F1: Επανέρχεται το ανώτατο όριο χρόνου για όλους τους γύρους στις κατατακτήριες δοκιμές

Η διεύθυνση αγώνων της Formula 1 ανακοίνωσε ότι στο GP Ιαπωνίας, οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να σέβονται το ανώτατο όριο χρόνου που ορίζει η FIA σε κάθε γύρο των κατατακτήριων δοκιμών και όχι μόνο σε γύρους επιστροφής στα pits.

F1: Επανέρχεται το ανώτατο όριο χρόνου για όλους τους γύρους στις κατατακτήριες δοκιμές

Η διεύθυνση αγώνων της Formula 1 ανακοίνωσε ότι στο GP Ιαπωνίας, οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να σέβονται το ανώτατο όριο χρόνου που ορίζει η FIA σε κάθε γύρο των κατατακτήριων δοκιμών και όχι μόνο σε γύρους επιστροφής στα pits.

Σε κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο της Formula 1, ο διευθυντής αγώνων της FIA, Niels Wittich, ορίζει έναν μέγιστο χρόνο γύρου μεταξύ των δύο γραμμών αυτοκινήτου ασφαλείας της πίστας (που βρίσκονται στην είσοδο και την έξοδο του pit lane) που όλοι οι οδηγοί πρέπει να σέβονται καθώς επιστρέφουν στα pits έπειτα από μία γρήγορη προσπάθεια στις κατατακτήριες δοκιμές, ή κατά τους αναγνωριστικούς γύρους πριν παραταχθούν στη σειρά εκκίνησης του αγώνα.

Στο GP Ιταλίας, για να αποφευχθούν προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης στο τελευταίο sector της Monza, καθώς οι οδηγοί προετοιμάζονται για τις γρήγορες προσπάθειές τους και επιβραδύνουν για να έχουν καθαρή πίστα μπροστά τους. Για τη Σιγκαπούρη, ο περιορισμός αυτός ίσχυε και πάλι μόνο για τους γύρους επιστροφής στα pits, όπως συμβαίνει κανονικά.

Αυτό σήμαινε ότι οι οδηγοί μπορούσαν να κινηθούν με πιο αργό ρυθμό στο γύρο εξόδου από τα pits. Ωστόσο, οδήγησε σε μία επικίνδυνη κατάσταση με πολλά μονοθέσια να κινούνται πολύ αργά σε μία μικρή ευθεία και αντιπάλους τους να βρίσκονται σε γρήγορους γύρους στο όριο και να τους συναντούν ξαφνικά. Για αυτό το λόγο, ο Wittich ανακοίνωσε ότι το ανώτατο όριο γύρου που ανακοινώνεται το βράδυ της Παρασκευής, θα ισχύει και πάλι για όλους τους γύρους κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών του GP Ιαπωνίας.

Οποιοσδήποτε οδηγός υπερβεί το ανώτατο όριο χρόνου κινδυνεύει να δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης του αγώνα. Ωστόσο, μπορεί να επιδειχθεί επιείκεια εάν οι οδηγοί μπορούν να αποδείξουν ότι η υπέρβαση του χρόνου συνέβη ώστε να αποφύγουν να παρεμποδίσουν αντιπάλους που βρίσκονταν σε γρήγορους γύρους, όπως συνέβη με τους Charles Leclerc και Carlos Sainz στη Monza.

Αρκετοί οδηγοί αναφέρθηκαν στο γεγονός ότι ο Max Verstappen δεν έλαβε ποινή για το γεγονός ότι παρεμπόδισε τον Yuki Tsunoda στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σιγκαπούρης, καθώς οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η ευθύνη βάρυνε την ομάδα, στην οποία επέβαλαν πρόστιμο 5.000 ευρώ. Ο Charles Leclerc δήλωσε ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε «κακές καταστάσεις» στο μέλλον, αλλά είναι σίγουρος ότι το ζήτημα θα συζητηθεί στη συνάντηση των οδηγών με τον Wittich την Παρασκευή.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Σιγκαπούρης 2023

Ο Lando Norris από την πλευρά του αναφερόμενος στο περιστατικό με τον Verstappen, δήλωσε: «Η παρεμπόδιση στην πίστα θα έπρεπε να είχε δεχθεί ποινή. Παρεμπόδισε κάποιον. Δεν φταίει μόνο η ομάδα, ξέρω ότι η ομάδα έλαβε πρόστιμο, αλλά στο τέλος της ημέρας φταίει ο οδηγός. Πρέπει να κοιτάζει στους καθρέπτες του και να δει αν κάποιος έρχεται».

«Δεν έχεις τίποτα άλλο να κάνεις σε όλο το γύρο από το να κοιτάζεις στους καθρέπτες σου και φαίνεται ότι πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να το κάνουν αυτό. Θα έπρεπε να υπάρχουν πιο αυστηρές ποινές για την παρεμπόδιση, γιατί καταστρέφει τον γύρο σου, καταστρέφει τις κατατακτήριες δοκιμές».

«Κανείς δεν φαίνεται να νοιάζεται αρκετά και έχει συμβεί πολλές φορές αυτή τη σεζόν, ειδικά με ορισμένες ομάδες. Αλλά είναι στο χέρι του οδηγού να κοιτάζει στον καθρέπτη, δεν έχουμε τίποτα άλλο να κάνουμε εκτός από το να πατήσουμε το κουμπί φόρτισης (του υβριδικού συστήματος) και οι άνθρωποι φαίνεται να δυσκολεύονται να το κάνουν αυτό στην F1, κάτι που αποτελεί έκπληξη».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!