταν καλός στα δύσκολα κομμάτια (sector 1), και έκανε λάθη στα πιο εύκολα τμήματα.

O Charles Leclerc κατάφερε να πλησιάσει το Norris στα 0,05 δλ. για να πάρει την 4η θέση εκκίνησης, με τη Ferrari να μην έχει την ταχύτητα των McLaren στον ένα γρήγορο γύρο, όντας όμως πιο ανταγωνιστική στην αρχή των ευθειών. O Μονεγάσκος δήλωσε εχθές ότι άλλαξε λίγο το στυλ οδήγησής του, έπειτα από τρεις δύσκολους αγώνες, και φαίνεται ότι αυτό λειτούργησε, καθώς ήταν ο ταχύτερος εκ των δύο οδηγών της Scuderia. Ο Leclerc αθωώθηκε από τους αγωνοδίκες για το γεγονός ότι υπερέβη το ανώτατο όριο χρόνου που είχε τεθεί από τη διεύθυνση αγώνων, καθώς προσπαθούσε να μην εμποδίσει άλλους οδηγούς που βρίσκονταν σε γρήγορο γύρο.

Ο Sergio Perez θα παραταχθεί στον αυριανό αγώνα στην 5η θέση, έχοντας βρεθεί 0,77 δλ. πίσω από τον team-mate του στη Red Bull Kai poleman. Ο Μεξικανός θα εκκινήσει μεταξύ των δύο Ferrari, καθώς ο Carlos Sainz δεν κατάφερε να συνεχίσει για 4ο αγώνα το σερί που τον είδε να κερδίζει τον team-mate του τα Σάββατα μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Ο Ισπανός βρέθηκε 3 δέκατα του δλ. πίσω από το Leclerc, καθώς δεν βρήκε ποτέ το στήιμο που ήθελε από την SF-23 αυτό το Σαββατοκύριακο.

Στην 4η σειρά εκκίνησης θα παραταχθούν οι δύο οδηγοί της Mercedes, της οποίας η απόδοση στις γρήγορες στροφές (ιδίως του πρώτου sector) δεν ήταν τόσο ανταγωνιστική. Ο Lewis Hamilton ήταν 3 δέκατα του δλ. ταχύτερος από τον George Russell, ο οποίος έκανε μόνο μία γρήγορη προσπάθεια στο Q3, και ανέφερε ότι o πίσω άξονας ήταν νευρικός στο πρώτο sector, καθώς η W14 δεν παράγει επαρκές αεροδυναμικό φορτίο στο πίσω μέρος. Ωστόσο, ο Hamilton βρέθηκε πάνω από 1 δλ. μακριά από την κορυφή.

O Yuki Tsunoda, την ημέρα της ανακοίνωσης ότι θα συνεχίσει την πορεία του στη Formula 1 και το 2024 με την AlphaTauri, έδωσε ένα λόγο στους συμπατριώτες του να πανηγυρίσουν, καθώς κατάφερε να πλασαριστεί στην 9η θέση. Οι αναβαθμίσεις που παρουσίασε η AlphaTauri στη Σιγκαπούρη φαίνεται να λειτουργούν και ο Tsunoda θα εκκινήσει αύριο εμπρός από τον Fernando Alonso, που συνεχίζει το σερί του, όντας ο μοναδικός οδηγός ο οποίος έχει προκριθεί στο Q3 σε όλα τα φετινά Grand Prix, με μία Aston Martin η οποία δεν έδειχνε ιδιαίτερα ανταγωνιστική.

Q2

H ένδειξη στην οθόνη του τιμονιού της Red Bull του Verstappen που δείχνει τη διαφορά από τους προηγούμενους γύρους του δεν λειτουργούσε στην πρώτη του προσπάθεια (με μεταχειρισμένα ελαστικά) του Ολλανδού στο Q2. O Pierre Gasly ανέφερε ότι ένιωθε κάτι ανάμεσα στα πόδια του στο βάθος του cockpit της Alpine. Όταν στο τέλος του σκέλους η McLaren διαπίστωσε ότι ο Piastri θα προκρινόταν με ασφάλεια, διέταξε τον Αυστραλό να σταματήσει στο pit lane καθώς και να μην βγει ξανά στην πίστα, για να διατηρήσει ένα επιπλέον σετ ελαστικών για το Q3. O Verstappen κατάφερε να προκριθεί με ένα σετ ελαστικών που είχε χρησιμοποιήσει στο πρώτο σκέλος.

Από το τελικό κομμάτι της διαδικασίας αποκλείστηκε ο Liam Lawson, για μόλις 0,043 δλ. από τον Alonso. Ο Νεοζηλανδός, που θα εκκινήσει 11ος, είχε χρησιμοποιήσει 3 σετ ελαστικών στο Q1, κάτι που δεν του επέτρεψε να βρεθεί ξανά στο Q3, όπως είχε κάνει στη Σιγκαπούρη. Εκτός Q3 βρέθηκαν αμφότερες οι Alpine, με τον Pierre Gasly (12ος), να μην είναι ευχαριστημένος από το γύρο του, ενώ και ο Esteban Ocon απολογήθηκε από την ομάδα στον ασύρματο. Μεταξύ των δύο Alpine, στη 13η θέση, θα παραταχθεί αύριο ο Alex Albon με τη Williams. O Kevin Magnussen πλασαρίστηκε στη 15η θέση.

Q1

Στο μέσο του πρώτου σκέλους, ο Logan Sargeant είχε ένααρκετά μεγάλο ατύχημα στην τελευταία στροφή. Ο Αμερικανός είχε μια στιγμή υπερστροφής, η οποία τον ώθησε να ανοίξει τη γραμμή του υπερβολικά, αφού δεν ήταν πρόθυμος να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Ωστόσο, οι τροχοί της αριστερής πλευράς της Williams πάτησαν στο γρασίδι και το μονοθέσιο προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά, δίνοντας αρκετή δουλειά στους μηχανικούς της ομάδας. Αυτή είναι η δεύτερη φορά σε 4 αγώνες που ο Sargeant κάνει λάθος που οδηγεί σε ατύχημα, όπως είχε συμβεί στο Q2 του GP Ολλανδίας.

F1 - Logan Sargeant (Williams), GP Ιαπωνίας 2023

To ατύχημα του Sargeant ανάγκασε τους οδηγούς της Ferrari να χρησιμοποιήσουν δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, ενώ οι οδηγοί των Red Bull και McLaren κατάφεραν να προκριθούν έχοντας χρησιμοποιήσει μόνο ένα σετ. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν τις περιπτώσεις των Charles Leclerc, Guanyu Zhou και Valtteri Bottas, οι οποίοι είχαν υπερβεί το ανώτατο όριο χρόνου που είχε θέσει η διεύθυνση αγώνων για κάθε γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές πηγαίνοντας πολύ αργά, αλλά γλίτωσαν οποιαδήποτε ποινή, καθώς προσπαθούσαν να μην εμποδίσουν άλλους οδηγούς.

Από τη διαδικασία αποκλείστηκαν οι Alfa Romeo, με τον Guanyu Zhou να βγαίνει εκτός ορίων πίστας στη Degner 2, αναφέροντας ότι τον εμπόδισε μία AlphaTauri. Ο Nico Hulkenberg έμεινε επίσης εκτός της συνέχειας της διαδικασίας, παρότι είχε εκμεταλλευτεί το slipstream προπορευόμενου. Στο Q3 δεν προκρίθηκε ούτε ο Lance Stroll, παρότι ήταν μόνο 0,2 δλ. πιο αργός από τον team-mate του, σε άλλη μία απογοητευτική εμφάνιση της Aston Martin, με τον τρίτο συνεχόμενο αποκλεισμό του Καναδού σε Q1.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!